  • 1. Data: 2014-05-06 09:28:12
    Temat: Bagażnik rowerowy na tylną klapę
    Od: "Paweł Kajak" <p...@o...pl>

    Witajcie.
    Przymierzam się do kupna bagażnika na rowery.
    Nie mam zamontowanego haka więc w grę wchodzą bagażniki na dach lub na
    klapę.
    Ze względu na gabaryty mojego autka najbardziej sensowne jest zakupienie
    bagażnika na klapę.
    Pytanie do użytkowników takich bagazników - jak to działa w praktyce?
    Głównie chodzi mi o to, czy takie bagażniki nie powodują uszkodzeń na klapie
    lub na szybie?

    --
    Paweł Kajak
    Renault Espace 2.0T z naklejką

  • 2. Data: 2014-05-06 12:08:44
    Temat: Re: Bagażnik rowerowy na tylną klapę
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2014-05-06 09:28, Paweł Kajak pisze:
> [...]
    > Głównie chodzi mi o to, czy takie bagażniki nie powodują uszkodzeń na klapie

    Posiadam taki bagażnik na dwa rowery. Nie powoduje zniszczeń na klapie,
    ale zamierzam kupić bagażnik na dach. Jest to strasznie nie stabilne,
    rowery się bujają, linki mocujące bagażnik do auta często się luzują i
    trzeba co jakiś czas sprawdzać je. Do tego jak chcesz się dostać do
    bagażnika w aucie to bez demontażu wszystkiego nie masz szans. Używałem
    go kilka razy na Astrze F hatchback, golfie mk3 hatchback oraz aktualnie
    na P307SW (kombi) i poważnie rozglądam się za czymś fajnym na dach, bo
    ten mnie denerwuje okropnie. Do tego zasłania światła w aucie i tablicę
    rejestracyjną jak masz ją na klapie, kilka razy niebiescy przyczepili
    się do tego.
    Więc jak masz możliwość to dołóż troszkę kasy i kup coś porządnego na
    dach, przynajmniej takie jest moje zdanie.

  • 3. Data: 2014-05-06 14:42:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Pawel Kajak" <p...@o...pl> wrote in message
    > Przymierzam się do kupna bagażnika na rowery.
    > Nie mam zamontowanego haka więc w grę wchodzą
    > bagażniki na dach lub na klapę.

    To sobie załóż hak. To nie taki problem jak Ci się wydaje.
    Dużo producentów robi zestawy pod konkretne auto
    i jest tak zrobiony że nawet nic wiercić w aucie nie trzeba.
    Kupujesz zestaw i sam sobie przykręcasz do podwozia.
    Tak zrobiłem w swojej hondzie i mam komfortowy i łatwy
    sposób na wożenie dwu rowerów...

> [...]
    > Pytanie do użytkowników takich bagazników - jak to działa w praktyce?
    > Głównie chodzi mi o to, czy takie bagażniki nie powodują uszkodzeń

    Działa chu**wo. Miałem taki bagażnik i powiem Ci tyle, że mi się
    często nie chciało na rowery jechać bo jest niewygodnie to
    zakładać na klapę, nigdy nie jesteś pewny czy wszystko jest OK,
    czy paski wszystkie ponaciągane, czy rowery Ci nie spadną itp, itd.
    Dodatkowo, nawet jak jestes niezwyciężony, masz naturę niewolnika
    i chce Ci się to zakładać i zdejmować to musisz się potem borykać
    z kwestią braku dostępu do bagażnika bo wiszą ciężkie rowery...

    Radzę Ci dobrze - załóż hak, kup porządny wieszak - nie oszczędzaj
    a będziesz zadowolony i nie będziesz robił wymówek aby na rower
    nie jechać bo Ci się nie chce z tym wszystkim walczyć za każdym razem.
    I potwierdza to mój kolega który właśnie nie zrobił tej zmiany, dalej
    ma bagażnik rowerowy na klapę i co go chcę na rowery zaprosić
    to mi mówi że pojechałby ale jak pomyśli że musi się "dup**c" z tym
    bagażnikiem i 1/2 godziny mordować z paskami i rowerami to mu
    się nie chce...

    Ja mieszkam w USA, kupiłem hak za $149, sam zamontowałem
    bez okablowania (bo przyczepy nie zamierzam ciągnąć nigdy)
    Bagażnik rowerowy na hak firmy Saris model Thelma2 za $250.
    http://www.saris.com/product/thelma-2

    Jest to piękne, wygodne, łatwe w użyciu - rowery są na bagażniku
    w 30 sekund i tak samo w 30 sekund je zdejmuję, bez dźwigania
    ich na dach, zdejmowania przedniego koła, ociekającego na dach
    czy klapę tylną błota z rowerów itp, itd... Polecam.

    Mało tego, bagażnik platformowy, czyli rowery stoją na nim na kołach,
    a więc nie masz problemów że dziewczyna ma damkę z dziwną ramą
    i nie bardzo masz jak taki rower zapiąć na swoim wieszaku na klapie.

    Jeśli firma Saris nie operuje w Europie to znajdź coś podobnego,
    zrób cokolwiek innego tylko nie pakuj się w bagażnik na tylną klapę!

