    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Brak komunikacji między Atmegą a modułem GSM po rs232
    Date: Sat, 15 Dec 2012 18:02:14 +0000 (UTC)
    <ka5l1v$pp2$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <ka5mfv$u2g$1@node1.news.atman.pl>
    <ka5o4e$qus$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <ka5rqv$u5p$1@mx1.internetia.pl>
    <ka7vc3$1qf$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <g...@n...chmurka.net>
    <kaansn$cp6$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <kadac0$ptr$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <50ca37de$0$26695$65785112@news.neostrada.pl>
    <kade5t$rht$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <50ca5c8a$0$26694$65785112@news.neostrada.pl>
    <kag17a$80e$1@portraits.wsisiz.edu.pl>

    Atlantis <m...@w...pl> wrote:

    > A co to może zmienić? To znaczy jakie jest uzasadnienie takiego posunięcia?

    Jakie masz wyjście z module? Bo może to jest OC z jakimś słabym pullupem
    i pojemności pasożytnicze nie przeładowują się wystarczająco szybko?

    Sprawdzałeś kształt obu zboczy na wyjściu z modułu oraz z AVR-a?

    Tak mi jeszcze przyszło do głowy - jakie masz opóźnienie między kolejnymi
    znakami, wysyłanymi do modułu?

    > jedna linia z "krzaczkami" (HyperTerminal widzi tam kwadrat i literę K,
    > Programmer's Notepad wyświetla "t" z ogonkiem u dołu, skierowanym w
    > lewo).

    Może odsyła coś ze złym baudrate? A może to fałszywa transmisja, wynikająca
    z tego, że moduł się włącza, resetuje, inicjalizuje i na chwilę zmienia stan
    linii? Oglądałeś ten krzaczek na oscyloskopie?

    W takich przypadkach (diagnozowanie problemów komunikacji) oscyloskop jest
    podstawowym narzędziem... gdzieś coś jest źle, oscyloskop pomoże Ci zobaczyć,
    gdzie.

    Kiedy ten krzaczek w ogóle przychodzi? Gdy coś wyślesz? Czy może wcześniej,
    przy starcie modułu, ale odczytujesz go dopiero wtedy, gdy coś wyślesz?

    > Niekiedy ten "krzaczek" nie przychodzi - wtedy udaje się bez problemu
    > zainicjować moduł.

    Generalnie z RS-em jest tak, że warto opróżnić bufor odbiorczy przed pierwszą
    komunikacją. Diabli wiedzą, co się tam dzieje przy włączaniu modułu.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/