  • 41. Data: 2010-07-23 23:06:18
    Temat: Re: Brother MFC-250C
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-07-24 00:19, m4rkiz pisze:
    > "Animka"<a...@t...nieja.wp.pl> wrote in message
    >
    > jezusie, do czego??
    > ja wiem ze jeszcze jest w miare popularny 'tu i tam', ale jakos
    > nie umiem sobie wyobrazic potrzeby posiadania (przez kowalskiego)
    > czesciej niz raz na rok a tu przuchodza z pomoca stosowne serwisy
    > internetowe

    W 100% masz rację. Faxy "puszczałam" ostatnio przez o2.pl. 3 faxy.

    --
    animka

  • 42. Data: 2010-07-23 23:14:37
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-07-24 00:30, m4rkiz pisze:

    > do brotherow sa inne patenty:
    > http://cgi.ebay.ie/Refillable-Cartridges-Brother-LC1
    100-LC980-LC61-CIS-/370351608692?cmd=ViewItem&pt=UK_
    CamerasPhoto_Printing_PrinterInkCatridges_JN&hash=it
    em563aad1374

    Fajna rzecz. Może i gdzieś na Allegro się znajdzie :-)

    --
    animka

  • 43. Data: 2010-07-24 12:49:40
    Od: Kuba <q...@o...pl>

    Animka pisze:

    > Jak w o2.pl można mieć numer tel. do faxu to raczej obsługuje.
    > Za parę dni się tym zainteresuję :-)

    A to jest numer "fizyczny" czy usługa typu fax to email?

    > Rzeczywiście. Ta, którą ja kupuję to nie ma. Cena mniej więcej taka sama
    > jak tej 295 cn (różnica paru zł). Juz żałuję, że zamówilam MC 250 w tym
    > drogim sklepie internetowym.

    Trzeba było wybór z grupą skonsultować...
    ;)
    A tak na poważnie, ADF przydaje się jeśli skanujesz dużo luźnych kartek.

    > To niech się wypchają.

    Dokładnie tak.
    :)

    > To ja musiałabym aż 4 butelki podłączać? Do 4-ch kolorów? Trochę to
    > niewygodne.

    Może i niewygodne, ale drukowanie dzięki temu jest tanie jak barszcz.

    > A jak by mi się tusz z butli wylał gdzieś na biurko i klawiaturę, to
    > byłaby tragedia ;-)

    Na szczęście do Brotherów masz także:
    http://allegro.pl/item1159155294_brother_lc980_lc110
    0_napelnialne_tusze_32szt.html
    A zasadniczo z zewnętrznymi zasobnikami wygląda to tak:
    http://allegro.pl/item1155555768_system_stalego_zasi
    lania_brother_lc960_lc1000.html

    Pozdrawiam,
    Kuba

  • 44. Data: 2010-07-24 14:04:15
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-07-24 14:49, Kuba pisze:

    > A to jest numer "fizyczny" czy usługa typu fax to email?

    Do tej pory się tym nie interesowałam, chociaż parę faxów wysłałam.
    Teraz zajrzałam do panelu i widzę, że na e-maila.
    Faksy przychodzące Spis przychodzących faksów na Twoje numery faksowe.
    Faksy wychodzące Spis faksów wysłanych z Twojego konta.

    Czasami o2.pl nie udaje się wysłać faxu, może ta drukarka ze swoim faxem
    się przyda.

    > Trzeba było wybór z grupą skonsultować...
    > ;)
    > A tak na poważnie, ADF przydaje się jeśli skanujesz dużo luźnych kartek.

    Skanuję sporadycznie. Jak trzeba jakieś pisemko albo zdjęcie zeskanować.

> [...]
    > http://allegro.pl/item1159155294_brother_lc980_lc110
    0_napelnialne_tusze_32szt.html
    > A zasadniczo z zewnętrznymi zasobnikami wygląda to tak:

    Jednak sprzedają i na Allegro :-)
    Niemniej jednak narazie pozostanę przy tych jednorazowych nabojach.
    Drukarki jeszcze nie mam, czekam na przesyłkę, zresztą nie wiadomo czy
    mi jakiejś zepsutej czy połamanej nie przyślą :-(

    Pozdrawiam,

    --
    animka

  • 45. Data: 2010-07-27 21:13:13
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Dnia 21-07-2010 o 01:37:19 Animka <a...@t...nieja.wp.pl> napisał(a):

