  • 21. Data: 2011-05-29 11:12:59
    Temat: Re: Car PC - pomysl na projekt
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 29 May 2011 07:47:29 +0200, Mikołaj Jopczyński

    > to bedzie korzystac z navi pod linuxa
    > - jezeli taka jest.

    Ano właśnie, jest w ogóle? :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 22. Data: 2011-05-29 11:17:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 29 May 2011 07:48:18 +0200, Mikołaj Jopczyński

    > O wydajnosc sie nie martwie w ogole. U mnie atom + ion pierdzaco radza
    > sobie z dvb-s i strumieniami full hd.

    Super, a jak się przy tym grzeją -- jak piec kaflowy.

    Należy to brać pod uwagę, bo komputer w aucie powinien być stosunkowo mały
    -- u mnie siedzi pod siedzeniem, w innych przypadkach np. za monitorem w
    panelu centralnym, czy zamiast oryginalnego radia. Takie miejsca trudno
    jest dostatecznie wydajnie wentylować, a atom po nagrzaniu powyżej
    krytycznego progu zwyczajnie zaczyna haczyć. Ten próg, wcale nie jest
    wysoko.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 23. Data: 2011-05-29 12:51:55
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

    W dniu 2011-05-29 11:17, Myjk pisze:
> [...]
    > jest dostatecznie wydajnie wentylować, a atom po nagrzaniu powyżej
    > krytycznego progu zwyczajnie zaczyna haczyć. Ten próg, wcale nie jest

    Hint: fanless

    --
    Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

    tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 |
    www.tychy-online.pl

    Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline

  • 24. Data: 2011-05-29 12:59:35
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

    W dniu 2011-05-29 11:11, Myjk pisze:
    > Sat, 28 May 2011 21:25:18 +0200, Mikołaj Jopczyński

    > Jako że posiadam CarPC u siebie, to z czystej ciekawości zapytam: ile czasu
    > startowałaby dystrybucja Linuxa którą w obcnej fazie przewidujesz?
    > Jednakowoż ile czasu zajmuje usypianie systemu tudzież hibernacja i
    > "wstawanie"? Jakie są opcje sterowania tymi rzeczami w systemie? Pytam,
    > ponieważ parę razy podchodziłem do linuxów wszelkiej maści, i zawsze
    > kończyło się to dla mnie źle -- zatem nie znam takich szczegółów. :P

    Odpowiem - tyle samo, jezeli nie szybciej od windowsa.

    > Osobiście myślę, że to wyważanie otwartych drzwi. Frontendów, programów i
    > sterowników jest pod windę zdecydowanie więcej niż pod linuxa i są one
    > stabilniejsze. Pamiętaj, że ogrom podzespołów CarPC działa na USB.

    Kolejny stereotyp - linux obecnie swietnie sobie radzi z wiekszoscia
    urzadzen na usb, czego winda nie potrafi bez dodatkowych sterownikow ( w
    linuxie jajo samo z siebie potrafi )

    > Na starcie nie należy uwiązywać użytkownika do jednej skóry.
    > Zrobić jakąś prostą, podstawową oprawę, a resztę zostawić userom.

    Oczywiscie, ale ta na starcie musi byc na tyle atrakcyjna, by znalezli
    sie tacy, ktorzy beda chcieli robic nowe.

    > Ja tam wolę mieć jednak radio oryginalne. Jeśli chodzi o TV, to oczywiście,
    > ale ja osobiście nie posiadam. Jeszcze. ;)

    Dlaczego wolisz ?:) Testowales takie - nie chcialbys miec radia pod
    przyciskiem radio - a nie osobnej skrzynki?

