  • 51. Data: 2010-07-30 06:59:56
    Temat: Re: Brother MFC-250C
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Thu, 29 Jul 2010 20:48:45 +0200, Animka napisał(a):
    > Może ktoś mi podpowie czy te pojemniki na tusz (oryginały) będzie można
    > napełniać tuszem przez strzykawkę? Właściwie to przez 4 strzykawki.
    > Każda do określonego koloru.

    Pewnie można by, ale po co?

    Ja kupiłem na Allegro zapas tych pojemniczków po 3zł + przesyłka -
    najlepiej kup od razu kilka kompletów i wrzuć do szuflady. Jak się skończy
    tusz, to po prostu wyjmujesz stary pojemnik i wkładasz nowy. Bez paprania
    się, bez brudzenia, kombinowania... Przy takich kosztach, zabawa ze
    strzykawką nie ma sensu IMHO. Tym bardziej, że sam tusz do strzykawki też
    musiałbym kupić, a za darmo on przecież nie jest.

    --
    Yakhub

  • 52. Data: 2010-07-30 11:08:39
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-07-30 01:19, jurajski Jaskiniowiec pisze:

    > Sprawdz w telefonie. Mozliwe, ze to nie sprawa drukarki, a ustawien i
    > wsparcia telefonu.

    Teraz jeszcze raz podłaczyłam telefon do drukarki w trybie telefon.
    Pokazała się opcja Drukuj i ją wybrałam. Myślałam, że będzie można
    wybrać jakieś zdjęcie do drukowania, ale nie! Drukarka zaczęła od razu
    coś drukować i wyskoczył wydrukowany post z jednej z grup dyskusyjnych!
    Nie wiem jakim cudem akurat to wydrukowała (wielkimi wołami na dwie
    kartki), bo nawet tej wiadomości nie miałam otwartej :D

    Osobiscie mam Motorole V8 i w niej trzeba ustawic tryb
    > "Drukowanie USB".

    Nie chcę tego sprawdzać w swoim telefonie, żeby mi się nie włączył
    internet przez USB.
    I tak drukowanie z telefonu nie ma sensu.

    Nie probowalem w trybie "Urzadzenie pamieci", ale mysle,
    > ze tez by zalapalo. Na poczatku tez podlaczylem telefon do drukarki, by
    > spradzic funkcje bezposredniego druku, lecz nieswiadomy, mialem telefon
    > ustawiony jako "Modem" i ani drgnelo... Fajne jest jeszcze to, ze
    > podlaczasz pod USB telefon/pendrive i widzisz go w kompie, tak, jakbys
    > podlaczyla bezposrednio do kompa :-)

    No właśnie.
    Mnie się pokazuje w komputerze dodatkowy dysk Phone Card i można sobie
    robić różne "cuda".

    Niestety wiecej nic nie powiem na ten
    > temat, bo USB w drukarce wykorzystuje jedynie jako ladowarke ;-)

    Szybciej się ładuje z drukarki niż z ładowarki od telefonu?

    > Ta drukarka drukuje, dopoty nie braknie faktycznie jakiegos koloru. Ale
    > jak braknie, to nie wydrukuje niczego, az nie wymienisz tego brakujacego
    > koloru ;-) (chyba, ze sie cos w nowszym firmware zmienilo) Jest jednak
    > sposob - jak zostanie jakas resztka, a drukarka mimo wszystko nie chce juz
    > drukowac, to mozna wyjac pojemnik, zaladowac go ponownie i zresetowac
    > poziom tegoz koloru. Jak jest pilna potrzeba wydrukowania np. deklaracji
    > VAT-7 25-go, a nie ma sie zapasowych zbiorniczkow, to mozna sie tak
    > poratowac ;-)

    Zamówiłam na allegro komplet i dodatkowo jeszcze czarny.
    Przesyłka 11 zł.

    > Odnosnie tych miernikow w drukarkach, to... No coz - kazdy chce jakos
    > zarobic ;-) Szczegolnie te firmy, ktore sprzedaja swoj sprzet w cenie
    > oryginalnych tuszy ;-) Swego czasu pamietam, ze taniej oplacalo sie kupic
    > drukarke Lexmark, niz oryginalne tusze do niej. Producent wabil dumpingowa
    > cena sprzetu, by pozniej odbic sobie to na tuszach ;-)

    Moja drukarka Lexmark 1020 Color Jetprinter 1020 była droga jak ją
    kupowałam kiedyś w Optimusie. Ponad 600 zł kosztowała. Teraz ją
    odstawiłam, bo nie mam tuszy i nie chcę już wydawać pieniędzy. Pojemnik
    na czarny tusz już się nie nadaje do napełnienia atramentem, jest do
    wyrzucenia. Nie ma już sensu kupować zamiennika jak mam drukarkę Brother.

