  • 1. Data: 2009-07-31 13:32:19
    Temat: Blokada portu 25 w TP (neostrady)
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    A jednak:
    http://www.tp.pl/prt/pl/tpcert/aktualnosci/wiadomosc
    i/zabezpiecz/?_a=685898

    Marek

  • 2. Data: 2009-07-31 13:35:22
    Temat: Re: Blokada portu 25 w TP (neostrady)
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    MarekM wrote:
    > A jednak:
    > http://www.tp.pl/prt/pl/tpcert/aktualnosci/wiadomosc
    i/zabezpiecz/?_a=685898

    no, ale to zdaje się nie powinien być problem.
    Ot, połączenia szyfrowane jedynie będą przechodzić.

    Marcin

  • 3. Data: 2009-07-31 13:43:31
    Od: Krzysztof Weber <k...@r...pl>

    Marcin Kuczera pisze:
    i/zabezpiecz/?_a=685898

    > no, ale to zdaje się nie powinien być problem.
    > Ot, połączenia szyfrowane jedynie będą przechodzić.
    >
    > Marcin
    Ale tu nie chodzi o to, czy to problem czy nie. Chodzi o to, że kiedyś
    ktoś proponował takie rozwiązanie i został... zmieszany z błotem. ;)

    A teraz po pewnym czasie nagle jednak staje się to rzeczywistością.

    Pozdrawiam!

    K.

  • 4. Data: 2009-07-31 14:23:20
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Krzysztof Weber <k...@r...pl> wrote:

    > Ale tu nie chodzi o to, czy to problem czy nie. Chodzi o to, że kiedyś
    > ktoś proponował takie rozwiązanie i został... zmieszany z błotem. ;)
    >
    > A teraz po pewnym czasie nagle jednak staje się to rzeczywistością.

    Telekomunikacja Polska planuje wprowadzić całkowite przeniesienie ruchu na
    porty 587 i 465 od 1 grudnia 2009, dyskusja rozpoczeła się w grudniu
    2008, w sumie jak na realia korporacyjne, to nawet bardzo szybko.

    --
    ŁT

  • 5. Data: 2009-07-31 14:33:16
    Od: DK <c...@W...wroclaw.pl>

    Użytkownik Lukasz Trabinski napisał:

    > Telekomunikacja Polska planuje wprowadzić całkowite przeniesienie ruchu na
    > porty 587 i 465 od 1 grudnia 2009, dyskusja rozpoczeła się w grudniu
    > 2008, w sumie jak na realia korporacyjne, to nawet bardzo szybko.

    Czy czasem nie jest konieczna zmiana regulaminu neostrady (nie
    podyktowana zmiana prawa, wiec dajaca mozliwosc wypowiedzenia umowy), bo
    inaczej blokada portu 25 bez mozliwosci jej wylaczenia bedzie niezgodna
    z umowa?
    Z tego co pisza na stronie TP, to chyba probuja sie jakos wywinac od
    koniecznosci zmiany umowy/regulaminu.

    pozdr.

  • 6. Data: 2009-07-31 15:03:23
    Od: ip <i...@n...ma.takiego.maila.pl>

    DK pisze:

> [...]
    > z umowa?
    > Z tego co pisza na stronie TP, to chyba probuja sie jakos wywinac od

    A czy w regulaminie TP jest napisane, że poczta działa na porcie 25?
    Niesądzę, więc wydaje mi się, że zmiana regulaminu nie jest konieczne.

    ip

  • 7. Data: 2009-07-31 15:38:45
    Od: DK <c...@W...wroclaw.pl>

    Użytkownik ip napisał:

    > A czy w regulaminie TP jest napisane, że poczta działa na porcie 25?
    > Niesądzę, więc wydaje mi się, że zmiana regulaminu nie jest konieczne.

    Nie czytalem od dawna regulaminu neostrady, ale czy nie ma tam zapisu o
    stalym, _nieograniczonym_ dostepie do internetu? Dla mnie nieograniczony
    oznacza dostep do wszystkich portow (wszystkich uslug), a przynajmniej
    mozliwosc odblokowania tychze na zyczenie. Wiadomo, ze po 1. grudnia
    nadal w sieci beda istniec serwery przyjmujace poczte jedynie na porcie
    25, ich zywot nie skonczy sie wedlug zyczenia TP z dniem 31. listopada.

    pozdr.

  • 8. Data: 2009-07-31 15:45:10
    Od: DK <c...@W...wroclaw.pl>

    Użytkownik DK napisał:

    > z dniem 31. listopada.

    Oczywiscie listopad ma 30. dni ;)

  • 9. Data: 2009-07-31 16:07:50
    Od: kayo <k...@g...com>

    Ja sie zastanawiam jak bedzie wykonana komunikacja z serwerami
    pocztowymi poza Polska? Zmusza innych do zmiany portow? Jezeli
    komunikacja z serwerami zagranicznymi bedzie dalej na porcie 25 to o
    kant dupy rozbic taka zmiane.

  • 10. Data: 2009-07-31 16:33:57
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba kayo napisała na pl.internet.polip:

> [...]
    > pocztowymi poza Polska? Zmusza innych do zmiany portow? Jezeli
    > komunikacja z serwerami zagranicznymi bedzie dalej na porcie 25 to o

    Pewnie zablokują na amen. W "trosce o klientów". Zamiast indywidualnie
    poblokować spamerów i wysłać im info, zablokują wszystkim smtp. Kolejny
    argument do przejścia na BSA.

    Marcin Kocur