    > To jaką powinnam kupić? Podaj markę. Jak czytam teraz te wszystkie
    > manuale to mi się podoba. Jest fax i on mi się przyda.
    > Przydała by się jednak jeszcze do tego opcja nadruków na płytkach (ale
    > nie widze juz nigdzie tych drukarek-niedostępne). Ale nic to. Mam
    > nagrywarkę Light Scribe i też mi się nie chce robić nadruków,
    > szczególnie dlatego, że mi wysiadł kompakt (do mp3!) w mojej miniwieży.
    > Aha: jakie zdjęcia wychodzą po wydrukowaniu na papierze fotograficznym?
    > Ładne, czy brzydkie?

    Tylko najpierw upewnij sie, ze ten FAX jest sprzetowy, czy tylko jako
    driver w Windowsie. Tez bylem podniecony faktem, ze te drukarki maja
    wbudowany FAX. Pozniej okazalo sie, ze owszem maja, ale tylko wtedy, gdy
    sa podlaczone do komputera, a wspomniany FAX realizowany jest poprzez
    sterownik w Windows. Ja wprawdzie mam 150C i sobie chwale. Nie mam w niej
    FAXu, bo i nie korzystam z niego. Nie mam kolorowego wyswietlacza (jest
    tylko zwykly jednolinijkowy), ale i nie drukowalem niczego nigdy
    bezposrednio z kart.

    Na poczatku tez bylem sceptycznie nastawiony do tej drukarki, ale jest ona
    u mnie juz trzeci rok i tyle faktur co na niej wydrukowalem, to Canonow i
    HP potrzebowalbym ze 3 szt. Brother to przede wszystkim dobre wykonanie.
    Skaner nie zachwyca, ale w wiekszosci maszyn wielofunkcyjnych jest on
    sredniej jakosci. Mi do OCR wystarcza, a nawet do skanowania fotek tez sie
    nadaje - i tak przeciez pozniej obrabia sie to w jakims programie
    graficznym.

    Odnosnie zuzycia tuszu, to jest naprawde fajna drukarka. Jedyne co w tej
    kwestii wpienia, to jesli skonczy Ci sie jeden kolor - np. Magenta, a
    pozostale sa pelne, nie wydrukujesz w czarnym. Po prostu musisz albo
    napelnic, albo wymienic dany kolor i dopiero drukarka zacznie drukowac. Na
    szczescie, jak wspomnialem - tuszu spozywa sporadycznie malo, a i
    zamienniki sa naprawde tanie. Zaleta sa tez osobne zbiorniki dla kazdego z
    kolorow - w HP dawniej (nie wiem jak teraz) denerwowalo mnie, ze trzeba
    bylo wyrzucac caly pojemnik, pomimo zuzycia tylko jednego koloru.

    Nie uzywalem jej do drukowania na papierze foto, aczkolwiek wykresy
    kolorowe, wizytowki itp wychodza naprawde ladnie. Malo kiedy krzywo wciaga
    papier, a jesli juz, to w najgorszej jakosci drukowania. Raz tylko
    wciagnela mi papier - w Canon i HP bylo to nagminne.

    Ostatni mankament, to podajnik papieru - u mnie trzeba wysunac kasete,
    napakowac tam papieru. Gdy drukuje sie jednostronnie, to to nie
    przeszkadza, ale jesli ma sie czasem jakies wydruki dwustronne, to
    wyjmowanie kasety, by odwrocic kartke jest dosyc denerwujace.

    Mimo wszystko uznaje ten zakup jako udany.

    A propos fotografii, to jak juz bylo wspomniane - lepiej oplaca sie kupic
    do tego celu drukarke sublimacyjna. Druk fotografii na atramentowce jest
    nieoplacalny(tusz oryginalny, koszt papieru strasznie drogi), ale i jakosc
    nawet na Photosmartach (mialem HP PS 1100) jest kiepska. Chyba, ze ktos ma
    wade wzroku, to faktycznie roznicy nie zauwazy...

    Dzisiaj, gdybym mial kupic drukarke, bylby to tez Brother, ale model z
    WiFi (nie pamietam modelu). Niby drozsza, ale komfort pracy bez kabli bywa
    bezcenny...

    [edit]
    Zajzalem do specyfikacji i faktycznie model 250C nie potrzebuje kompa do
    FAXu.

