  • 1. Data: 2011-01-23 11:09:20
    Temat: Baterie/akumulatory na szeroki zakres temperatur.
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Witam,

    Szukam baterii/akumulatorów, które są w stanie wytrzymać zakres
    temperatur od -40 do +80C lub jeszcze więcej.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 2. Data: 2011-01-23 14:43:57
    Od: "Piotrek_P" <p...@o...pl>

    > Szukam baterii/akumulatorów, które są w stanie wytrzymać zakres
    > temperatur od -40 do +80C lub jeszcze więcej.

    Jeżeli realnie masz możliwość sprawdzić baterie w takiich warunkach o
    których piszesz to przetestuj
    ENERGIZER R-6 ULTIMATE LITHIUM
    Sam jestem ciekaw co to warte.
    Piotrek

  • 3. Data: 2011-01-23 15:10:13
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2011-01-23 13:07, AlexY pisze:

    > Co masz na myśli pisząc wytrzymać? Przetrwać czy jeszcze działać w tym
    > zakresie? Osobiście nie znam nic co by funkcjonowało w tak niskiej
    > temperaturze bez wyraźnej utraty parametrów.

    Głownie zależy mi na przetrwaniu takich warunków, to ma być zasulanie
    awaryjne ne krótki czas po zaniku zasilania.
    Zamierzam dać grzałki w obudowie, więc w momencie zaniku zasilania
    będzie tam ok. 20C i wiele nie spadnie przez wymagane 10 minut pracy na
    baterii.

    Druga sprawa zasilanie czujników, które muszą pracować w takich
    temperaturach.
    Jak dotąd znalazłem ogniwa LiFe A123 pracujące w zakresie -30 +60C.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 4. Data: 2011-01-23 15:11:53
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2011-01-23 15:43, Piotrek_P pisze:

    > Jeżeli realnie masz możliwość sprawdzić baterie w takiich warunkach o
    > których piszesz to przetestuj
    > ENERGIZER R-6 ULTIMATE LITHIUM
    > Sam jestem ciekaw co to warte.

    Możliwość testowania to mam, ale szukam czegoś co do czego producent
    deklaruje, że będzie działać.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 5. Data: 2011-01-23 15:34:35
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Andrzej W. napisał(a) :

> [...]
    > temperaturach.
    > Jak dotąd znalazłem ogniwa LiFe A123 pracujące w zakresie -30 +60C.

    Akumulatorki R6 GP Recyko też producent zachwala, że pracują aż do
    -20°C. Nie mam podstaw by w to wątpić, że jakiś prąd uda się z nich
    wyciągnąć przy tych -20. _Jakiś_. Przy około zerze udaje się uzyskać
    gdzieś około połowy pojemności. Po przeniesieniu do ciepłego można
    wyciągnąć resztę. Roboczy wniosek mam taki, że bardzo mocno rośnie
    impedancja wewnętrzna ogniw - dużo mniejszy prąd udaje się z nich
    pobierać w takiej temperaturze.

    I tu następuje pytanie - jakie parametry ma bateria/akumulatorek w
    deklarowanej najniższej temperaturze? Bo to, że może mieć
    _byle_jakieś_ , to już wiemy.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 6. Data: 2011-01-23 18:16:03
    Od: "Dziadek" <...@...c>

    > Szukam baterii/akumulatorów, które są w stanie wytrzymać zakres
    > temperatur od -40 do +80C lub jeszcze więcej.

    Hawker Energy Cyclon: -65...+80. Dostępne w Farnellu, Elfie itd. ale:
    1) ołowiowe
    2) ciężkie i duże - min. rozmiar: R20
    3) napięcie pojedynczej celi - 2 V. Mnie to wystarcza, ale jak ktoś nie chce
    przetwarzać to ma problem.
    Za to nie do zabicia i ładowarka może być dość prosta.

    Dz.

  • 7. Data: 2011-01-23 19:53:15
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2011-01-23 19:16, Dziadek pisze:
    > Hawker Energy Cyclon: -65...+80. Dostępne w Farnellu, Elfie itd. ale:

    Dziękuję, wyglądają obiecująco.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 8. Data: 2011-01-23 20:41:09
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sun, 23 Jan 2011 16:34:35 +0100,
    Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> screamed:

> [...]
    > -20°C. Nie mam podstaw by w to wątpić, że jakiś prąd uda się z nich
    > wyciągnąć przy tych -20. _Jakiś_. Przy około zerze udaje się uzyskać

    Przy -20°C będzie dobrze, gdy uzyska 20%.
    Sprawdziłbym datasheeta tych litowych Energizerów podanych wyżej.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:205B ]
    [ 21:40:10 user up 12691 days, 9:35, 1 user, load average: 0.01, 0.99, 0.27 ]

    Ship it.

  • 9. Data: 2011-02-12 19:22:39
    Od: yorgus <y...@t...pl>

    zobacz Li/SOCl2 np http://bto.net.pl/site,products,76.html

    --
    pozdrawia
    yorgus

  • 10. Data: 2011-03-07 11:10:17
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam po czasie...

    Artur M. Piwko napisał(a) :
    > In the darkest hour on Sun, 23 Jan 2011 16:34:35 +0100,
    > Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> screamed:

    > Przy -20°C będzie dobrze, gdy uzyska 20%.

    No to wróciłem z zimowania...
    Temperatury w dzień do -8°C, najczęściej ok. -5. I co? I d...

    Po 2-3 godzinach na mrozie aparat na 2 szt. R6 odmawia włączenia z
    powodu wyczerpanych akumulatorków. Po nocy na mrozie do -12 aparat
    na ogół się nie włączał. Drugi komplet noszony pod koszulą załatwiał
    problem. I tak je wymieniałem co 2-3 godziny. Po powrocie
    rozładowuję oba komplety. I co widzę? Że w temperaturze pokojowej
    rozładowanie prądem 500mA wyciąga mi z jednego kompletu 1550mAh, a z
    drugiego 1730mAh. Aparat pokazywał, przed rozładowaniem ich, ok. 75%
    pojemności. Nominalna pojemność Recyko wynosi 2050mAh. Nominalna. Bo
    po kilku dniach od naładowania, ich ładunek na wskutek, jednak
    istniejącego samorozładowania, wynosił pewnie ok. 1950mAh.

    Fajnie. Te 20% uzyskałem :-) I to tylko po przechowywaniu
    akumulatorków pod koszulą. Przy pracy ciągłej na mrozie -10°C
    szacuję to na 5%. Może mniej. Przy -20°C też pewnie pracują...
    oddając może maksymalnie 1% pojemności.

    > Sprawdziłbym datasheeta tych litowych Energizerów podanych wyżej.

    I tu może być wyjście do długotrwałej pracy na mrozie. Do sprawdzenia.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]