  • Data: 2009-07-26 09:17:41
    Temat: Re: Całkowanie numeryczne - reaktywacja
    Od: "slawek" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "slawek" <s...@h...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:h4gu5f$h3e$...@a...news.neostrada.pl
    > b. Funkcje takie jak sinus czy logarytm ładnie się rozwijają w szereg
    > Taylora (kryterium Abela jest spełnione od pierwszego wyrazu). W docelowym
    > zastosowaniu tak nie będzie - a co najgorsze - wzrost stopnia wielomianu
    > źle zadziała gdy y[n] >> y[k] dla k = 1,2,...,n-1

    Dwie autopoprawki: dla małych wartości argumentów (jeżeli x = 1000 to
    oczywiście nie, ale jeżeli Abs[x] < 1 to tak); w konkretnym przypadku n jest
    rzędu 10 tysięcy. Już dla 20 tysięcy nie chce mi się czekać aż obliczenia
    generujące y-ki się zakończą (algorytm z kosztem O(n^3), trwa to parę
    godzin.

    slawek