    --
    SprzedamTO.pl

  • 46. Data: 2010-07-29 12:38:48
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-07-27 23:13, jurajski Jaskiniowiec pisze:
> [...]

    > FAXu, bo i nie korzystam z niego. Nie mam kolorowego wyswietlacza (jest
    > tylko zwykly jednolinijkowy), ale i nie drukowalem niczego nigdy

    Tez nie mam kolorowego wyswietlacza.
    Podłączyłam wczoraj tak z ciekawości telefon do gniazdka na przodzie
    drukarki, zeby sprawdzić czy zdjęcie bezpośrednio z telefonu się
    wydrukuje. Ani drgnęło.

> [...]
    > sredniej jakosci. Mi do OCR wystarcza, a nawet do skanowania fotek tez sie
    > nadaje - i tak przeciez pozniej obrabia sie to w jakims programie

    Masz rację.

> [...]
    > kolorow - w HP dawniej (nie wiem jak teraz) denerwowalo mnie, ze trzeba
    > bylo wyrzucac caly pojemnik, pomimo zuzycia tylko jednego koloru.

    Czytałam na pcword, że drukarki (na ogół wszystkie) pokazują, że już nie
    ma tuszu. Po otwarciu pojemników okazało się, ze tuszu jest jeszcze
    dużo. Jakie oszustwo, co? Po to, żeby znowu oryginały zamawiać.

> [...]
    > papier, a jesli juz, to w najgorszej jakosci drukowania. Raz tylko
    > wciagnela mi papier - w Canon i HP bylo to nagminne.

    Drukarkę mam od wczoraj. Narazie wydrukowałam parę zdjęć na zwykłym
    papierze.
    Zdjęcia ładne, ale zielonego koloru brakuje! Zamiast np. zielonej ściany
    czy drzew jest szarawy odcień :-(

> [...]
    > przeszkadza, ale jesli ma sie czasem jakies wydruki dwustronne, to
    > wyjmowanie kasety, by odwrocic kartke jest dosyc denerwujace.

    To prawda.

    > Mimo wszystko uznaje ten zakup jako udany.

    Ja też. Jeszcze nie ustawiłam faxu, bo nie mam czasu, zresztą nie wiem
    czy to ma sens.

> [...]
    > nawet na Photosmartach (mialem HP PS 1100) jest kiepska. Chyba, ze ktos ma
    > wade wzroku, to faktycznie roznicy nie zauwazy...

    Na użytek domowy może być :-) Tylko tej zieleni brakuje :-(
    Fajnie, cicho drukuje. Kotłuje się tam coś w środku drukarki, a potem
    wyskakuje wydrukowane już zdjęcie.

    > Dzisiaj, gdybym mial kupic drukarke, bylby to tez Brother, ale model z
    > WiFi (nie pamietam modelu). Niby drozsza, ale komfort pracy bez kabli bywa
    > bezcenny...

    Ja jeszcze nie jestem uświadomiona co do WiFi, jak nie widziałam na
    oczy jak to jest z drukarką na Wifi to ...

    > [edit]
    > Zajzalem do specyfikacji i faktycznie model 250C nie potrzebuje kompa do
    > FAXu.

    No nie potrzebuje.

    Musze jeszcze dodać, że bardzo cienki jest ten plastik drukarki. Aż się
    boję, że coś złamię, szczególnie tackę do papieru.

    --
    animka

  • 47. Data: 2010-07-29 18:24:02
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    Animka (a...@t...nieja.wp.pl)
    in news:i2rsp0$jqe$1@node1.news.atman.pl

    > Zdjęcia ładne, ale zielonego koloru brakuje! Zamiast np. zielonej
    > ściany czy drzew jest szarawy odcień :-(

    Chyba wiem, co z tym zrobić. Widziałem dwa Brothery, które właśnie tak
    brzydko drukowały.

    Trzeba otworzyć ustawienia drukarki i tam się gdzieś ustawia jeden z
    jakichś dwóch trybów drukowania. Niestety nie pamiętam, jak się nazywały,
    tym bardziej że widziałem to po niemiecku. Ale nie jest to gdzieś
    głęboko, całkiem na wierzchu. Przestawiało się to za pomocą "radio
    buttons", jeden po lewej, drugi po prawej, a powyżej chyba były małe
    ikony tych trybów.
    Po przestawieniu na ten drugi zielony się zrobił żywy i nasycony.

