  • 11. Data: 2010-06-21 16:47:53
    Temat: Re: Blokada anonimow (ACR) q TP mozliwa?
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-06-21 17:30, a...@p...pl pisze:

> [...]
    CLIP-em.

    > a dlaczego tylko z platnym clipem? Przeciez to centrala wie czy jest
    > anonimowe czy nie, a clip to tylko przekazanie do aparatu np. w celu
    > wyswietlenia! Czyzby to byly uslugi powiazane?

    Tu jest lekka nieścisłość - z CLIP-em, niekoniecznie płatnym. Są
    abonamenty zawierające CLIP bez dodatkowych opłat.

    A dlaczego akurat z CLIPem? Jeżeli dla Ciebie wszystkie połączenia są
    anonimowe (bo nie masz identyfikacji numeru przychodzącego), to jaka to
    różnica?

    > A czy sa inne kraje, w ktorych sie placi za clipa? Kiedys to wymagala
    > (pewnie) instalowania jakiegos dodatkowego modulu, ale teraz to chyba
    > wszystkie centrala maja takie cos z definicji i bez laski, wiec
    > dlaczego tp zrobila sobie z tego dodatkowe zrodlo przychodu?

    Kilkanaście lat temu w niektórych sieciach w USA czy Kanadzie płaciło
    się dodatkową opłatę np. za identyfikację i... wybieranie tonowe :-)
    Szczegónie to ostatnie mnie powaliło, z technicznego punktu widzenia :-)

  • 12. Data: 2010-06-21 18:20:57
    Od: "adam" <a...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:hvo53r$u3r$1@news.onet.pl...

    Kiedyś na centrali E-10B ACR w Łodzi działał bez zamawiania CLIP
    (teraz nie mam tel.).

    Adam

  • 13. Data: 2010-06-21 20:31:04
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

> [...]
    > się dodatkową opłatę np. za identyfikację i... wybieranie tonowe :-)
    > Szczegónie to ostatnie mnie powaliło, z technicznego punktu widzenia

    Zdaje mi się, że chodziło o ograniczoną ilość zasobów w postaci
    odbiorników DTMF. ZTCMW, nawet cyfrowe centrale potrafiły mieć z tym
    kłopoty, więc, aby w dużym ruchu nie pozbawić możliwości DTMF tego, kto
    rzeczywiście to ma, wyłączono to wszystkim i włączono tym, co zgłosili.
    Oczywiście, nie kłóci się to z tym, że to tylko było dodatkowe źródło
    przychodów :)
    A ja tak sobie próbuję BTW wykoncypować - Moskwa, mnóstwo central
    krzyżowych, kiedy tam uruchomiono pierwszy DTMF? :) I czy tam nie było
    placenia za każdą cyferkę osobno? :))

    --
    ((*))
    ((+))

  • 14. Data: 2010-06-21 20:45:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Jun 2010 22:31:04 +0200, Araneus Diadematus wrote:
> [...]
    >rzeczywiście to ma, wyłączono to wszystkim i włączono tym, co zgłosili.
    >Oczywiście, nie kłóci się to z tym, że to tylko było dodatkowe źródło

    Jak znam zycie to wlasnie o to chodzilo. Ceny na tym wolnym rynku
    ustala oczywiscie stanowa komisja d/s uslug publicznych. Rozmowy
    miejscowe tradycyjnie darmowe, wiec operatorzy musza szukac innych
    zrodel przychodu. A "zwykly telefon" to wybieranie pulsowe.

    Ktos tu chyba nawet pisal ze u jego operatora DTFM jest "opcja
    obowiazkowa" :-)

    J.

  • 15. Data: 2010-06-21 20:50:31
    Od: "Piotr C." <piotr@usun_to_mabanana.com>

    J.F. wrote:
> [...]
    > miejscowe tradycyjnie darmowe, wiec operatorzy musza szukac innych
    > zrodel przychodu. A "zwykly telefon" to wybieranie pulsowe.

    Chyba niee, ja w 1995 zaniosłem napisany wniosek (nie żaden formularz) z
    prośbą o włączenie DTMF-u osobiście na osiedlową centrale. Po zaledwie
    2.5 miesiąca zaczęło działać i to za darmo :)

    P.

  • 16. Data: 2010-06-21 20:58:56
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 21 Cze, 17:30, a...@p...pl pisze...

> [...]

    > wszystkie centrala maja takie cos z definicji i bez laski, wiec
    > dlaczego tp zrobila sobie z tego dodatkowe zrodlo przychodu?

    No ten typ (TP) tak ma :)
    Nie ma żadnych uzasadnień technicznych uzależniających aktywację
    usługi ACR od wcześniejszej aktywacji CLIP-a.

    Ircys

  • 17. Data: 2010-06-22 04:32:06
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Jun 2010 22:50:31 +0200, Piotr C. wrote:

    >Chyba niee, ja w 1995 zaniosłem napisany wniosek (nie żaden formularz) z
    >prośbą o włączenie DTMF-u osobiście na osiedlową centrale. Po zaledwie
    >2.5 miesiąca zaczęło działać i to za darmo :)

    Ale ty o Polsce ? ja o USA, a koledzy o Kanadzie :-)

    W 95 byc moze juz sie cos zaczelo zmieniac.

    J.

  • 18. Data: 2010-07-03 12:43:43
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Jeszcze całkiem niedawno (no powiedzmy kilkanaście lat czyli niedawno) telepies nie
    chciał włączać clipa bo "Panie, nie ma w
    cenniku".
    Symboliczna czekolada dla technika na centrali pomogła :-)
    BTW gdzie te czasy, kiedy dało się wejść do budynku centrali ;-)))

    -----

  • 19. Data: 2010-07-03 13:30:10
    Od: Andrzej Podenkiewicz <k...@o...pl>

    W dniu 2010-07-03 14:43, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Symboliczna czekolada dla technika na centrali pomogła :-)
    > BTW gdzie te czasy, kiedy dało się wejść do budynku centrali ;-)))

    Czasami mam wrażenie, że teraz to jeszcze łatwiej wejść na obiekty.
    Efekt oszczędzania na wszystkim, tylko nie na Zarządzie.
    :)

    Pzdr.
    Kferro