    > Totez wtedy
    > oplacalo sie kupic Canona, bo mial osobne zbiorniczki na kazdy kolor i w
    > dodatku bez chipow. Pozniej nawet Canon poszedl po rozum do glowy ;-) HP
    > znowu mialo glowice z tuszem, totez po trzykrotnym napelnieniu takiego
    > zbiorniczka, nadawal sie do wyrzucenia i trzeba bylo kupic oryginalny, by
    > znowu mozna bylo go naladowac 2-3x - zamienniki mialy tandetna jakosc i o
    > wielokrotnym napelnieniu nie bylo mowy.

    Tak mam właśnie z pojemniczkiem do drukarki Lexmark.

    > Odkad mam Brothera, to o kombinowaniu i strzykawkach zapomnialem. Kupuje
    > ActiveJet i mam swiety spokoj.

    To jest butelka z tuszem? Napełnia się z niej nabój bezpośrednio, bez
    użycia strzykawki?

    > Sprobuj wejsc na strone Brother i poszukaj nowego firmware (nie mylic ze
    > sterownikami do windowsa) do tej drukarki.

    W programie drukarki jest opcja uaktualnienia firmware. Mam aktualne w/g
    komunikatu.

    >Jesli to nie pomoze, to
    > pokombinuj z ustawieniami sterownikow. Przy okazji skalibruj i uruchom
    > czyszczenie. U siebie nie zaobserwowalem tego zjawiska.

    Jeszcze pokombinuję. Nie miałam narazie czasu, więc ustawiłam tylko
    najważniejsze.

    > Jak masz firme, to czemu nie? Drukarka wtedy sluzy jako odbiornik faksu
    > :-) A fax w firmach jest jeszcze wykorzystywany...

    Jak się okazało fax u mnie jest nieprzydatny. Dostałam dzisiaj odpowiedź
    z o2.pl. że nie zadziała ta drukarka z voip. Tepsy się pozbyłam już
    dawno temu i nie mam linii telefonicznej z TPSA.

    > Tak, jak ze zwykla drukarka, tylko bez kabli ;-) Wtedy mozna sobie
    > wygodnie lezec z laptopem w jednym pokoju i drukowac w innym ;-) Ew. nie
    > martwic sie o wystarczajaca ilosc wolnego miejsca, by miec gdzie polozyc
    > laptopa na biurku ;-)

    Teraz to mnie żal ścisnął, że takiej nie kupiłam :-(

    > Jak nie masz rak drwala, to nie powinno sie nic strasznego stac ;-)

    Przy pierwszej styczności z drukarką to się głowiłam jak przesunąć w
    drugą stronę ten suwak przy papierze, a toto takie cienkie, że mogłam
    złamać.

    --
    animka

  • 53. Data: 2010-07-30 11:15:46
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-07-30 08:53, Yakhub pisze:

    > Z komórki nie próbowałem, ale to może zależeć od modelu telefonu. Za to z
    > aparatów (Canon A520 i A530) i pendrive - działa. Na aparacie wyświetla się
    > na tę okoliczność specjalne menu, którego nigdy wcześniej nie widziałem,
    > można było wybrać zdjęcia, chyba format i jeszcze jakieś różne opcje (nie
    > pamiętam). Efektowne, choć niezbyt praktyczne. Pendrive można było
    > przeglądać na tym maleńkim ekraniku drukarki - potwornie niewygodne i
    > toporne.

    Nie ma sensu jednak drukować bezpośrednio z telefonu, bo i tak się
    pokazuje dysk Phone Card w komputerze.

    > W obu przypadkach, w praktyce - lepiej, prościej i szybciej jest otworzyć
    > plik na PC, i wydrukować tradycyjnie. Ta funkcja to gadżet, w dodatku
    > niezbyt praktyczny.

    Tak. niepraktyczny.

    > Nie pomogę - po prostu spróbowałem wydrukować 2-3 zdjęcia na dołączonym do
    > drukarki papierze foto, uznałem że wychodzą beznadziejnie i sobie dałem
    > spokój. Tym bardziej, że na druku zdjęć mi zupełnie nie zależało.

