    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.rec.radio.amatorskie
    Subject: Re: Baofeng UV-5R - mizerny zasięg
    Date: Wed, 10 Dec 2014 18:49:36 +0100

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2014-12-10 14:37, J.F. pisze:

    >Szerokość kanału jest ustawiona na NFM. Jednak dla próby próbowaliśmy
    >także z FM. Radio w żadnym z tych ustawień nie chce pracować
    >poprawnie.
    >Dewiacja częstotliwości jest nierozerwalnie związana z szerokością
    >kanału czy też można ją w tym radiu ustawić gdzieś niezależnie? Bo
    >żadna
    >taka opcja nie rzuciła mi się w oczy...

    Powinna byc zwiazana, jesli jednak ustawiles duza, a odbiornik odbiera
    mala, to moga byc cuda...

    >Zrobiłem wczoraj odsłuch za pomocą odbiornika SDR. Ton 1750 Hz jest
    >słyszalny w eterze w bezpośrednim sąsiedztwie radia. Najwyraźniej nie
    >dolatuje odpowiednio daleko, tak samo jak nie dolatują wypowiadane
    >słowa. Jeśli problemem byłaby moc nadajnika albo antena, to dlaczego
    >bez
    >problemu otwierają się odległe o kilka kilometrów przemienniki
    >aktywowane nośną lub kodem CTCSS?

    Z tym ze to co piszesz to w zasadzie niemozliwe. Nie moze w FM nosna
    byc mocna, a fonia szybko zanikac :-)

    Jakas inna modulacja ustawiona i FM odbiera przez przypadek ?

    CTCSS mowisz dziala ... bo tak sie zastanawiam czy problemem nie jest
    zaklocanie sygnalu fonii przez ten ton ...

    J.