    Date: Wed, 10 Dec 2014 13:50:28 +0100
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.rec.radio.amatorskie
    Subject: Re: Baofeng UV-5R - mizerny zasięg

    W dniu 2014-12-10 12:34, yabba pisze:

    > Nie ma tam opcji zmiany dewiacji FM albo wzmocnienia toru m.cz.?
    > Wygląda jakby nośna była, ale bardzo słabo modulowana. Nie przestawiłeś
    > sobie czegoś przypadkowo w ustawieniach?

    Dobre pytanie. Żebym to ja wiedział...
    Myślałem o tym, ale żadna opcja w menu nie kojarzy mi się z niczym
    takim. Google też niczego nie chcą powiedzieć.
    To znaczy radio ponoć ma trochę płytką modulację na wbudowanym
    mikrofonie i niektórzy ludzie wykonują modyfikację polegającą na
    wykorzystaniu wzmacniacza VOX do wzmacniania sygnału audio z mikrofonu.
    Zawsze jednak jest to opisywane jako drobna niedogodność, która jednemu
    użytkownikowi może przeszkadzać, innemu nie. W żadnym razie nie wspomina
    się o tym jako o czymś, co uniemożliwiałoby normalne korzystanie z
    radia, jak to wygląda w moim przypadku. Kilku znajomych używa zresztą
    tego Baofenga i w ich przypadku można całkiem normalnie używać lokalnych
    przemienników, nie ma też najmniejszego problemu z otwieraniem Koskowej
    Góry.

    Wczoraj sprawdziłem zrobiłem odsłuch za pomocą odbiornika USB SDR.
    Faktycznie radio nadaje nieco głośniej na zewnętrznym mikrofonie. Jednak
    tu raczej nie chodzi o niego, bo to nie tłumaczyłoby dlaczego mogę
    otworzyć przemiennik nośną lub CTCSS-em, ale za nic nie da się przy
    pomocy tonu 1750 Hz.

    Hmm... Może warto spróbować zrobić factory reset?