  • Data: 2012-12-21 07:11:00
    Temat: Re: Bocznik z zabezpieczeniem
    Od: PeJot <P...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy możesz potwierdzić, czysto w ramach ciekawości, że mówiąc
    > bardziej zrozumiale masz na myśli taki rzadko występujący
    > element znany pod krytponimem "tranzystor"?
    > Bo akurat jest to dobre miejsce dla zastosowania :)

    Przy AC ? Lepszym okazuje się zestyk zwierny przekaźnika, który
    przepuści prąd roboczy, a otworzy się przy prądzie mierzonym. Diody
    bocznikujące bocznik były wygodne przy prądach maks. 3A, otwierało się
    toto przy ~300 mV. Po zastosowaniu diod 8 A było dużo gorzej, Shockleya
    one olewały i puszczały prąd już przy ~150 mV. Psuło to totalnie
    parametry bocznika ( klasy 0.01 ). Może gdybym poeksperymentował z
    diodami, coś bym znalazł, pamiętam że diody o "prostokątnej"
    charakterystyce stosuje się w obwodach zabezpieczających mierników. Ale
    nie mam czasu na szukanie, stąd zmiana koncepcji na przekaźnik sterowany
    z miernika, do którego podłączony jest bocznik.

    > Napisz mi waść jeszcze gdzie występuje "dostępność pojedynczych koronek
    > prod Shimano" (cytat ze strony), szczególnie "środkowych" w wersji
    > 8-biegowej
    > (znaczy licząc 1..8 od największej odpowiednio głównie 4 i 5, do tego 6
    > i ew. 3),
    > a będę niezmiernie wdzięczny :D

    Aledrogo, SRy ? W SRach leży sporo leżaków magazynowych 7 rzędowych,
    które opłaca się kupić jako dawcy koronek. Na przykład:

    http://www.sporti.pl/product-pol-13751-Kaseta-Shiman
    o-Altus-Acera-7-rzedowa-HG-41-11-28T-srebrna.html

    Dodatkowo, koronki z kaset 9 rzędowych ( te bez dystansów ) pasują do 8,
    po szczegóły zapraszam na www.sheldonbrown.com

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem