  • 1. Data: 2004-11-02 14:00:36
    Temat: Bezprzewodowy internet
    Od: jarek <j...@p...onet.pl>

    W naszym miescie pojawił sie pomysł dostarczenia do każdego domu
    internetu przez sieć bezprzewodową. Ale juz na samym początku pojawił
    się problem jaki standard wybrac. Dodatkowym problelem stało sieto iż
    narzucono nam brak możliwości wystawienia anten klientów na zewnącz.
    Wiec jażeli ma ktoś jakieś doświadczenie w przenikania fal przez sciany
    lub ewentualnie okana.

    Rozwazamy 802.11a lub 802.11b.
    Może ktoś juz wprowadzał podobną sieć w polsce i ma jakieś doświadczenie.

  • 2. Data: 2004-11-02 15:11:23
    Temat: Re: Bezprzewodowy internet
    Od: Andrzej <a...@k...com>

    jarek napisał(a):
> [...]
    >
    > Rozwazamy 802.11a lub 802.11b.
    > Może ktoś juz wprowadzał podobną sieć w polsce i ma jakieś doświadczenie.
    NTG
    poszukaj odpowiedzi na grupie: alt.pl.wirelesslan

    /AD

  • 3. Data: 2004-11-03 12:01:26
    Od: RusH <l...@p...pl>

    jarek <j...@p...onet.pl> wrote :

    > W naszym miescie pojawil sie pomysl dostarczenia do kazdego domu
    > internetu przez siec bezprzewodową. Ale juz na samym początku
    > pojawil sie problem jaki standard wybrac.

    Nie, problemem jest brak osoby majacej o tym pojecie.

    > Dodatkowym problelem
    > stalo sieto iz narzucono nam brak mozliwości wystawienia anten
    > klientów na zewnącz.

    Niezgodne z konstytucja :) Kazdy obywatel ma prawo odbierac
    transmisje balblalba. Jedyne czego nie wolno, to oszpecac budynkow -
    gminny wydzial architektury.

    > Wiec jazeli ma ktoś jakieś doświadczenie w
    > przenikania fal przez sciany lub ewentualnie okana.

    Ja mam - nie dziala.

    > Rozwazamy 802.11a lub 802.11b.

    Pozdrawiam.
    --
    RusH //
    http://randki.o2.pl/profil.php?id_r=352019

  • 4. Data: 2004-11-03 12:27:52
    Od: jarek <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik RusH napisał:

    > Nie, problemem jest brak osoby majacej o tym pojecie.

    Problemem jest brak sposobu na wytlumaczenie tego osobie ktora ma dac
    na to kase.
    Jak wytlumaczyc komus ze fale na o czestotliwosci 2,4GHz i wiekszej
    odbijaja sie od wiekszosci przeszkod. I ze zadne wzmacnianie mocy ponad
    przepisowe 100mW duzo nie zmieni.

  • 5. Data: 2004-11-04 07:44:16
    Od: Kamil Bardoń <s...@d...org>

    jarek napisał(a):

> [...]
    > Jak wytlumaczyc komus ze fale na o czestotliwosci 2,4GHz i wiekszej
    > odbijaja sie od wiekszosci przeszkod. I ze zadne wzmacnianie mocy ponad

    Dokładnie tak samo jak to napisałeś.

  • 6. Data: 2004-11-05 07:44:59
    Od: "WG" <w...@i...pl>

> [...]
    >brak możliwości wystawienia anten klientów na zewnącz.
    > Wiec jażeli ma ktoś jakieś doświadczenie w przenikania fal przez sciany

    Przez ściany daj spokój

  • 7. Data: 2004-11-21 23:00:36
    Od: <w...@c...3miasto.net>

    jarek <j...@p...onet.pl> wrote:
    > W naszym miescie pojawił sie pomysł dostarczenia do każdego domu
    > internetu przez sieć bezprzewodową. Ale juz na samym początku pojawił
    > się problem jaki standard wybrac. Dodatkowym problelem stało sieto iż

    zrobić kable. takich sieci bezprzewodowych jest już całe mnóstwo co jeden
    amator to lepszy.