    > ... tego już zupełnie nie. :P

    no czego nie rozumiesz - spora czesc samochodow ma dzojstiki przy kierownicy

    gui - to juz typowe bajery, ale np zostawiles auto, ale nie zamlnales
    szyb, logujesz sie via www i kazesz je zamknac

    albo na podstawie gpsu system wykrywa, ze jestes "w domu", a zegar mowi,
    ze jest pozno - wiec mimo, ze wylaczyles swiatla, to przekaznik jest
    caly czas on i "odprowadza" Cie do domu

    webasto - znowu via www, kazesz webascie sie wlaczyc, by rano bylo
    cieplutko zima

    > Tego brakuje mi obecnie, aczkolwiek kogo stać na internet GSM w aucie...
    > Podpowiem, nie wielu, może nie tyle dlatego, że ich całkiem nie stać, ale
    > bilans pieniężny w stosunku do wykorzystania tego gadżetu wychodzi
    > mizernie.

    plej online kosztuje 30 zl na 50 dni - w zupelnosci wystarczy, a mysle,
    ze spokojnie mozna znalezc taniej z abonamentem

    > Yhym, a komputer ma działać w aucie non-stop? Nie dosyć, że zajedzie się
    > akumulator, to jeszcze alternator w niedalekim czasie. Pamietaj, że pomimo
    > iż system będzie uśpiony, zahibernowany czy zupełnie wyłączony, to sam
    > komputer (zasilacz) będzie żreć prąd.

    IMO to nie jest az tak duzy problem - moj ion przy odtwarzaniu filmu hd
    bierze okolo 40w, w stanie spoczynku ~2-5

    > To chyba potrafi system? Jak Linux radzi sobie z obsługą dwóch monitorów,
    > zwłaszcza jeśli w komputerze jest VGA + *HDMI* ?

    Mysle, ze nie bedzie tutaj probelmu.

    > Póki co, zrealizuj to co napisałeś powyżej. Wg mnie i tak będzie to mega
    > problem i kupa czasu do spędzenia. Ale jeśli miałbym coś dodać, to na
    > starcie zrobić przede wszystkim do FrontEnd'u aplikację do budowania swoich
    > "skórek" i co za tym idzie możliwość ich zmiany w nakładce graficznej.

    Wiesz, ja mam pomysl, mam pewne doswiadczenie w realizacji projektow,
    ale jezeli chodzi o linuxa, jestem dobry we wdrazaniu, nie w pisaniu -
    tego mi brakuje do pelni szczescia.

    > Hehehe, to ile czasu szacujesz do pierwszej wersji beta? :P

    J/w

  • 25. Data: 2011-05-29 13:34:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 29 May 2011 12:59:35 +0200, Mikołaj Jopczyński wrote:

    >Kolejny stereotyp - linux obecnie swietnie sobie radzi z wiekszoscia
    >urzadzen na usb, czego winda nie potrafi bez dodatkowych sterownikow ( w
    >linuxie jajo samo z siebie potrafi )

    Czekaj czekaj - standardowe urzadzenia (myszki, klawiatury, pamieci,
    audio) obsluzyc pewnie potrafi. Te na typowych scalakach tez. Ale jak
    jest cos nowego to driver musi byc.

    Glebiej to sie nie znam - niby jest jakas klasa na video, ale jakos
    powatpiewam zeby wszystko obslugiwala.

    Tak apropos - najtansze Larki ponizej 200zl.
    Na tym tez chyba mozna okrojonego linuxa posadzic :-)

> [...]
    >caly czas on i "odprowadza" Cie do domu
    >webasto - znowu via www, kazesz webascie sie wlaczyc, by rano bylo

    Nie za duzo chcesz ? komputer odpalac zeby swiatla wylaczyc ? :-)

    Moze jednak sterowanie glosem/dtmf :-)

    J.

  • 26. Data: 2011-05-29 13:39:29
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 29 May 2011 11:12:59 +0200, Myjk wrote:
    >Sun, 29 May 2011 07:47:29 +0200, Mikołaj Jopczyński
    >
    >Ano właśnie, jest w ogóle? :P

    A nie ma ? Troche dziwne, bo to jest ciekawy i niezbyt trudny projekt.
    Problem sa mapy .. ale te juz sa (OSM, UMP) - moze niezbyt pelne, ale
    sa.

    No chyba ze po prostu brak zainteresowania, bo kiepsko sie uzywa
    laptopa w samochodzie. Na windowsa tez niewiele tych programow.

    J.