    Może Kuba od Brothera pomoże. :)

    Pozdrawiam,
    Marcin Sz.

  • 48. Data: 2010-07-29 18:48:45
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-07-29 20:24, Marcin Szumilas pisze:
> [...]
    > ikony tych trybów.
    > Po przestawieniu na ten drugi zielony się zrobił żywy i nasycony.

    Pewnie da się coś z tym zrobić. Widziałam też gdzieś w programie suwaki
    do kolorów to zielony postaram się "podrasować". Wczoraj wieczorem
    robiłam pierwsze próby na tej drukarce, jeszcze nie miałam czasu
    przeczytać całej instrukcji.
    Z tego co do tej pory przeczytałam to pamiętam, że radzą używać opcji
    oszczędzającej tusz...ale co tam! Ważniejsze jest odzwierciedlenie kolorów.

    > Może Kuba od Brothera pomoże. :)

    Może.

    Może ktoś mi podpowie czy te pojemniki na tusz (oryginały) będzie można
    napełniać tuszem przez strzykawkę? Właściwie to przez 4 strzykawki.
    Każda do określonego koloru.

    --
    animka

  • 49. Data: 2010-07-29 23:19:51
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Dnia 29-07-2010 o 14:38:48 Animka <a...@t...nieja.wp.pl> napisał(a):

    > Tez nie mam kolorowego wyswietlacza.
    > Podłączyłam wczoraj tak z ciekawości telefon do gniazdka na przodzie
    > drukarki, zeby sprawdzić czy zdjęcie bezpośrednio z telefonu się
    > wydrukuje. Ani drgnęło.

    Sprawdz w telefonie. Mozliwe, ze to nie sprawa drukarki, a ustawien i
    wsparcia telefonu. Osobiscie mam Motorole V8 i w niej trzeba ustawic tryb
    "Drukowanie USB". Nie probowalem w trybie "Urzadzenie pamieci", ale mysle,
    ze tez by zalapalo. Na poczatku tez podlaczylem telefon do drukarki, by
    spradzic funkcje bezposredniego druku, lecz nieswiadomy, mialem telefon
    ustawiony jako "Modem" i ani drgnelo... Fajne jest jeszcze to, ze
    podlaczasz pod USB telefon/pendrive i widzisz go w kompie, tak, jakbys
    podlaczyla bezposrednio do kompa :-) Niestety wiecej nic nie powiem na ten
    temat, bo USB w drukarce wykorzystuje jedynie jako ladowarke ;-)

    > Czytałam na pcword, że drukarki (na ogół wszystkie) pokazują, że już nie
    > ma tuszu. Po otwarciu pojemników okazało się, ze tuszu jest jeszcze
    > dużo. Jakie oszustwo, co? Po to, żeby znowu oryginały zamawiać.

    Ta drukarka drukuje, dopoty nie braknie faktycznie jakiegos koloru. Ale
    jak braknie, to nie wydrukuje niczego, az nie wymienisz tego brakujacego
    koloru ;-) (chyba, ze sie cos w nowszym firmware zmienilo) Jest jednak
    sposob - jak zostanie jakas resztka, a drukarka mimo wszystko nie chce juz
    drukowac, to mozna wyjac pojemnik, zaladowac go ponownie i zresetowac
    poziom tegoz koloru. Jak jest pilna potrzeba wydrukowania np. deklaracji
    VAT-7 25-go, a nie ma sie zapasowych zbiorniczkow, to mozna sie tak
    poratowac ;-)

    Odnosnie tych miernikow w drukarkach, to... No coz - kazdy chce jakos
    zarobic ;-) Szczegolnie te firmy, ktore sprzedaja swoj sprzet w cenie
    oryginalnych tuszy ;-) Swego czasu pamietam, ze taniej oplacalo sie kupic
    drukarke Lexmark, niz oryginalne tusze do niej. Producent wabil dumpingowa
    cena sprzetu, by pozniej odbic sobie to na tuszach ;-) Totez wtedy
    oplacalo sie kupic Canona, bo mial osobne zbiorniczki na kazdy kolor i w
    dodatku bez chipow. Pozniej nawet Canon poszedl po rozum do glowy ;-) HP
    znowu mialo glowice z tuszem, totez po trzykrotnym napelnieniu takiego
    zbiorniczka, nadawal sie do wyrzucenia i trzeba bylo kupic oryginalny, by
    znowu mozna bylo go naladowac 2-3x - zamienniki mialy tandetna jakosc i o
    wielokrotnym napelnieniu nie bylo mowy.

