  • 1. Data: 2015-12-15 19:07:33
    Temat: Blokowanie ruchu
    Od: xyz <x...@i...pl>

    Hej,
    taka sytuacja. Jest ulica dwukierunkowa, po jednej stronie zaparkowane
    auta na całej długości.
    Tak naprawdę wolny jest tylko jeden pas, wjeżdżam na ten pas i jadę
    zgodnie z jego kierunkiem.
    Nie było na nim innego auta kiedy wjeżdżałem, w połowie - 2/3 długości z
    naprzeciwka
    wjeżdża inne auto, jadąc "pod prąd". Niech to będzie ciężarówka.
    Oba auta się się zatrzymują bo droga wąska i nie ma jak się wyminąć.
    Ta ciężarówka powinna poczekać z wjazdem aż pas będzie wolny ale jej
    kierowca tego nie zrobił,
    twierdzi że nie widział że coś jedzie z naprzeciwka, cały odcinek to
    400m prostej drogi.
    Ja nie mam zamiaru ustępować bo niby dlaczego skoro jadę prawidłowo,
    kierowca drugiego auta
    twierdzi że teraz nie da rady wycofać ...
    Załóżmy że wzywam policję na miejsce.
    Kierowca jadący pod prąd powinien zostać ukarany stosownym mandatem i
    punktami.
    Pytanie, czy policjant w takiej sytuacji może nałożyć mandat na jadącego
    prawidłowo
    za blokowanie drogi/przejazdu ?
    Teoretycznie nie bo jadę prawidłowo, ale również teoretycznie tak bo ja
    mam większą lub mniejszą
    możliwość zjechania, choćby cofając 300m...

    A jak praktyka ?

    Osobiście bym mandatu nie przyjął i bronił się w sądzie bo jadąc
    prawidłowo nie popełniam wykroczenia.
    Spotkał się ktoś z podobną sytuacją?

    --- xyz

  • 2. Data: 2015-12-15 19:29:02
    Temat: Re: Blokowanie ruchu
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello xyz,

    Tuesday, December 15, 2015, 7:07:33 PM, you wrote:

    [...]

    > Osobiście bym mandatu nie przyjął i bronił się w sądzie bo jadąc
    > prawidłowo nie popełniam wykroczenia.

    Dopóki jedziesz - nie popełniasz wykroczenia. Jeśli jedyną możliwością
    udrożnienia drogi jest Twoje ustąpienie, to upierając się, że nie
    ustąpisz to właśnie Ty popełniasz wykroczenie. Bo bez sensu blokujesz
    drogę.

    > Spotkał się ktoś z podobną sytuacją?

    Nie. Jeździłem po drogach ze zwężeniami i jeśli widziałem, że jestem w
    łatwiejszej sytuacji - ustępowałem. Bo szkoda mi czasu i nerwów.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2015-12-15 19:33:14
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** xyz pisze tak:

    > Hej,
    > taka sytuacja. Jest ulica dwukierunkowa, po jednej stronie
    > zaparkowane auta na całej długości.

    Było. Tu nikt nie wie. Trzeba by pytać instruktora nauki jazdy co mówią
    przepisy. A policjanta co by zaproponował i komu.

> [...]
    > kierowca tego nie zrobił, twierdzi że nie widział że coś jedzie z
    > naprzeciwka, cały odcinek to 400m prostej drogi.

    a co jeśli droga zagina się? Ma pożyczyć drona od SOKistów?

    > Ja nie mam zamiaru ustępować bo niby dlaczego skoro jadę
    > prawidłowo, kierowca drugiego auta twierdzi że teraz nie da rady
    > wycofać ...

    dlatego, że osobowym łatwiej wycofać?

    Codziennie ustępuję śmieciarkom. Inaczej bym osiwiał i pewnie dostał w
    ryllo od śmieciarzy.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 4. Data: 2015-12-15 19:45:56
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    xyz w

    > cały odcinek to
    > 400m prostej drogi.
    [...]
    > A jak praktyka ?

    A praktyka jest taka, że z metrami trochę przegiąłeś...
    Podobnie ze spacją przed pytajnikiem.

    > Osobiście bym mandatu nie przyjął

    Prze pełnomocnika byś przyjął?

    --
    'Tom N'

  • 5. Data: 2015-12-15 20:04:57
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > Było. Tu nikt nie wie.

    Zadzwonie jutro na Waliców do WRD KSP i powiem wam jakie zdanie ma na
    ten temat policja.

  • 6. Data: 2015-12-15 20:33:17
    Temat: Re: OT Blokowanie ruchu
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2015-12-15 o 19:45, 'Tom N' pisze:
    > A praktyka jest taka, że z metrami trochę przegiąłeś...
    > Podobnie ze spacją przed pytajnikiem.

    Jak miałem (przeszło 30 lat temu) możliwość pierwszy raz coś napisać na
    maszynie do pisania, to myślałem (i tak pisałem), że po każdej literze
    trzeba nacisnąć spację :-)
    A była to szkoła średnia, ale ktoś mnie oświecił.

    xyz nie jest jeszcze na tym etapie. ;-)

    Robert

  • 7. Data: 2015-12-16 11:18:12
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 15 Dec 2015 19:07:33 +0100, w <n4pkua$u33$1@node1.news.atman.pl>, xyz
    <x...@i...pl> napisał(-a):

    > Nie było na nim innego auta kiedy wjeżdżałem, w połowie - 2/3 długości z
    > naprzeciwka
    > wjeżdża inne auto, jadąc "pod prąd". Niech to będzie ciężarówka.

    Nie ma czegoś takiego jak "pod prąd". Macie jeden pas ruchu na spółkę :)

  • 8. Data: 2015-12-16 13:00:28
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > Zadzwonie jutro na Waliców do WRD KSP i powiem wam jakie zdanie ma na
    > ten temat policja.

    Według oficera dyżurnego z wydziału ruchu komendy stołecznej:) pojazdy
    na nie swoim pasie (jadące pod prąd) tamują ruch i to ich obowiązkiem
    jest wycofanie.
    To tyle.

  • 9. Data: 2015-12-16 16:07:01
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2015-12-15 o 19:07, xyz pisze:

    > Ja nie mam zamiaru ustępować bo niby dlaczego skoro jadę prawidłowo,

    A ja zadam inne pytanie - jedziesz samochodem, żeby nauczać innych, czy
    żeby gdzieś dojechać? W pierwszym przypadku zostań tam, gdzie stałeś,
    zablokuj wszystko na amen, wezwij policję i poczekaj na ich werdykt. W
    drugim przypadku zachowaj się po prostu jak człowiek.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 10. Data: 2015-12-17 00:46:24
    Od: xyz <x...@i...pl>

> [...]
    > literze trzeba nacisnąć spację :-)
    > A była to szkoła średnia, ale ktoś mnie oświecił.

    To była literówka :)

    --
    --- xyz