    From: yabba <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Awaryjne zasilanie w domku jednorodzinnym.
    Date: Thu, 28 Dec 2017 15:56:21 +0100

    W dniu 2017-12-27 o 21:20, Cezar pisze:
    > Czesc,
    >
    > Jest sobie domek w miejscu w którym co jakiś czas są przerwy w dostawie
    > energii trwające nawet do 2-3 dni ale przewaznie jest to 2-4 godzin.
    > Mysle o zrobieniu jakiegoś zasilania awaryjnego akumulatorowego które
    > będzie bezobsługowe albo mało obsługowe. Maksymalnie potrzeba 2kW. Do
    > podrzymania będzie piec CO (ekogroszek), lodówka, telewizor, kilka
    > żarówek energooszczędnych.

    Sprawdź czy odbiorniki wymagają czystego sinusa czy też zadowolą się
    prostokątem. Czysty sinus ogranicza liczbę rozwiązań.

    > Czy są jakieś gotowe i niedrogie rozwiązania do tego tematu?

    Prosto i niedrogo, to UPS-y do każdego z tych urządzeń. Najlepiej z
    funkcją automatycznego startu po zaniku zasilania.

    > Myślałem żeby puścić cały dom na tym. Osobie tam mieszkającej powie się
    > że ma zakaz włączania czajnika podczas pracy z UPS.
    > Do domu wchodzą 3 fazy i nie jestem pewien jak są podłączone (czy
    > wszytko jest podpięte pod jedną czy jakoś rozdzielone)
    >
    > Czy są jakieś rozwiązaia żebyh się bezpośrednio wpiąć w skrzynkę
    > bezpiecznikową np takim ustrojstwem?
    >
    > https://www.ebay.com/itm/131779788850
    >

    > Musi być to w miarę bezpieczne - dopływ energii musi być zawsze
    > odłączony gdy przerwornica jest w akcji ale dobrze by było żeby była
> [...]

    Jeśli chcesz wpiąć UPS lub generator do rozdzielnicy, to musisz uzgodnić
    to z dostawcą energii oraz zabudować przełącznik sieć/agregat odcinający
    wszystkie przewody od dostawcy energii na czas pracy własnego zasilania.
    W zależności od właściwości własnego źródła energii musisz też opracować
    odpowiednią ochronę przeciwporażeniową.

    > Agregat chyba odpada bo mieszka tam starsza osoba i będzie robił hałas w
    > okolicy.

    Powyżej kilku godzin, to praktyczniejszy będzie agregat, ponieważ nie
    będziesz musiał organizować miejsca na dużą ilość akumulatorów.

    yabba