  • 11. Data: 2011-05-29 03:37:26
    Temat: Re: Car PC - pomysl na projekt
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Borys Pogoreło

    > E, przesadzasz. Taki projekt i tak wiąże się ze stworzeniem nakładki na
    > system, a to jak będzie narysowana nie zależy od tego co jest pod spodem
    > (z dokładnością do dostępnej palety i rozdzielczości).

    Na Windows 95 też można zrobić router. Właściwie wszystko można. Tylko po
    co?

    > Multimedia to bardzo ogólny termin. Filmy, muzyka - odtworzysz
    > praktycznie
    > wszystko.

    Windows 95 też obsłuży TCP/IP. :-)

    > Inna sprawa to poskładać to wszystko do kupy tak, by miało ręce i nogi.
    > jeszcze potrafiło gadać z możliwie dużą liczbą zewnętrznego sprzętu.

    Właściwie to i tak wiadomo, że nic z tego nie wyjdzie, bo tak to już jest
    z 99,9% projektów, do których ktoś zbiera ekipę na newsach. ;)

  • 12. Data: 2011-05-29 04:14:16
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia 29 May 2011 01:37:26 GMT, to napisał(a):

    > Na Windows 95 też można zrobić router. Właściwie wszystko można. Tylko po
    > co?

    I też można zrobić nakładkę, dzięki której nie poznasz, że to win95.
    Nie udawaj, że nie wiesz, o co chodzi.

    > Właściwie to i tak wiadomo, że nic z tego nie wyjdzie, bo tak to już jest
    > z 99,9% projektów, do których ktoś zbiera ekipę na newsach. ;)

    Ale poteoretyzować sobie można ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 13. Data: 2011-05-29 05:02:46
    Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>

    > Z tego co sie orientowalem, projektow car pc na linuxa jest znacznie
    > mniej niz na windows'a. A jezeli sa, to sa srednio atrakcyjne graficznie
    > (typowo "linuxowe").

    aaaaa.... Linux!!!, miałem 2 tyg i wróciłem do Win 3.1 ;)
    ale tam(i tu) net śmigał (na Netscape 1.43), tylko to było dawno
    i jaja z driverami takie że 3.1 lepsze było :) (i tez
    wielozadaniowe bo 95% twierdzi że nie).

    > Jako ze namietnie uzywam projektu yavdr i xbmc (tv hd, muzyka, filmy)
    > rozmyslalem sobie, czy bylyby tutaj osoby zainteresowane stworzeniem
    > takiego projektu - gotowej, opartej np na ubuntu dystrybucji.

    sexy systemy dziś do tego to: android i wciąż win ce.

    android wydaje się dobry teraz, od 2.1 można w C++ lecieć,
    a urządzenia takie 600MHz + ekran kiepski 800x480 za 60 dolców są.
    (chyba z GPS) oczywiście lepiej lepsze ;)

    iOS z przyczyn oczywistych niemożliwy - choć fajnie było by
    rozszarpać iPad2 i wstawić w deskę, ekran dobry na IPS,
    i graficznie rozwali nawet najszybsze z atomem.

    > Ja ze swojej strony moge zajac sie:
    > - czescia graficzna (zaprzyjazniona agencja interaktywna)
    > - programistyczna (webui)

    Co to jest :) ? tz. chcesz to programować jako stronę WWW html5 ?
    albo inaczej - co to webui ;) ?

    > - utrzymaniem projektu

    OD GROMA ROBOTY

    > Co mysle, ze jest ciekawe:
    >
    > - muzyka, radio (potrzebny tuner fm), video, dvb-t

    muzyka: 1mc/programmer
    radio tuner: mooże w 1tyg/programmer jak jakimś cudem driver będzie
    video: 2mc/programmer

    > - monitoring video (usb, karta) pojazdu (kamera przod z danymi gps,
    > kamera tyl - parktronik) - mozna wykorzystac ion'a i sprzetowo to kodowac

    co to ion ?
    kodowanie sprzetowe czy software nie ma znaczenia chyba ze mówimy o HD
    albo pół HD, i prockach ala 0.6GHz.

    "apps" zgrywający usb/karta... 2tyg
    aps nakładający "dane gps" (linux driver podzieli dane pomiędzy mapę
    a aps kamerki?) .... 2tyg, a jak coś "nie siądzie" to i 8.

    > - obsluga can/rs232 (no odczytywanie danych silnika, sterowanie z
    > kierownicy), sterowanie via gui samochodem: szyby, centralny,
    > podswietlanie, swiatla przednie, webasto?

    ok, tu pojęcia nie mam ;) ale to już od groma. hackowanie auta.
    webasto pewnie szybko.

