    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Brak komunikacji między Atmegą a modułem GSM po rs232
    Date: Mon, 24 Dec 2012 16:41:08 +0100
    <ka5l1v$pp2$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <ka5mfv$u2g$1@node1.news.atman.pl>
    <ka5o4e$qus$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <ka5rqv$u5p$1@mx1.internetia.pl>
    <ka7vc3$1qf$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <g...@n...chmurka.net>
    <kaansn$cp6$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <kadac0$ptr$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <50ca37de$0$26695$65785112@news.neostrada.pl>
    <kade5t$rht$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <50ca5c8a$0$26694$65785112@news.neostrada.pl>
    <kag17a$80e$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <kag9ro$bbq$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <kaiaok$1d6$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <kb757t$7kp$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <4bzes9sb3tfu.3wd54fpbb8y1$.dlg@40tude.net>

    On Mon, 24 Dec 2012 11:39:17 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Musi jednak jakos lapac dane do porownania, zeby rozne smieci nie
    zaklocily
    > przetwarzania.
    Nie wiem jakie śmieci masz na myśli.
    Bufor cykliczny ma zapis i odczyt niezależny. Funkcja odczytu z
    bufora pobieraja tylko te dane (z bufora), które nie zostały jescze
    odebrane. Funkcja zapisujaca (przerwanie usarta) dodaje odebrane do
    bufora i przesuwa wskaźnik odczytu dla funkcji czytujacej. Jeśli nic
    nowego w buforze nie ma funkcja odczytyjaca zwraca null. Wtedy wiemy
    ze bufor jest "pusty".
    "Czyszczenie" bufora (jeśli w ogóle konieczne) robi się poprzez
    zrownanie wskaźnika odczytu i zapisu (danych nie trzeba "zerować").
    Jak już pisałem RING nie powinIen się pojawić z nienacka tzn. w
    połowie odpowiedzi na poprzednie polecenie, ale tuż po jego
    zakończeniu lub w trakcie przerwy między poleceniami. Wystarczy
    pilnowac aby po każdej odpowiedzi lub przed nowym zapytaniem
    sprawdzac czy w buforze nie pojawił się ring.

    --
    Marek