-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Bebny a tarcze
Date: Mon, 08 Aug 2011 19:36:35 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 27
Message-ID: <j1p6qp$9gg$1@inews.gazeta.pl>
References: <j1hglo$sg3$1@news.onet.pl>
Reply-To: twitek4@no_spam.gazeta.pl
NNTP-Posting-Host: 212h230.compnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1312824985 9744 85.198.212.230 (8 Aug 2011 17:36:25 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 8 Aug 2011 17:36:25 +0000 (UTC)
X-User: twitek4
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; pl-PL; rv:1.9.2.18) Gecko/20110616
SUSE/3.1.11 Thunderbird/3.1.11
In-Reply-To: <j1hglo$sg3$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2390825
[ ukryj nagłówki ]W dniu 05.08.2011 21:35, Waldek pisze:
> Pytam powaznie bo nie wiem :)
> Jakie przeslanki decyduja o tym, ze dane auto ma z tylu tarcze lub bebny ?
> o roznicy w skutecznosci hamowania jednych i drugich wiem choc to tez
> mozna dobierac w zaleznosci od konstrukcji
> oraz o tym ze klocki na ogol szybciej sie zuzywaja
jest/było wiele aut które na przedniej osi miały tarcze na tylnej bębny.
ogólnie, (Zaraz ktoś sie znajdzie kto udowodni ze w 3 przypadkach jest
inaczej) tarcze o podobnej wielkości hamują skuteczniej niż
odpowiadające im bębny. Np w xsarach modele kombi mają tarcze również z
tyłu, co sugeruje ze bębny jakoś nie dawały rady w standardzie...
za tarczami przemawia:
łatwiejsza wymiana klocków i samych tarcz
Lepsze chłodzenie ( już w podstawowej wersji)
łatwość poprawy chłodzenia przez zastosowanie tarcz wentylowanych
podczas intensywnej pracy, gdy klocki sie ścierają, łatwiej odprowadzać
to co powstaje w wyniku ścierania i temperatury- tarcze można nawiercić
albo ponacinać.
to co pisali koledzy: po rozgrzaniu powiększa sie rozmiar - i w tarczach
to poprawi hamowanie w bębnach pogorszy. o ile minimalnie ale zawsze.
tylko zwróć uwagę co potem. jak taki bęben ostygnie, to zmniejszy
rozmiar. czyli zimny, już wstępnie będzie zahamowany! Ostygnięta tarcza
będzie miała nieco wiekszy luz niż podczas normalnej pracy.
Obawiam sie jednak że o takim czy innym rozwiązaniu decydują głównie
księgowi....
ToMasz
Następne wpisy z tego wątku
- 08.08.11 20:49 Shrek
- 08.08.11 21:19 pm
- 08.08.11 21:29 pm
- 08.08.11 22:53 Wojtek Borczyk
- 08.08.11 23:11 Przemysław Czaja
- 09.08.11 00:26 Mirek Ptak
- 09.08.11 01:16 Pszemol
- 09.08.11 07:20 Adam 'Chloru' Drzewososki
- 09.08.11 08:24 PM
- 09.08.11 10:40 AZ
- 09.08.11 10:49 AZ
- 09.08.11 10:54 J.F.
- 09.08.11 10:58 AZ
- 09.08.11 12:26 Wojtek Borczyk
- 09.08.11 12:34 Wojtek Borczyk
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław