  • Data: 2015-08-03 11:54:08
    Temat: Re: Badanie glukozy do prawa jazdy - do wszystkich - praktycznie
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.08.2015 o 21:22, Gof pisze:
    > Cześć,
    >
    > Z ciekawości - nie wiecie czy badanie glukozy jest teraz obowiązkowe przy
    > robieniu badań na prawko? Coś się zmieniło?

    Cukrzyk może kierować autem, ale nie może być kierowcą zawodowym (chyba
    że coś się bardzo niedawno zmieniło)

    moje 0.03zł
    badanie "cukru" we krwi potencjalnie "zdrowego" człowieka powinno
    odbywać się na głodnego rano. Inaczej to jak termometrem wieczorem
    sprawdzać jaka byla temperatura rano. Wystarczy do tego glukometr, który
    jest darmowy, i pasek, którego rynkowa cena nie przekracza 1zł, a który
    najczęściej jest refundowany, 3-12zł za 50szt. krew pielęgniarki
    pobierają z palca, bo tak je nauczono w szkole z książek z 1993roku. w
    instrukcji większości glukometrów jest napisane że krew może być
    pobierana z innych miejsc, ale instrukcji nikt nie czyta. Ja sobie nie
    wyobrażam jak ktoś kto pracuje palcami (na klawiaturze) albo w pracy
    notoryczne brudzi palce (od dotykania banknotów albo tłoków i panewek)
    może kłuć się po paluchach! Krew można pobrać z płatka ucha! Dziewczyny
    mają kolczyki i nie piszczą podczas przekłuwania na wylot, a co dopiero
    delikatne nakłucie? Poparzenie pokrzywą jest dużo bardziej bolesne.
    ToMasz

    PS
    A teraz sobie wyobraźcie sobie jak to jest gdy aby żyć, trzeba się
    prawie 2 tyś razy w roku ukłuć i ponad 1500 razy w roku SAMEMu sobie
    zrobić zastrzyk...