  • Data: 2018-05-23 11:57:48
    Temat: Re: Braknie prądu:(
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wed, 23 May 2018 01:00:57 +0200, Marek S

    > Dodam coś z praktyki do Twojej wypowiedzi. Z życia wzięte: Nissan Leaf.
    > Do pracy ok 30km i domowe ładowanie kompletnie nie wystarcza. Oto
    > dlaczego mi nie wystarczało:

    W OL PHEV mam 12kWh baterii, starcza to na 40km jazdy takiego wielkiego
    kloca. Ładuje się 3-4h, no bo z jednej fazy, na oryginalnej ładowarce,
    idzie ~3,5kW.

    Leaf jest mniejszy, więc spokojnie na 60-100km jest w stanie się przez noc,
    jedną fazą z 3kW mocy, naładować. Praktycznie to jak ktoś ma prąd 3F to
    może dokupić ładowarkę na 3 fazy i siłą rzeczy załaduje 3-4x szybciej. Z
    tym że taka ładowarka kosztuje niestety krocie (10k).

    Mam więc kompletnie inne "odczucia" (w sumie odczuć tu najmniej, ot czysta
    matematyka) z jazdy elektrykami, szczególnie I-MiEVem, który co prawda ma
    uszkodzone akumulatory przez co w lato jechał 80km maks. (co zresztą
    potwierdzał podpięty przy ładowaniu watomierz, bo wchodziło do aku niecałe
    8kWh z 16 -- czyli połowa), a w zimie w styczniu przy -10sC i skromnym
    ogrzewaniu przejechałem maks. 50km. Ale akumulatory ładowały się w 3-4h z
    jednej fazy, a gdyby baterie były sprawne to pewnie starczyłoby 6-8h i
    zasięg 60-80km z ogrzewaniem byłby spokojnie realny do osiagnięcia. Do tego
    I-MiEV ma zwykłą grzałkę, a Leafy ZTCW mają pompę ciepła, więc teoretycznie
    zużywają 2x mniej energii na grzanie, a przy 0sC to pewnie ze 3x mniej niż
    czysta grzałka. No i dla przykłądu załączenie klimy w upalny dzień skracało
    zasięg o 10%. Dlatego nie rozumiem z czym miałeś problem, przecież auto
    stoi w domu dużo dłużej niż 6-8h. Z tego wynika prosty wniosek -- w
    gniazdku miałeś nie więcej niż 1kW mocy skoro nie dawałeś rady naładować
    auta przez noc nawet na 60km.

    --
    Pozdor
    Myjk