    Wieczorem coś wydrukuję na papierze foto i sprawdzę.
    Dołączyli takie malutkie papierki wielkości koperty i będę musiała bawić
    się w przestawianie formatów. Mam jeszcze papier A4 (tylko świecący) dla
    drukarki Lexmark, może Brother nie "poparzy się" od tego papieru.

    --
    animka

  • 54. Data: 2010-07-30 11:19:56
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-07-30 08:59, Yakhub pisze:

> [...]
    > strzykawką nie ma sensu IMHO. Tym bardziej, że sam tusz do strzykawki też
    > musiałbym kupić, a za darmo on przecież nie jest.

    Zamówiłam komplet na allegro, ale szlag mnie trafia, że się przepłaca za
    przesyłkę.

    --
    animka

  • 55. Data: 2010-07-30 11:52:20
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Fri, 30 Jul 2010 13:19:56 +0200, Animka napisał(a):

    > Zamówiłam komplet na allegro, ale szlag mnie trafia, że się przepłaca za
    > przesyłkę.

    Trzeba było zamówić od razu 4 komplety :).

    --
    Yakhub

  • 56. Data: 2010-07-30 12:33:33
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-07-30 13:52, Yakhub pisze:

    > Trzeba było zamówić od razu 4 komplety :).

    Nie chciałam w ciemno nic zamawiać, bo jeszcze drukarki nie miałam.
    Następnym razem to już będzie inaczej.

    Muszę zakomunikować, że drukarka już pięknie zielony kolor drukuje. :-)
    Przesunęłam suwaczek koloru zielonego w opcjach zaawansowanych.
    Tak w ogóle to drukuje bardzo ładnie. Narazie drukowałam na zwykłym
    papierze.
    Później wydrukuję jakieś zdjęcie na papierze fotograficznym.

    --
    animka

  • 57. Data: 2010-07-30 13:34:49
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

> [...]
    > papierze.
    > Później wydrukuję jakieś zdjęcie na papierze fotograficznym.

    No i drukowałam zdjęcia na próbę.
    Na papierze fotograficznym Brothera fatalnie!!! Plamy, kleksy!! Dno.
    Natomiast na papierze fotograficznym Lexmarka *bardzo ładnie*! :-)
    Jakbym miała papier matowy to wydrukowałoby się jeszcze ladniej.

    --
    animka

  • 58. Data: 2010-07-30 14:30:23
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    Animka (a...@t...nieja.wp.pl)
    in news:i2ugr8$va6$1@node1.news.atman.pl

    > Muszę zakomunikować, że drukarka już pięknie zielony kolor drukuje. :-)
    > Przesunęłam suwaczek koloru zielonego w opcjach zaawansowanych.

    No to dobrze. A znalazłaś to ustawienie o którym pisałem?
    Ja go kiedyś widziałem przy drukarce MFC-5490CN:
    http://tinyurl.com/2udbhkd

    Po polsku opcje te nazywają się Naturalny i Jaskrawy. Są tutaj
    http://tinyurl.com/2unan3f na stronie 7 (lub 15 licząc od pierwszej).

    U Ciebie chyba jest tak samo. Może to lepsze niż przestawienie wyłącznie
    zielonego? Popróbuj.

    Pozdrawiam,
    Marcin Sz.

  • 59. Data: 2010-07-30 14:41:30
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nieja.wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    No i drukowałam zdjęcia na próbę.
    Na papierze fotograficznym Brothera fatalnie!!! Plamy, kleksy!! Dno.
    ->
    Nie włożyłaś przypadkiem kartki odwrotnie?
    Papier fotograficzny na ogół jest jednostronny.

  • 60. Data: 2010-07-30 18:40:16
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-07-30 16:30, Marcin Szumilas pisze:
> [...]
    > http://tinyurl.com/2udbhkd
    > Po polsku opcje te nazywają się Naturalny i Jaskrawy. Są tutaj

    Jest w "Dostosuj opcje drukowania".
    Można wybrać naturalny lub jaskrawy. Lepszy jest jednak w/g mnie kolor
    naturalny i przesunięcie o kawałeczek w prawo suwaka zielonego koloru.

    > U Ciebie chyba jest tak samo. Może to lepsze niż przestawienie wyłącznie
    > zielonego? Popróbuj.

    Ten jaskrawy jest za jaskrawy w/g mnie. Na świecącym papierze
    fotograficznym niezbyt ładnie wygląda.
    Ale to też zależy może od tego jakie jest zdjęcie. Grunt, że można jakoś
    te kolory i ostrość sobie dopasować.

    Pozdrawiam,

    --
    animka