    > - monitoring gps pojazdu (integracja z google maps)

    aha, siostra pisała... "na szybko" to 2 tyg. a "tak dobrze" to 4..6 mieś
    plus serwer.

    > - internet + hotspot (czyli 3g + wifi) + vpn, zeby z zewnatrz dostac sie
    > do "auta"

    wbudowane ;) 4 dni :)

    > - obsluga 2 wyswietlaczy (glowny - dotykowy, zarzadzanie oraz np w
    > zaglowku fotela dla dzieciakow na bajki)

    wbudowane, ale tam oddzielny "apps" multimedialny ? ok - 6tyg.

    > - obsluga video out (np w czesci samochodow mozna przerobic nieuzywana
    > navi (brak map) na "telewizor" - na tym tv oucie mozna puszczac obraz z
    > tylniej kamery czy z tv)

    ok... to proste, tylko komplikuje poprzedni soft.

    > - inne pomysly...?

    tak. napisać to nie jako ubuntu, tylko jako
    uniwersalne coś (App) co by się odpaliło Android/Linux/WinCE

    nie do końca sobie wyobrażam jak wogóle z driverami tu by miało być ?

    taki netbook, ale z wyjściem HDMI ?
    gps na USB ?
    TV in na USB ? czy kamerki USB ?
    rs232-> USB ?

    pomysł 2:

    wstaw ekranik Sharpa 3D pomiędzy zegary (2x400x240)
    i zrób kamerki IR w 3D na noc ;)

    > Biorac pod uwage, ze atomy sa na 12v (potrzebny tylko stabilizator) mamy
    > gotowy sprzet - zostaje soft i zgranie tego w calosc (iso).

    netbook rozpruty, czy "polutować" PC na Atomie ?

    a nie lepszy linux na armie11 ? albo odrazu android ;) ?

    ps. te czasy to pojedynczych rzeczy "wyliczone na oko o 5 w nocy",
    jak się zacznie to wszystko spinać to się rozsypie że hej, czyli
    czas x3.
    W skrócie 3 programistów "hardkorowo po nocy" może w rok by się udało
    coś co działa ;) a agencja interaktywna miała by dość po 4mc ;)
    więc dobry grafik "po nocy" też :)

    pozdrawiam.

  • 14. Data: 2011-05-29 07:47:29
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

    W dniu 2011-05-29 01:54, to pisze:
    > begin Mikołaj Jopczyński

    > Wine chcesz jeszcze na tym odpalać? Weź wytrzeźwiej...

    Z zalozenia nie pije. U mnie na lapku wine startuje od strzala. Poza
    tym, przeciez logiczne, ze to ma byc modulowe. Jak ktos nie bedzie
    chcial, to bedzie korzystac z navi pod linuxa - jezeli taka jest.

    --
    Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

    tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 |
    www.tychy-online.pl

    Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline

  • 15. Data: 2011-05-29 07:48:18
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

    W dniu 2011-05-29 03:14, Borys Pogoreło pisze:

    > Warto sprawdzić co już powstało.

    Jakies sugestie ?

    > Pytanie jak z wydajnością. Żeby nie był to powrót do PDA z 200MHz
    > procesorem.

    O wydajnosc sie nie martwie w ogole. U mnie atom + ion pierdzaco radza
    sobie z dvb-s i strumieniami full hd.

    > x86 też może różnie startować. Małe płytki z Atomem mają BIOS czy EFI? Czy
    > jeszcze coś innego?

    bios

  • 16. Data: 2011-05-29 07:51:30
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

    W dniu 2011-05-29 04:14, Borys Pogoreło pisze:

    > I też można zrobić nakładkę, dzięki której nie poznasz, że to win95.
    > Nie udawaj, że nie wiesz, o co chodzi.

    Upierasz sie przy czyms, co od co najmniej kilku lat nie ma zastosowania.

    Jak wspomnial wczeesniej Borys - xbmc jest wieloplatformowe, ale na
    linuxie dziala rownie dobrze, co na windowsie - ba wiecej - natywna
    instalacja linuxowa wspiera WSZYSTKIE znane mi kodeki, czego winda na
    poczatku nie potrafi - trzeba instalowac dodatkowe sterowniki/kodeki.

    U mnie na lapie poza xp siedzi ubuntu 11 - wszystko poza wifi zadzialalo
    od strzala, lacznie z tym, ze strumienie hd dzialaja lepiej pod linuxem
    niz pod windowsem.

