    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Bagażnik rowerowy na tylną klapę
    Date: Tue, 6 May 2014 07:42:55 -0500

    "Pawel Kajak" <p...@o...pl> wrote in message
    news:lka2u8$2tr$1@news.dialog.net.pl...
    > Przymierzam się do kupna bagażnika na rowery.
    > Nie mam zamontowanego haka więc w grę wchodzą
    > bagażniki na dach lub na klapę.

    To sobie załóż hak. To nie taki problem jak Ci się wydaje.
    Dużo producentów robi zestawy pod konkretne auto
    i jest tak zrobiony że nawet nic wiercić w aucie nie trzeba.
    Kupujesz zestaw i sam sobie przykręcasz do podwozia.
    Tak zrobiłem w swojej hondzie i mam komfortowy i łatwy
    sposób na wożenie dwu rowerów...

    > Ze względu na gabaryty mojego autka najbardziej
    > sensowne jest zakupienie bagażnika na klapę.
    > Pytanie do użytkowników takich bagazników - jak to działa w praktyce?
    > Głównie chodzi mi o to, czy takie bagażniki nie powodują uszkodzeń
    > na klapie lub na szybie?

    Działa chu**wo. Miałem taki bagażnik i powiem Ci tyle, że mi się
    często nie chciało na rowery jechać bo jest niewygodnie to
    zakładać na klapę, nigdy nie jesteś pewny czy wszystko jest OK,
    czy paski wszystkie ponaciągane, czy rowery Ci nie spadną itp, itd.
    Dodatkowo, nawet jak jestes niezwyciężony, masz naturę niewolnika
    i chce Ci się to zakładać i zdejmować to musisz się potem borykać
    z kwestią braku dostępu do bagażnika bo wiszą ciężkie rowery...

    Radzę Ci dobrze - załóż hak, kup porządny wieszak - nie oszczędzaj
    a będziesz zadowolony i nie będziesz robił wymówek aby na rower
    nie jechać bo Ci się nie chce z tym wszystkim walczyć za każdym razem.
    I potwierdza to mój kolega który właśnie nie zrobił tej zmiany, dalej
    ma bagażnik rowerowy na klapę i co go chcę na rowery zaprosić
    to mi mówi że pojechałby ale jak pomyśli że musi się "dup**c" z tym
    bagażnikiem i 1/2 godziny mordować z paskami i rowerami to mu
    się nie chce...

    Ja mieszkam w USA, kupiłem hak za $149, sam zamontowałem
    bez okablowania (bo przyczepy nie zamierzam ciągnąć nigdy)
    Bagażnik rowerowy na hak firmy Saris model Thelma2 za $250.
    http://www.saris.com/product/thelma-2

    Jest to piękne, wygodne, łatwe w użyciu - rowery są na bagażniku
    w 30 sekund i tak samo w 30 sekund je zdejmuję, bez dźwigania
    ich na dach, zdejmowania przedniego koła, ociekającego na dach
    czy klapę tylną błota z rowerów itp, itd... Polecam.

    Mało tego, bagażnik platformowy, czyli rowery stoją na nim na kołach,
    a więc nie masz problemów że dziewczyna ma damkę z dziwną ramą
    i nie bardzo masz jak taki rower zapiąć na swoim wieszaku na klapie.

    Jeśli firma Saris nie operuje w Europie to znajdź coś podobnego,
    zrób cokolwiek innego tylko nie pakuj się w bagażnik na tylną klapę!

    Byłem na ich www i widzę że robią modele na Europę, nie są tak
    eleganckie jak te amerykańskie ale działają tak samo:
    http://www.saris.com/product/eu-thelma-2