    From: "Mariusz Marszałkowski" <b...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: CPU nie wykonujący pustych procedur
    Date: Sat, 25 Jul 2009 18:53:03 +0000 (UTC)

    Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid> napisał(a):

    > Czy jest jaki=B6 procesor, kt=F3ry "widz=B1c", =BFe pierwszym
    > rozkazem procedury jest powr=F3t z podprogramu, w og=F3le
    > nie przekazuje tam sterowania?

    Szczegółami tego typu rozwiązań nie interesuję się od wielu lat, więc
    nie wiem czy jest procesor który coś takiego robi. Akurat puste procedury
    da się wychwycić podczas kompilacji, więc jak słusznie A.L. powiedział
    jest to rola kompilatora. Rolą procesora może być coś innego, np. całkowite
    ominięcie odejmowania zera, albo dzielenie przez jeden.

    Ogólnie działa to na zasadzie taśmy produkcyjnej. Wykonanie instrukcji
    trwa np. 20 taktów zegarowych, ale jednocześnie jest przetwarzanych
    np. 20 instrukcji, więc jedna gotowa instrukcja wychodzi średnio co
    jeden takt. W fazie wstępnego przetwarzania jest możliwość wywnioskowania
    że ciąg instrukcji nie przynosi żadnych efektów, więc w fazie końcowego
    przetwarzania można ten ciąg całkowicie pominąć. Oczywiście nie ma
    sposobu na ominięcie "po prostu" takich instrukcji, musi być układ
    który je rozpozna i muszą być poniesione koszty takiego układu.