    > Ale poteoretyzować sobie można ;)

    Byc moze sie nie uda, moze sie uda - ale jakby kazdy siedzial,
    krytykowal, biadolil i pierdzial w stolek, nie mielibysmy nadal kola ;)

  • 17. Data: 2011-05-29 07:53:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-05-29 01:28, to wrote:
    > Główne wady linuksa to kiepskie środowisko graficzne i beznadziejna
    > obsługa multimediów.

    Ani jedno ani drugie nie jest prawdą. Szczególnie gdy rozmawiamy o car-pc.

  • 18. Data: 2011-05-29 08:06:42
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

    W dniu 2011-05-29 05:02, Michał pisze:

    > aaaaa.... Linux!!!, miałem 2 tyg i wróciłem do Win 3.1 ;)
    > ale tam(i tu) net śmigał (na Netscape 1.43), tylko to było dawno
    > i jaja z driverami takie że 3.1 lepsze było :) (i tez
    > wielozadaniowe bo 95% twierdzi że nie).

    Uzywam linuxa na serwerach od okolo 10 lat. Od 2 lat uzywam na htpc, od
    3 miesiecy uzywam na laptopie - gdyby nie to, ze jedna potrzebna mi do
    pracy aplikacja nie chce dzialac na wine (inne dzialaja) to wygonilbym
    windowsa. Takze postep linuxa w systemie do pracy/rozrywki jest ogromny.

    > sexy systemy dziś do tego to: android i wciąż win ce.

    sexy tak, ale .... zwroc uwage, ze zalozeniami projektu jest obsluga as
    much as possible, w andku to jescze nie przejdzie (chociaz BARDZO sobie
    chwale i uzywam)

    > OD GROMA ROBOTY

    nikt nie mowil, ze bedzie latwo i z gorki

    > muzyka: 1mc/programmer

    po co, jest

    > radio tuner: mooże w 1tyg/programmer jak jakimś cudem driver będzie

    j/w

    > video: 2mc/programmer

    j/w

    > co to ion ?
    > kodowanie sprzetowe czy software nie ma znaczenia chyba ze mówimy o HD
    > albo pół HD, i prockach ala 0.6GHz.

    sprzetowy kodowacz/dekodowacz strumieni hd wbudowany w czip graficzny

    > "apps" zgrywający usb/karta... 2tyg

    po co, jest

    > aps nakładający "dane gps" (linux driver podzieli dane pomiędzy mapę
    > a aps kamerki?) .... 2tyg, a jak coś "nie siądzie" to i 8.

    tutaj nie mam doswiadczenia

    > tak. napisać to nie jako ubuntu, tylko jako
    > uniwersalne coś (App) co by się odpaliło Android/Linux/WinCE

    jak uniwersalne i bez zabawy w przepisywanie to tylko java, a jak java
    to kluska i krowa

    > nie do końca sobie wyobrażam jak wogóle z driverami tu by miało być ?

    jak to jak, wiekszosc natywnie wspierana przez jajka linuxa

    > taki netbook, ale z wyjściem HDMI ?

    mozna i tak, ale taniej normalna plyta mini-itx

    > gps na USB ?

    tak

    > TV in na USB ? czy kamerki USB ?

    tv na usb, kamerka na usb

    > rs232-> USB ?

    po co, jest na plycie "sprzetowy"

    > netbook rozpruty, czy "polutować" PC na Atomie ?

    j/w

    > a nie lepszy linux na armie11 ? albo odrazu android ;) ?

    byc moze, ale wtedy musisz uzywac innej platformy niz pc/mac, na ktorym
    to tworzysz

    > ps. te czasy to pojedynczych rzeczy "wyliczone na oko o 5 w nocy",
    > jak się zacznie to wszystko spinać to się rozsypie że hej, czyli
    > czas x3.

    standard ;) od czegos jednak trzeba zaczac

    > W skrócie 3 programistów "hardkorowo po nocy" może w rok by się udało
    > coś co działa ;) a agencja interaktywna miała by dość po 4mc ;)
    > więc dobry grafik "po nocy" też :)

    mysle, ze mocno przesadzasz, oceniam na 3-6 mc

    http://en.wikipedia.org/wiki/WebGUI

  • 19. Data: 2011-05-29 08:07:02
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

    > Ani jedno ani drugie nie jest prawdą. Szczególnie gdy rozmawiamy o car-pc.

    Dokladnie ;)

  • 20. Data: 2011-05-29 11:11:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 28 May 2011 21:25:18 +0200, Mikołaj Jopczyński

    > Z tego co sie orientowalem, projektow car pc na linuxa jest znacznie
    > mniej niz na windows'a. A jezeli sa, to sa srednio atrakcyjne graficznie
    > (typowo "linuxowe").

