    Date: Mon, 19 Sep 2011 21:11:25 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Auto którego nie ma - vin baza danych

    W dniu 2011-09-19 20:57, Marcin Jan pisze:
    > Witam
    > Eh ja to mam pod górkę :).
    > Znalazłem auto przez www w holenderskim komisie. Krótka wymiana emalii i
    > okazuje że "mam" szczęście ponieważ rzeczone auto jest zarejestrowane w
    > PL. Właścicielem jest holender który mieszkał jakiś czas w Polsce ale
    > wrócił do Holandii i wstawił auto w holenderski komis.

    Szczęście albo i nie - czy samochód jest cały czas zarejestrowany w
    Polsce? Bo coś pamiętam że samochodu wyrejestrowanego nie da się już u
    nas ponownie zarejestrować.

    > Dostałem nr vin i nr rejestracyjny ZK czyli Koszalin. Znajomy znajomego
    > sprawdził po nr vin w bazie serwisowej Citroena ale wyskoczyło mu że
    > takie auto nie figuruje ani w bazie polskiej ani zagranicznej.Nr vin
    > prawidłowy tylko że brak informacji o historii auta w bazie danych.

    Raczej jakiś problem tej bazy - skoro samochód ktoś wyprodukował i
    fabrykę opuścił to jakaś tam historia być musi. A jak nie ma jej w
    bazie, to pewnie baza do bani.

    Trudno powiedzieć co oni w tej bazie mają - od jakiego roku wszystkie
    dane są w komputerach itp. itd.
    Czy w innych krajach było tak samo - bo mówisz że sprawdził "polską" i
    "zagraniczną". Czyli jeżeli "polska" jest jakaś inna niż "zagraniczna",
    to może ta "zagranica" też jest podzielona na jakieś pomniejsze krajowe
    bazy?