    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Autostrada a4, takie tam ględzenie
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 26 Aug 2021 12:05:53 +0200

    On Wed, 25 Aug 2021 13:25:49 +0100, K wrote:

    > Ale tego typu informacje byly przekazywane przez RDS-TMC zanim Google
    > Maps powstalo (2005) Na autostradach czy drogach ekspresowych sa kamery,
    > sa sluzby ktore takie informacje rowniez przekazuja czy to werbalnie czy
    > to przy pomocy jakiegos systemu. Na TVN Turbo leci albo lecial taki
    > program o niemieckiej A2 i tam stacje radiowe lataja samolotem wzdluz
    > drogi i w ten sposob mozesz dostac info bezposrednio na wyswietlacz w
    > samochodzie. Nie potrzeba do tego dwustronnej komunikacji. W dalszym
    > ciagu nie wiem jak to dziala w PL.

    W Polsce dzialalo jakos tak, ze kosztami organizacji TMC podzielilo
    sie kilku producentow nawigacji i oni mieli dostep do lepszych danych.

    Tylko, ze to troche slepa uliczka, bo jak widac - nawigacje maja
    wlasna lacznosc danych, migruja do telefonow, duzi producenci moga
    wlasne bazy korkow opracowywac, i to lepsze, bo szybciej im sie pojawi
    niz trafi do TMC.

    U nas autostrad powoli przybywa, kamer na drogach nie za duzo,
    nadawcow raczej nie stac na latanie, a do tego jeszcze kolejna sprawa
    - kupiles auto z nawigacja, nawigacja ma TMC-RDC, ale zintegrowane z
    radiem - a tu jedna stacja ma dobre informacje, a druga dobra muze :-)
    A w dodatku FM sie likwiduje, bedzie DAB.

    https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/multimedia/rusz
    a-drugi-system-tmc-w-polsce/5kdv9yd
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Traffic_Message_Channe

    http://www.beckerpolska.pl/becker-tmc-premium-w-pols
    ce

    https://help.tomtom.com/hc/pl-pl/articles/3600138982
    20-Zasi%C4%99g-RDS-TMC

    Polski nie wymienili ... stara strona, czy TomTom u nas jednak nie ?

    J.