    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Całosezonówki po zakupie
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 10 Aug 2013 23:06:28 +0200

    Dnia Sat, 10 Aug 2013 22:35:43 +0200, Excite napisał(a):

    > Co innego wytwarzać produkty zagraniczne w Chinach pod nadzorem
    > zagranicznych firm z wykorzystaniem zagranicznej technologii a co innego
    > gdy chińczyk produkuje chiński produkt. Chyba nie powiesz mi że produkty
    > Apple czy IBM to chińszczyzna ?

    W sensie ze chinska tandeta ? Nie, nie powiem.
    Ale to nie jest fabryka Apple w Chinach - to jest chinska firma, ktora
    na zlecenie Apple robi mu telefony. A wiec to produkt chinski.
    Ale troche sklamalem - to jest taiwanska firma, ktora ma tez fabryke
    w Chinach. No i moze tajwanscy inzynierowie nadzoruja produkcje i stad
    ta jakosc :-)

    Ale Lenovo to juz prawdziwa chinszczyzna :-)

    > Zresztą zobacz na ich cenę, po niej
    > najłatwiej odróżnić chińskie produkty od tylko wyprodukowanych w
    > chinach.

    Niestety, wiem jak latwo dopisac zero do ceny, wiec takie teksty mnie
    nie przekonuja :-)

    > Tak jak Opel nie jest polskim produktem choć go w Tychach i
    > Gliwicach produkują tak i Apple z IBM nie są produktami chińskimi.

    W przypadku iPhona udzial chinski jest chyba jednak znacznie wiekszy
    niz polski w oplach.
    W przypadku IBM ... IBM po prostu sprzedalo Lenovo caly dzial
    komputerow osobistych. Wraz z prawem do uzywania marki.
    Czyli "robta sobie co chceta, bylebyscie placili".
    A klient niech mysli ze kupuje produkt wysokiej jakosci.
    Co ciekawe - uzywali tej marki krocej niz wykupili.

    Ale jakosc nie jest zla.

    > Z procesorów podobno produkują jakieś ARM.

    ARM to wszyscy produkuja :-)
    No dobra, powstalo w Chinach sporo fabryk polprzewodnikow, mozliwe ze
    i cos ambitniejszego juz robia.

    J.