  • 1. Data: 2011-08-05 21:35:20
    Temat: Bebny a tarcze
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Pytam powaznie bo nie wiem :)
    Jakie przeslanki decyduja o tym, ze dane auto ma z tylu tarcze lub bebny ?
    o roznicy w skutecznosci hamowania jednych i drugich wiem
    choc to tez mozna dobierac w zaleznosci od konstrukcji
    oraz o tym ze klocki na ogol szybciej sie zuzywaja

  • 2. Data: 2011-08-05 21:48:24
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-08-05 21:35, Waldek pisze:
> [...]
    > mozna dobierac w zaleznosci od konstrukcji
    > oraz o tym ze klocki na ogol szybciej sie zuzywaja

    Bębny gorzej oddają ciepło, ale za to mają większe przełożenie dzięki
    czemu dużo mocniej trzyma ręczny. Są też tańsze niż tarcze.

  • 3. Data: 2011-08-06 19:55:33
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-08-05 21:35:20 +0200, "Waldek" <s...@n...cpam> said:

    > Pytam powaznie bo nie wiem :)
    > Jakie przeslanki decyduja o tym, ze dane auto ma z tylu tarcze lub bebny ?

    Pan konstuktor i pan księgowy.

    --
    Bydlę

  • 4. Data: 2011-08-06 20:21:59
    Od: "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl>

    > Bębny gorzej oddają ciepło, ale za to mają większe przełożenie dzięki
    > czemu dużo mocniej trzyma ręczny. Są też tańsze niż tarcze.

    gorzej oddaja cieplo, lepiej hamuja od tarcz (wieksza powierzchnia tarcia,
    trzeba uzyc mniejszej sily zeby zahamowac- dlatego nie potrzeba serwa, w
    zaleznosci od konstrukcji mechanizmu rozpierakowego wystepowanie
    efektu "samodociskania szczeki do bebna itp itd). no i sa drozsze niz tarcze -
    skomplikowany montaz i mnogosc elementow...co nie zmienia faktu ze na tylnych
    hamulcach co bys nie mial to i tak ze wzgledu na kinematyke ruchu tyl
    praktycznie nie bierze udzialu w procesie hamownia, a do tego hamulce tylenj
    osi sa wyposazone w korektor sily hamowania co dodatkowo skutecznie obcina ich
    mozliwosci wiec zastanawianie sie co jest lepsze nie ma sensu! najlepszym
    rozwiazaniem sa tarczo bebny - tarcze jako hamulec roboczy a bebny jako
    postojowy - odpada problem "ciaglej" regulacji recznego, zapiekania/wyciekow z
    cylinderka itp usterek trapiacych sprzezony uklad nozny/reczny

  • 5. Data: 2011-08-06 21:17:17
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 06.08.2011 20:21, ..:maniek:.. pisze:
> [...]

    [ciach]

> [...]
    > postojowy - odpada problem "ciaglej" regulacji recznego, zapiekania/wyciekow z
    > cylinderka itp usterek trapiacych sprzezony uklad nozny/reczny

    Stosowanym przez Volvo od lat 60tych. Ciekawe czemu reszta producentow
    uparcie trzyma sie bebnow z tylu?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 6. Data: 2011-08-06 23:11:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 06 Aug 2011 21:17:17 +0200, RadekNet napisał(a):

    > Stosowanym przez Volvo od lat 60tych. Ciekawe czemu reszta producentow
    > uparcie trzyma sie bebnow z tylu?

    Bo sa wystarczajace ?

    J.

  • 7. Data: 2011-08-07 00:35:52
    Od: to <t...@x...abc>

    begin RadekNet

    > Stosowanym przez Volvo od lat 60tych. Ciekawe czemu reszta producentow
    > uparcie trzyma sie bebnow z tylu?

    Który się niby trzyma? Chyba tylko w najtańszych autach.

  • 8. Data: 2011-08-07 00:41:58
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Waldek

> [...]
    > ? o roznicy w skutecznosci hamowania jednych i drugich wiem choc to tez
    > mozna dobierac w zaleznosci od konstrukcji oraz o tym ze klocki na ogol

    Takie, że bębny są w tańszych i gorszych wersjach.

  • 9. Data: 2011-08-07 00:46:00
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-08-06 23:11, J.F. pisze:

    > Bo sa wystarczajace ?

    Napisz mi, jak sobie wyobrażasz BMW M5 z bębnami z tyłu. ;) I nie w
    sensie wizualnym!

  • 10. Data: 2011-08-07 04:59:29
    Od: to <t...@x...abc>

    begin ..:maniek:..

    > lepiej hamuja od tarcz (wieksza powierzchnia
    > tarcia, trzeba uzyc mniejszej sily zeby zahamowac-

    Pewnie dlatego są montowane do najsłabszych aut. Poza tym powierzchnia
    styku nie ma zasadniczo wpływu na siłę tarcia.

    > no i sa
    > drozsze niz tarcze - skomplikowany montaz i mnogosc elementow...

    Pewnie dlatego są montowane w najtańszych autach.