  • 1. Data: 2011-09-19 20:57:39
    Temat: Auto którego nie ma - vin baza danych
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    Witam
    Eh ja to mam pod górkę :).
    Znalazłem auto przez www w holenderskim komisie. Krótka wymiana emalii i
    okazuje że "mam" szczęście ponieważ rzeczone auto jest zarejestrowane w
    PL. Właścicielem jest holender który mieszkał jakiś czas w Polsce ale
    wrócił do Holandii i wstawił auto w holenderski komis.
    Dostałem nr vin i nr rejestracyjny ZK czyli Koszalin. Znajomy znajomego
    sprawdził po nr vin w bazie serwisowej Citroena ale wyskoczyło mu że
    takie auto nie figuruje ani w bazie polskiej ani zagranicznej.Nr vin
    prawidłowy tylko że brak informacji o historii auta w bazie danych.
    Twierdzi on że nawet jeśli właściciel go nie serwisował to powinna być
    informacja że w ogóle takie auto zostało sprzedane.
    Pytanie do znawców czy jest to możliwe żeby była jakaś pomyłka w
    serwisie i auto było serwisowane na innym nr vin? Mi co do głowy
    przychodzi to że auto "spadło" z transportu i zostało zarejestrowane na
    jakieś lewe papiery. Oczywiście komis nie posiada książki serwisowej.
    Poproszę o przesłanie skanu dowodu rejestracyjnego oraz zadzwonię jutro
    do WK w Koszalinie zobaczymy co powiedzą.
    Jeśli to istotne to auto z 99 roku ( może ten rocznik nie figurował w
    bazach tylko lokalne u dealera?)
    Ma ktoś inne pomysły?
    pozdrawiam
    marcin jan

  • 2. Data: 2011-09-19 21:11:25
    Temat: Re: Auto którego nie ma - vin baza danych
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-09-19 20:57, Marcin Jan pisze:
> [...]
    > PL. Właścicielem jest holender który mieszkał jakiś czas w Polsce ale
    > wrócił do Holandii i wstawił auto w holenderski komis.

    Szczęście albo i nie - czy samochód jest cały czas zarejestrowany w
    Polsce? Bo coś pamiętam że samochodu wyrejestrowanego nie da się już u
    nas ponownie zarejestrować.

> [...]
    > takie auto nie figuruje ani w bazie polskiej ani zagranicznej.Nr vin
    > prawidłowy tylko że brak informacji o historii auta w bazie danych.

    Raczej jakiś problem tej bazy - skoro samochód ktoś wyprodukował i
    fabrykę opuścił to jakaś tam historia być musi. A jak nie ma jej w
    bazie, to pewnie baza do bani.

    Trudno powiedzieć co oni w tej bazie mają - od jakiego roku wszystkie
    dane są w komputerach itp. itd.
    Czy w innych krajach było tak samo - bo mówisz że sprawdził "polską" i
    "zagraniczną". Czyli jeżeli "polska" jest jakaś inna niż "zagraniczna",
    to może ta "zagranica" też jest podzielona na jakieś pomniejsze krajowe
    bazy?

  • 3. Data: 2011-09-19 22:02:04
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 19-09-2011 20:57, Marcin Jan pisze:
    > Witam
    > Jeśli to istotne to auto z 99 roku ( może ten rocznik nie figurował w
    > bazach tylko lokalne u dealera?)
    > Ma ktoś inne pomysły?

    A daj 8 ostatnich cyfr VIN.

    Pozdeawiam
    Paweł

  • 4. Data: 2011-09-19 22:33:06
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 11-09-19 21:11, Tomasz Pyra pisze:

    > Szczęście albo i nie - czy samochód jest cały czas zarejestrowany w
    > Polsce? Bo coś pamiętam że samochodu wyrejestrowanego nie da się już u
    > nas ponownie zarejestrować.

    ale jeśli został wyrejestrowny w celu rejestracji w innym kraju to nie
    powinno być problemu z ponowną rejestracją. Ciekawe co w przypadku jak
    jednak go nie zarejestrował za granicą.

> [...]
    > "zagraniczną". Czyli jeżeli "polska" jest jakaś inna niż "zagraniczna",
    > to może ta "zagranica" też jest podzielona na jakieś pomniejsze krajowe

    Ciężko powiedzieć bo rozmawiałem przez znajomego choć mój znajomy też
    jest z branży samochodowej więc wydaje mi się że przekazali sobie dobrze
    info.
    Może coś DoQ wykombinuje.

  • 5. Data: 2011-09-19 22:46:19
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    service.citroen.com
    i sam sobie tego wina "sprawdzisz"
    np. pod kątem konfiguracji fabrycznej.

  • 6. Data: 2011-09-19 23:08:27
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 11-09-19 22:46, PM pisze:
    > service.citroen.com
    > i sam sobie tego wina "sprawdzisz"
    > np. pod kątem konfiguracji fabrycznej.

    to wiem i tu się zgadza jeśli chodzi o konfiguracje poza jednym jest
    tempomat a według vin nie ma. Choć to mogło być dołożone później.
    Chodziło mi o bazę serwisów.
    pozdrawiam
    marcin jan

  • 7. Data: 2011-09-20 09:06:12
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    > Jeśli to istotne to auto z 99 roku ( może ten rocznik nie figurował w
    > bazach tylko lokalne u dealera?)
    > Ma ktoś inne pomysły?

    Jakby było w drugą stronę, to moja pierwsza myśl: western union ;)

  • 8. Data: 2011-09-20 11:13:00
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 11-09-19 22:02, DoQ pisze:

    > A daj 8 ostatnich cyfr VIN.
    >
    > Pozdeawiam
    > Paweł

    poszło na priva

  • 9. Data: 2011-09-20 11:18:38
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 11-09-19 20:57, Marcin Jan pisze:
> [...]
    > do WK w Koszalinie zobaczymy co powiedzą.
    > Jeśli to istotne to auto z 99 roku ( może ten rocznik nie figurował w

    ok mam już garść nowych informacji. Otóż auto ma polski stały dowód
    rejestracyjny ale w pozycji H jest data tj. ważność do 2010 r.
    Brak przeglądu. O ile podobno pozycja H dot. pobytu czasowego w Holendra
    w PL i da się z tym jechać mając umowę k-s. Ale brak przeglądu to będzie
    problem. Czy holenderski przegląd jest akceptowalny zwłaszcza podczas
    kontroli w PL czy też podczas kontroli w D? chcę uniknąć jazdy lawetą.
    pozdrawiam
    marcin jan

  • 10. Data: 2011-09-20 13:53:29
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Jan" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    > problem. Czy holenderski przegląd jest akceptowalny zwłaszcza podczas
    > kontroli w PL czy też podczas kontroli w D? chcę uniknąć jazdy lawetą.

    A może poszukać innego auta bez tego typu problemów ??

    www.automo.pl - Sprawdź VIN auta, jego wyposażenie, przebieg, historię
    wypadkową.