    Byłem na ich www i widzę że robią modele na Europę, nie są tak
    eleganckie jak te amerykańskie ale działają tak samo:
    http://www.saris.com/product/eu-thelma-2

  • 4. Data: 2014-05-06 15:18:10
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2014-05-06 09:28, Paweł Kajak pisze:
    > Witajcie.
    > Przymierzam sie do kupna baga?nika na rowery.
    > Nie mam zamontowanego haka wiec w gre wchodz? baga?niki na dach lub na
    > klape.

    Przez 2 lata wozilem rowery na dachu, potem sasiad wozil na klapie.
    Obecnie mam platforme na 4 rowery na haku i uwazam, ze jest to JEDYNE
    sensowne rozwiazanie.
    Nic sie nie buja, nie niszczy, nie skrzypi, nie powoduje zbednych oporow
    powietrza - trzeba tylko pamietac, ze auto jest dluzsze :)

    Anyway - fajne rowerowe bagazniki na dach to 250zl/sztuke - przynajmniej
    sa lekkie i nie gwizdza w trakcie jazdy.
    Platforme kupilem za 600zl do tego hak za 320.

    --
    jarek

  • 5. Data: 2014-05-06 19:36:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jarek Pudelko" <j...@b...ceti.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:lkaneq$3088$...@a...ceti.pl...

> [...]
    > sa lekkie i nie gwizdza w trakcie jazdy.
    > Platforme kupilem za 600zl do tego hak za 320.

    BTW: czy są w podobnej cenie jakieś patenty (platformy) na których można
    przewieźć rowery, albo coś innego, w zależności od potrzeb?
    Widziałem kiedyś wiezionego dzika upolowanego w sten sposób, ale chyba wtedy
    nie ma mowy o rowerach?

  • 6. Data: 2014-05-06 20:05:56
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    Pszemol wrote:

    > Byłem na ich www i widzę że robią modele na Europę, nie są tak
    > eleganckie jak te amerykańskie ale działają tak samo:
    > http://www.saris.com/product/eu-thelma-2

    Tak patrze na wersje US i EU... Amerykanskie wersje nie maja ani
    swiatelek, ani miejsca na tablice.
    Czy za oceanem nie ma kar za zaslanianie tablic?

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 7. Data: 2014-05-06 21:32:19
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

> [...]

    > bagażnika na klapę.
    > Pytanie do użytkowników takich bagazników - jak to działa w praktyce?

    To nie działa - po 1 weekendzie i przejechaniu 100 km oddałem bagażnik
    na klapę sprzedawcy i zamieniłem na dwa dachowe. Nie ma dostępu do
    bagażnika, uchwyty bagażnika mimo ogumowania niszczą lakier, rowery
    zasłaniają widok do tyłu we wszystkich lusterkach, co 25 km musiałem
    się zatrzymywać i sprawdzać, czy wszystko się trzyma. Najwygodniejsze
    rozwiązanie to bagażnik mocowany na haku, potem jest dachowy, a bagażnik
    na klapę to zdecydowanie najgorszy wariant.

    T.

  • 8. Data: 2014-05-06 22:11:12
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu wtorek, 6 maja 2014 14:42:55 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
    > Du�o producent�w robi zestawy pod konkretne auto
    > i jest tak zrobiony �e nawet nic wierci� w aucie nie trzeba.

    Zalezy od samochodu - ja szukalem haka do swojego (Alfa 159 SW) i przegladajac kilka
    instrukcji montazu okazalo sie, ze trzeba wiercic dziury do bagaznika + podcinac
    zderzak...

    > Kupujesz zestaw i sam sobie przykr�casz do podwozia.

    > Ja mieszkam w USA, kupi�em hak za $149, sam zamontowa�em
    > bez okablowania (bo przyczepy nie zamierzam ci�gn�� nigdy)

    W PL trzeba toto "wbic" do dowodu jeszcze, czyli zaplacic za montaz (albo
    sprawdzenie), elektryka musi byc (?)

    U mnie can-bus, wiec drozszy modul potrzebny

    Dodatkowo np. Niemcy czepiaja sie, jak jedzie sie z hakiem bez przyczepy - wiec
    najlepiej latwo zdejmowalny...

    ...i cena wychodzi >1200PLN :(

    WS

  • 9. Data: 2014-05-07 09:44:24
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2014-05-06 19:36, Cavallino pisze:

> [...]
    > można przewieźć rowery, albo coś innego, w zależności od potrzeb?
    > Widziałem kiedyś wiezionego dzika upolowanego w sten sposób, ale chyba

    Dzika nie widzialem ale tak sobie mysle, ze zamiast mocowania rowerow
    (powiedzmy tych pionowych palakow, do ktorych przyczepia sie rame) mozna
    np. jakis ladny hmmm stalowy kuferek na zasadzie dodatkowego bagaznika :)

    --
    jarek

  • 10. Data: 2014-05-07 22:35:32
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

> [...]

    > można przewieźć rowery, albo coś innego, w zależności od potrzeb?
    > Widziałem kiedyś wiezionego dzika upolowanego w sten sposób, ale chyba

    http://www.thule.com/pl-pl/pl/products/carriers-and-
    racks/bike-carriers/towbar-mounted-bike-carriers/thu
    le-easybase-948-_-949000

    --
    Pozdr.
    Michal