    From: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Baterie/akumulatory na szeroki zakres temperatur.
    Date: Mon, 07 Mar 2011 12:10:17 +0100

    Witam po czasie...

    Artur M. Piwko napisał(a) :
    > In the darkest hour on Sun, 23 Jan 2011 16:34:35 +0100,
    > Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> screamed:

    > Przy -20°C będzie dobrze, gdy uzyska 20%.

    No to wróciłem z zimowania...
    Temperatury w dzień do -8°C, najczęściej ok. -5. I co? I d...

    Po 2-3 godzinach na mrozie aparat na 2 szt. R6 odmawia włączenia z
    powodu wyczerpanych akumulatorków. Po nocy na mrozie do -12 aparat
    na ogół się nie włączał. Drugi komplet noszony pod koszulą załatwiał
    problem. I tak je wymieniałem co 2-3 godziny. Po powrocie
    rozładowuję oba komplety. I co widzę? Że w temperaturze pokojowej
    rozładowanie prądem 500mA wyciąga mi z jednego kompletu 1550mAh, a z
    drugiego 1730mAh. Aparat pokazywał, przed rozładowaniem ich, ok. 75%
    pojemności. Nominalna pojemność Recyko wynosi 2050mAh. Nominalna. Bo
    po kilku dniach od naładowania, ich ładunek na wskutek, jednak
    istniejącego samorozładowania, wynosił pewnie ok. 1950mAh.

    Fajnie. Te 20% uzyskałem :-) I to tylko po przechowywaniu
    akumulatorków pod koszulą. Przy pracy ciągłej na mrozie -10°C
    szacuję to na 5%. Może mniej. Przy -20°C też pewnie pracują...
    oddając może maksymalnie 1% pojemności.

    > Sprawdziłbym datasheeta tych litowych Energizerów podanych wyżej.

    I tu może być wyjście do długotrwałej pracy na mrozie. Do sprawdzenia.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]