    Odkad mam Brothera, to o kombinowaniu i strzykawkach zapomnialem. Kupuje
    ActiveJet i mam swiety spokoj.

    Polecilem ta drukarke dwom znajomym i tez sa zadowoleni... Jeden ma 150C,
    drugi juz zaszalal i kupil ta z kolorowym wyswietlaczem. Jedyne
    zastrzezenie jakie maja, to to, o czym wspominalem - nieszczesna kaseta
    przy drukowaniu dwustronnym.

    > Drukarkę mam od wczoraj. Narazie wydrukowałam parę zdjęć na zwykłym
    > papierze.
    > Zdjęcia ładne, ale zielonego koloru brakuje! Zamiast np. zielonej ściany
    > czy drzew jest szarawy odcień :-(

    Sprobuj wejsc na strone Brother i poszukaj nowego firmware (nie mylic ze
    sterownikami do windowsa) do tej drukarki. Jesli to nie pomoze, to
    pokombinuj z ustawieniami sterownikow. Przy okazji skalibruj i uruchom
    czyszczenie. U siebie nie zaobserwowalem tego zjawiska.

    > Ja też. Jeszcze nie ustawiłam faxu, bo nie mam czasu, zresztą nie wiem
    > czy to ma sens.

    Jak masz firme, to czemu nie? Drukarka wtedy sluzy jako odbiornik faksu
    :-) A fax w firmach jest jeszcze wykorzystywany...

    > Ja jeszcze nie jestem uświadomiona co do WiFi, jak nie widziałam na
    > oczy jak to jest z drukarką na Wifi to ...

    Tak, jak ze zwykla drukarka, tylko bez kabli ;-) Wtedy mozna sobie
    wygodnie lezec z laptopem w jednym pokoju i drukowac w innym ;-) Ew. nie
    martwic sie o wystarczajaca ilosc wolnego miejsca, by miec gdzie polozyc
    laptopa na biurku ;-)

    > Musze jeszcze dodać, że bardzo cienki jest ten plastik drukarki. Aż się
    > boję, że coś złamię, szczególnie tackę do papieru.

    Jak nie masz rak drwala, to nie powinno sie nic strasznego stac ;-)

    --
    SprzedamTO.pl

  • 50. Data: 2010-07-30 06:53:12
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Thu, 29 Jul 2010 14:38:48 +0200, Animka napisał(a):

    > Tez nie mam kolorowego wyswietlacza.
    > Podłączyłam wczoraj tak z ciekawości telefon do gniazdka na przodzie
    > drukarki, zeby sprawdzić czy zdjęcie bezpośrednio z telefonu się
    > wydrukuje. Ani drgnęło.

    Z komórki nie próbowałem, ale to może zależeć od modelu telefonu. Za to z
    aparatów (Canon A520 i A530) i pendrive - działa. Na aparacie wyświetla się
    na tę okoliczność specjalne menu, którego nigdy wcześniej nie widziałem,
    można było wybrać zdjęcia, chyba format i jeszcze jakieś różne opcje (nie
    pamiętam). Efektowne, choć niezbyt praktyczne. Pendrive można było
    przeglądać na tym maleńkim ekraniku drukarki - potwornie niewygodne i
    toporne.

    W obu przypadkach, w praktyce - lepiej, prościej i szybciej jest otworzyć
    plik na PC, i wydrukować tradycyjnie. Ta funkcja to gadżet, w dodatku
    niezbyt praktyczny.

    > Drukarkę mam od wczoraj. Narazie wydrukowałam parę zdjęć na zwykłym
    > papierze.
    > Zdjęcia ładne, ale zielonego koloru brakuje! Zamiast np. zielonej ściany
    > czy drzew jest szarawy odcień :-(

    Nie pomogę - po prostu spróbowałem wydrukować 2-3 zdjęcia na dołączonym do
    drukarki papierze foto, uznałem że wychodzą beznadziejnie i sobie dałem
    spokój. Tym bardziej, że na druku zdjęć mi zupełnie nie zależało.

    --
    Yakhub