eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBebny a tarcze › Re: Bebny a tarcze
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Bebny a tarcze
    Date: Mon, 08 Aug 2011 19:36:35 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 27
    Message-ID: <j1p6qp$9gg$1@inews.gazeta.pl>
    References: <j1hglo$sg3$1@news.onet.pl>
    Reply-To: twitek4@no_spam.gazeta.pl
    NNTP-Posting-Host: 212h230.compnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1312824985 9744 85.198.212.230 (8 Aug 2011 17:36:25 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 8 Aug 2011 17:36:25 +0000 (UTC)
    X-User: twitek4
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; pl-PL; rv:1.9.2.18) Gecko/20110616
    SUSE/3.1.11 Thunderbird/3.1.11
    In-Reply-To: <j1hglo$sg3$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2390825
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 05.08.2011 21:35, Waldek pisze:
    > Pytam powaznie bo nie wiem :)
    > Jakie przeslanki decyduja o tym, ze dane auto ma z tylu tarcze lub bebny ?
    > o roznicy w skutecznosci hamowania jednych i drugich wiem choc to tez
    > mozna dobierac w zaleznosci od konstrukcji
    > oraz o tym ze klocki na ogol szybciej sie zuzywaja
    jest/było wiele aut które na przedniej osi miały tarcze na tylnej bębny.
    ogólnie, (Zaraz ktoś sie znajdzie kto udowodni ze w 3 przypadkach jest
    inaczej) tarcze o podobnej wielkości hamują skuteczniej niż
    odpowiadające im bębny. Np w xsarach modele kombi mają tarcze również z
    tyłu, co sugeruje ze bębny jakoś nie dawały rady w standardzie...
    za tarczami przemawia:
    łatwiejsza wymiana klocków i samych tarcz
    Lepsze chłodzenie ( już w podstawowej wersji)
    łatwość poprawy chłodzenia przez zastosowanie tarcz wentylowanych
    podczas intensywnej pracy, gdy klocki sie ścierają, łatwiej odprowadzać
    to co powstaje w wyniku ścierania i temperatury- tarcze można nawiercić
    albo ponacinać.
    to co pisali koledzy: po rozgrzaniu powiększa sie rozmiar - i w tarczach
    to poprawi hamowanie w bębnach pogorszy. o ile minimalnie ale zawsze.
    tylko zwróć uwagę co potem. jak taki bęben ostygnie, to zmniejszy
    rozmiar. czyli zimny, już wstępnie będzie zahamowany! Ostygnięta tarcza
    będzie miała nieco wiekszy luz niż podczas normalnej pracy.
    Obawiam sie jednak że o takim czy innym rozwiązaniu decydują głównie
    księgowi....

    ToMasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: