  • Data: 2019-03-12 19:50:43
    Temat: Re: Baterie do elektryków
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >alkohol, narkotyki. Motoryzacja spalinowa uzależnia jak kompot -
    >czyli brudne, wyjątkowo trujące narkotyki. Jak ma wyglądać przyszłość
    >cywilizacji po odstawieniu motoryzacji spalinowej? Tego cywilizacja
    >spalinowa nie wie, tak samo jak kompociarz jadący na pełnym ciągu nie
    >wie, jak miałaby wyglądać jego przyszłość bez kompotu.
    >Próbując spojrzeć z boku, to mamy kilka opcji:
    >1. Dalej ćpamy kompot (w obecnym tempie rozwijamy cywilizację
    >uzależnioną od motoryzacji spalinowej). Będzie jeszcze fajnie jakiś
    >czas, a potem już tylko gorzej, aż do nieładnego zakończenia.

    Ale jak bez ropy ?
    Na biopaliwach czy sztucznej fotosyntezie ?

    Jakby sie udalo ... to mozesz sie zdziwic ile to lat bedziemy sie
    jeszcze "truli" :-)

    >2. Szukamy i stopniowo rozwijamy czystsze metody transportu. Będzie
    >bolało (kosztowało), ale stopniowo spalinoza zniknie, jak zniknęły
    >maszyny parowe. Model życia pozostanie podobny - czyli nadal będziemy
    >(albo raczej nie my, tylko nasze dzieci i wnuki) używać transportu
    >coraz więcej i więcej.

    Druty nad autostradami - i nie trzeba sie zastanawiac gdzie sie
    zatrzymac na ladowanie :-)

    >3. Zmieni się model życia, gospodarki, mentalności i podejścia do
    >otoczenia. Stopniowo skończy się parcie na wciąż więcej wszystkiego,
    >kiełbasy i pieniędzy. Zacznie się rozumienie, że używając wszystkiego
    >więcej, intensywniej niszczymy otoczenie i przyszłość swoich dzieci.

    Nie tylko ropy nam zabraknie ... i powrot do sredniowiecza ?

    >Skończy się etap tzw. rozwoju, który mierzyło się w PKB, który co
    >kwartał musiał wzrastać szybciej, niż w analogicznym kwartale roku
    >ubiegłego. Skończy się podniecanie kartoflami w Polsce dostarczane z
    >Kenii samolotami. Zapotrzebowanie na energię przestanie rosnąć i
    >potem zacznie się zmniejszać.

    Ale pomarancze dobre sa.
    Jablka tez dobre, czy pomarancze mozna w szklarni uprawiac ? :-)

    Gdzies tam jeszcze biotechnologia czeka - po co nam stal, kiedy
    drewniany most moze sam wyrosnac ...
    Ale na narty juz prawnuki nie pojada ...

    J.