    Jako że posiadam CarPC u siebie, to z czystej ciekawości zapytam: ile czasu
    startowałaby dystrybucja Linuxa którą w obcnej fazie przewidujesz?
    Jednakowoż ile czasu zajmuje usypianie systemu tudzież hibernacja i
    "wstawanie"? Jakie są opcje sterowania tymi rzeczami w systemie? Pytam,
    ponieważ parę razy podchodziłem do linuxów wszelkiej maści, i zawsze
    kończyło się to dla mnie źle -- zatem nie znam takich szczegółów. :P

    > Jako ze namietnie uzywam projektu yavdr i xbmc (tv hd, muzyka, filmy)
    > rozmyslalem sobie, czy bylyby tutaj osoby zainteresowane stworzeniem
    > takiego projektu - gotowej, opartej np na ubuntu dystrybucji.

    Osobiście myślę, że to wyważanie otwartych drzwi. Frontendów, programów i
    sterowników jest pod windę zdecydowanie więcej niż pod linuxa i są one
    stabilniejsze. Pamiętaj, że ogrom podzespołów CarPC działa na USB.

    > Ja ze swojej strony moge zajac sie:
    > - czescia graficzna (zaprzyjazniona agencja interaktywna)

    Na starcie nie należy uwiązywać użytkownika do jednej skóry.
    Zrobić jakąś prostą, podstawową oprawę, a resztę zostawić userom.

    > Co mysle, ze jest ciekawe:
    > - muzyka, radio (potrzebny tuner fm), video, dvb-t

    Ja tam wolę mieć jednak radio oryginalne. Jeśli chodzi o TV, to oczywiście,
    ale ja osobiście nie posiadam. Jeszcze. ;)

    > - monitoring video (usb, karta) pojazdu (kamera przod z danymi gps,
    > kamera tyl - parktronik) - mozna wykorzystac ion'a i sprzetowo to kodowac

    Z tym się właśnie zmagam obecnie. Zmagam, ponieważ jest trochę różnych
    programów pod Windowsa i każdy ma jakiś problem. Wątpię, aby program pod
    linuxa ich nie miał od strzału. :P

    > - obsluga can/rs232 (no odczytywanie danych silnika,

    Jak to jeszcze rozumiem, tak...

    > sterowanie z kierownicy), sterowanie via gui samochodem:
    > szyby, centralny, podswietlanie, swiatla przednie,
    > webasto?

    ... tego już zupełnie nie. :P

    > - monitoring gps pojazdu (integracja z google maps)

    Tego brakuje mi obecnie, aczkolwiek kogo stać na internet GSM w aucie...
    Podpowiem, nie wielu, może nie tyle dlatego, że ich całkiem nie stać, ale
    bilans pieniężny w stosunku do wykorzystania tego gadżetu wychodzi
    mizernie.

    > - internet + hotspot (czyli 3g + wifi) + vpn, zeby z zewnatrz dostac sie
    > do "auta"

    Yhym, a komputer ma działać w aucie non-stop? Nie dosyć, że zajedzie się
    akumulator, to jeszcze alternator w niedalekim czasie. Pamietaj, że pomimo
    iż system będzie uśpiony, zahibernowany czy zupełnie wyłączony, to sam
    komputer (zasilacz) będzie żreć prąd.

    > - obsluga 2 wyswietlaczy (glowny - dotykowy, zarzadzanie oraz np w
    > zaglowku fotela dla dzieciakow na bajki)

    To chyba potrafi system? Jak Linux radzi sobie z obsługą dwóch monitorów,
    zwłaszcza jeśli w komputerze jest VGA + *HDMI* ?

    > - obsluga video out (np w czesci samochodow mozna przerobic nieuzywana
    > navi (brak map) na "telewizor" - na tym tv oucie mozna puszczac obraz z
    > tylniej kamery czy z tv)
    > - inne pomysly...?

    Póki co, zrealizuj to co napisałeś powyżej. Wg mnie i tak będzie to mega
    problem i kupa czasu do spędzenia. Ale jeśli miałbym coś dodać, to na
    starcie zrobić przede wszystkim do FrontEnd'u aplikację do budowania swoich
    "skórek" i co za tym idzie możliwość ich zmiany w nakładce graficznej.

    > Biorac pod uwage, ze atomy sa na 12v (potrzebny tylko stabilizator)

    Tak, są do tego zasilacze dedykowane.

    > mamy gotowy sprzet - zostaje soft i zgranie tego w calosc (iso).

    Hehehe, to ile czasu szacujesz do pierwszej wersji beta? :P

    --
    Pozdor
    Myjk