    Proponuje

    1) przeczytać choćby pobieżny opis protokołu WiFi i jak to się ma w sytuacji
    wielu anten kierunkowych na stacje bazową.

    2) Po lekturze 1 sprawdzić pare rzeczy doświadczalnie - m.in. równoległy
    ruch z wielu stacji klienckich do/od bazówki i do/od siebie - czyli
    symulacja realnych warunków.

    3) Przeczytać conieco na temat bezpieczeństwa takich sieci, tzn. "jakość"
    szyfrowania WEP, fakt że jest wspólny klucz dla wszystkich stacji klienckich
    (co w praktyce oznacza że on jest prawdziwie "publiczny").

    4) Dowiedzieć się ile różnego sprzętu 2.4Ghz jest i działa już. Telefony
    bezprzewodowe, kamery, nawet pasmo amatorskie sięga 2.3-2.45Ghz (tyle że im
    wolno 50W ;). O kuchenkach mikrofalowych (2.45Ghz) nawet nie mówie - wystarczy
    że troche niedomyte są drzwiczki i jest tłuszcz.
    W razie kolizji z siecią inną WiFi to nie jest jeszcze źle bo o to dba
    protokół, ale z resztą jest problem bo zwykle WiFi wtedy cierpi najbardziej.

    Proponuje wziąć któryś z telefonów bezprzewodowych na 2.4Ghz (nie są
    superpopularne ale w mieszkaniach się zdarzają) i zobaczyć co się dzieje gdy
    się to włączy a jest sieć WiFi :(

    WiFi zostało wymyślone do zastosowania w biurach gdzie w sumie jest blisko,
    ściany chronią (w miare) przed innymi sieciami, anteny wszystkie się widzą
    itp.

    Choć też jest to pomysł dla leniwych którzy wolą mieć sieć wolniejszą,
    mniej pewną i doskonale podatną na ingerencje z zewnątrz.

    Moda to jedno - a zdrowy rozsądek i praktyka to drugie. To tyle.

  • 8. Data: 2004-11-21 23:07:15
    Od: <w...@c...3miasto.net>

    > Nie, problemem jest brak osoby majacej o tym pojecie.

    po co ja tyle wcześniej pisałem. Pan to ujął w jednym zdaniu i znacznie
    lepiej :)

  • 9. Data: 2004-11-21 23:08:24
    Od: <w...@c...3miasto.net>

    > Problemem jest brak sposobu na wytlumaczenie tego osobie ktora ma dac
    > na to kase.

    daj telefon - to ja jej wytłumacze że marnuje kase.

    > Jak wytlumaczyc komus ze fale na o czestotliwosci 2,4GHz i wiekszej
    > odbijaja sie od wiekszosci przeszkod. I ze zadne wzmacnianie mocy ponad
    > przepisowe 100mW duzo nie zmieni.

    100mW EIRP a 100mW to ZASADNICZA różnica.

  • 10. Data: 2004-11-22 08:01:05
    Od: Robert Rędziak (prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce) <s...@s...plukwa.net>

    On Sun, 21 Nov 2004 23:00:36 +0000 (UTC),
    <w...@c...3miasto.net> <w...@c...3miasto.net>
    wrote:

    > 3) Przeczytać conieco na temat bezpieczeństwa takich sieci, tzn. "jakość"
    > szyfrowania WEP, fakt że jest wspólny klucz dla wszystkich stacji klienckich
    > (co w praktyce oznacza że on jest prawdziwie "publiczny").

    IPSec.

    r.
    robert rędziak K11 jid:rekin-at-jabber-dot-plukwa-dot-net
    KlubSubaru.PL mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
    tu kieruj swój spam (tylko spam): f...@s...plukwa.net