    Subject: Re: Było: niskogabarytowy "dzwonek" ~230V? A teraz: czy znajdę "odwrotny"?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: JaNus <bez@adresu>
    Date: Mon, 18 Sep 2017 22:20:54 +0200

    W dniu 2017-09-18 o 17:23, Paweł Pawłowicz pisze:

    > http://allegro.pl/sygnalizator-zaniku-napiecia-szn-2
    04-zamel-i6741742878.html

    > P.P.

    Wielkie dzięki!

    Tak patrzę, 141,77 zł a w opisie m.in.:
    "sterowany mikroprocesorem, (---)
    Możliwość zwiększenia zasięgu - Tak"

    Elektroniczne ustrojstwa mogą robić mnóstwo rzeczy za prawdziwe grosze,
    moim osobistym liderem są stacje DVD, acz to raczej ze względu na wkład
    mechaniczny, choć i elektroniki tam sporo. Ale że ona tania to
    prywykszy, lecz jak te wszystkie silniczki, czujniczki, trybiki, i co
    tam jeszcze - jak oni to mogą zmieścić w tych jakichś 60 złociszach, i
    jeszcze mieć zyski? Niepojęte! A piszę tak, bo cena podlinkowanego
    sygnalizatora nieco wydaje mi się zawyżona, przecież można by go zrobić
    dość prosto: po co w tym "barszczu" taki grzybek, jak mikroprocesor?? Co
    on takiego robi, czego by nie dało się zrobić na jakichś trzech, góra
    siedmiu tranzystorach, czy diodach (nie znam się za bardzo).

    "Możliwość zwiększenia zasięgu" - i ani słowa wyjaśnienia co-i-jak.
    W tej cenie to "informacja alarmowa" mogłaby pójść via LAN, albo nawet
    SIM-a tam zmieścić, i niech leci SMS pod określony numer. Wtedy miałoby
    to zasięg ogólnoświatowy!