    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: COM Windows opóźnienie
    Date: Tue, 09 Feb 2010 11:33:51 +0100

    On Tue, 09 Feb 2010 11:15:27 +0100, Elektrolot wrote:
    >Czy ktoś z szanownych grupowiczów orientuje się ile mogą wynosić opóźnienia przy
    zapisie i odczycie
    >buforów COMa pod Windows XP na PC 1GHz? Przykładowo zapisuję 5 bajtów i czekam na
    odbiór 5 bajtów w
    >pętli, prędkość 9600 bodów. Program pisany z wykorzystaniem najprostszych komend
    API. Zdaję sobie
    >sprawę, że zależy to od wielu czynników, chodzi mi bardziej o orientacyjny zakres.

    wysylka 5 bajtow to 5ms, urzadzenie musi przetworzyc, odeslac - czyli
    kolejne 5ms.
    A dalej mamy schody: nowoczesny port zglosi przerwanie nie wiadomo
    kiedy, bo odczeka chwile zanim uzna za stosowne. Wszystko bedzie
    wielozadaniono, wiec Windows dorzuci swoje. Dostep do portu portu to
    jest zatrzymanie procka na ok 1us - wiec tych us uzbiera sie okolo 20.
    Nie jest to duzo, bo w ciagu 10ms jednak, no ale procesorek moglby
    ladnych pare tysiecy rozkazow wykonac w tym czasie.

    Chyba ze port jakis inny niz "standardowy COM".

    J.