  • 1. Data: 2010-08-13 07:58:08
    Temat: C4-wymiana żarówki
    Od: "P." <g...@o...pl>

    Witam
    Czy tylko dla mnie wymiana żarówki w przednim reflektorze Citroena C4 to
    masakra? Dostęp i widoczność jest tak kiepska, że chyba gorzej nie może być.
    Wymiana zajęła mi jakieś 40 min i żeby cokolwiek zobaczyć musiałem użyć
    lusterka. A może błądzę i jest w tyym aucie jakiś dynks, kóry pozwala
    zrobićto w 5 minut?

    pozdr.
    P.

  • 2. Data: 2010-08-13 08:08:23
    Temat: Re: C4-wymiana żarówki
    Od: Arek M <a...@g...pl>

> [...]
    > Wymiana zajęła mi jakieś 40 min i żeby cokolwiek zobaczyć musiałem użyć
    > lusterka. A może błądzę i jest w tyym aucie jakiś dynks, kóry pozwala

    Jesli wspomożesz sie lusterkiem za pierwszym razem to zajmie Ci to
    minute :) Kluczem jest wyczaszkowanie, jak ten dyngs trzymajacy zarowke
    na miejscu jest zrobiony. Moze w C4 nie jest on jakis specjalnie dziwny,
    ale go nie widac bez lusterka i oswobodzenie żarówki moze byc skomplikowane.

    Pamietam ze pierwszy raz zajelo mi to chyba jakies pol godziny i setki
    kurw rzucanych na prawo i lewo :) Kazdy nastepny raz byl zdecydowanie
    sprawniejszy - teraz nabralem wprawy i zajmuje mi to max minute (nie
    licząc rozpakowania zarowki, otworzenia auta/klapy). Pociesze Cie ze nie
    tylko dla Ciebie jest skomplikowana czynnosć. U mnie w pracy wiele osób
    ma z tym problem.

    Ale moze byc gorzej :)

    W imprezie zeby wymienic zarowke trzeba albo odłączyc i wyjac akumulator
    (prawa strona) albo odkrecic dolot (lewa strona).

    Ponoc w nowych renówkach jest jeszcze gorzej :)

    --
    PozdrawiAM!
    WX/240KM

  • 3. Data: 2010-08-13 09:16:33
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 13 Aug 2010 08:08:23 +0200, Arek M napisał(a):

    > W imprezie zeby wymienic zarowke trzeba albo odłączyc i wyjac akumulator
    > (prawa strona) albo odkrecic dolot (lewa strona).
    >
    > Ponoc w nowych renówkach jest jeszcze gorzej :)

    W C5 I norma serwisowa na wymianę żarówki to 40 minut. W ASO...
    Uroki nowoczesnych konstrukcji

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 4. Data: 2010-08-13 10:50:48
    Od: AL <a...@s...tam>

    P. pisze:
> [...]
    > Wymiana zajęła mi jakieś 40 min i żeby cokolwiek zobaczyć musiałem użyć
    > lusterka. A może błądzę i jest w tyym aucie jakiś dynks, kóry pozwala

    eee - przesadzasz - nie jest tak tragicznie, co prawda za pierwszym
    razem jest najciezej - ale kazdy nastepny to juz chwila.
    (w poprzedniej xsarze musialem np. odpinac blok ABS by wsadzic reke, w
    C4 poszlo bez zadnych dod. czynnosci. W Xsarz pamietam, ze najdluzej
    wymienialem zarowke postojowa - prawie 2 godziny (ale mialem czas) !!!
    Na szczescie wiecej tego robic nie musialem)

    Koledzy w sluzbowym Mondeo odkrecili caly reflektor (jest troche roboty
    z tym - ale widac mniej niz wymiana zarowki bez tej czynnosci :)
    W salonie P308 - przy kupnie - sprzedawca od razu zaznaczyl, ze na
    wymiane zarowki prosze do nas - bo samemu mozna wiecej sobie czasem
    zaszkodzic (po czym sypnol jakas historyjka o kliencie, dla ktorego
    skonczyla sie operacja kupnem nowego reflektora - pozrywane zaczepy).

    Obecne reflektory sa wielgasne - zachodzace na maske, kabiny silnikow
    wypchane i nie zawsze wymiana zarowki to przyslowiowa 'bulka z maslem'

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 5. Data: 2010-08-13 11:15:24
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

> [...]
    > użyć lusterka. A może błądzę i jest w tyym aucie jakiś dynks, kóry pozwala

    W C4 Picasso wydaje się że jest łatwo choć jeszcze nie próbowałem. Serwis
    powiedział, że oni robią to za darmo jeśli u nich się żarówkę kupi :-)
    Jestem ciekaw, ile kosztuje żarówka ale mam nadzieję że niewiele :-)

  • 6. Data: 2010-08-13 11:21:53
    Od: Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl>

    CeSaR wrote:

    > W C4 Picasso wydaje się że jest łatwo choć jeszcze nie próbowałem.

    W C4 Picasso to masz nawet w zwykłej instrukcji opisane, a dostęp jest
    rewelacyjny. W ogóle w C4 Picasso jest zadziwiająco sporo miejsca w komorze
    silnika i jej okolicy (np. pomiędzy chłodnicą, a zderzakiem).

    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 7. Data: 2010-08-13 11:26:53
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-08-13 10:50, AL wrote:

    > Obecne reflektory sa wielgasne - zachodzace na maske, kabiny silnikow
    > wypchane i nie zawsze wymiana zarowki to przyslowiowa 'bulka z maslem'

    obawiam się, że nie tu jest "powód"

  • 8. Data: 2010-08-13 11:33:35
    Od: Gregorius <n...@a...pl>

    W dniu 2010-08-13 08:08, Arek M pisze:

    > Ponoc w nowych renówkach jest jeszcze gorzej :)

    Nie wiem czy Laguna II łapie się w kategorii "nowe renówki", ale akurat
    w tym aucie żarówki wymienia się bajecznie prosto. Z lewej bardzo dużo
    miejsca a z prawej wystarczy wyjąć wlew płynu do spryskiwaczy.

    --
    Gregorius

  • 9. Data: 2010-08-13 13:14:29
    Od: Arek M <a...@g...pl>

    > Nie wiem czy Laguna II łapie się w kategorii "nowe renówki", ale akurat
    > w tym aucie żarówki wymienia się bajecznie prosto. Z lewej bardzo dużo
    > miejsca a z prawej wystarczy wyjąć wlew płynu do spryskiwaczy.

    Ktos tu zdaje sie kiedys opowiadal, jak to w jakims clio czy innym
    scenicu w aso zdejmowali reflektor czy zderzak aby wymienic zarowke...

    --
    PozdrawiAM!
    WRX/240KM

  • 10. Data: 2010-08-13 14:11:56
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

> [...]
    > komorze
    > silnika i jej okolicy (np. pomiędzy chłodnicą, a zderzakiem).

    Dokładnie. Pierwsze skojarzenie to Wartburg 353 - tam też to wyglądało tak,
    jakby miejsce na jakieś V8 zostawili :-)