  • 27. Data: 2011-05-29 13:55:12
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 29 May 2011 03:02:46 +0000 (UTC), Michał napisał(a):

    > sexy systemy dziś do tego to: android i wciąż win ce.
    > android wydaje się dobry teraz, od 2.1 można w C++ lecieć,

    A to jest "prawdziwe" C++ kompilowany do kodu maszynowego czy tylko
    tłumaczenie do bytekodu? Bo Android popieprzony jest i wszystko możliwe.

    > iOS z przyczyn oczywistych niemożliwy - choć fajnie było by
    > rozszarpać iPad2 i wstawić w deskę, ekran dobry na IPS,
    > i graficznie rozwali nawet najszybsze z atomem.

    Lustro jako wartość dodana? ;>
    W aucie bezużyteczne.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 28. Data: 2011-05-29 14:03:36
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 29 May 2011 07:48:18 +0200, Mikołaj Jopczyński napisał(a):

    > Jakies sugestie ?

    Nie mam pojęcia :)

    > bios

    To pewnie szału nie ma jeśli chodzi o tempo wstawania...
    Plus sam rozruch systemu.

    U mnie w aucie ten multimedialny klocek "Connect Nav+" startuje w kilka
    sekund. I dopiero to jest akceptowalne jako tego typu sprzęt. Użytkownik
    się wścieknie, jeśli po zapięciu pasów będzie musiał czekać, by cokolwiek
    zrobić. Z kolei czuwanie wykończy akumulator dość szybko.

    I jeszcze jedna dygresja - mój znajomy siedzi przy dość podobnym
    projekcie, tyle, że związanym z rolnictwem. Urządzenie dedykowane do
    pojazdów rolniczych, GPS, GSM, sterowanie. Hakają to chyba w 3-4 osoby od
    kilku _lat_. I to z wizją zysku w przyszłości, a nie dla idei. A to tylko
    sprzęt (chociaż robiony od zera), jest jeszcze aplikacja serwerowa, do
    której jest osobna ekipa. Dopiero teraz mają funcjonalny prototyp. Dlatego
    ostrożnie bym podchodził do tematu, nawet jeśli się będzie to tworzyć na
    gotowej platformie x86.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 29. Data: 2011-05-29 14:42:24
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

    W dniu 2011-05-29 13:34, J.F. pisze:

> [...]
    > jest cos nowego to driver musi byc.
    >
    > Glebiej to sie nie znam - niby jest jakas klasa na video, ale jakos

    Co dla Ciebie jest niestandardowe? Wifi, bt, kamerka internetowa, myszka
    usb, tuner dvb-s, pilot radiowy - bo to wszystko trybi od strzala, gdzie
    w windowsie MUSISZ instalowac dopiero sterowniki (ok, sa, sa lepiej
    dostepne, ale czy juz rownie stabilne?).

    > Tak apropos - najtansze Larki ponizej 200zl.
    > Na tym tez chyba mozna okrojonego linuxa posadzic :-)

    Ja nie chce na starcie sie ograniczac, po co?
    Plytka z atomem to koszt <200, do tego ~500 zl za monitorek i masz
    podstawowy zestaw audio/video.

    > Nie za duzo chcesz ? komputer odpalac zeby swiatla wylaczyc ? :-)

    Jak odpalic - on sie wlacza (rozhibernowuje) przy przekreceniu stacyjki.

    > Moze jednak sterowanie glosem/dtmf :-)

    Dlaczego nie - wczoraj widzialem nowego lełona - mimo, ze telefon nie
    mial wybierania glosowego, to on po bt pobral sobie ksiazke tel i mowie:
    call przemek i dzwoni....

  • 30. Data: 2011-05-29 15:11:14
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 29 May 2011 14:42:24 +0200, Mikołaj Jopczyński wrote:

> [...]
    >w windowsie MUSISZ instalowac dopiero sterowniki (ok, sa, sa lepiej
    >dostepne, ale czy juz rownie stabilne?).

    Czekaj czekaj - myszka czy pamiec sa standardowe. Jakie by nie byly
    obsluguje sie tak samo. Ale czy wifi i bt sa standardowe ?
    Winda kilka zna i obsluge ma wbudowana, ale nie wszystkie.

    Przegladam sobie specyfikacje USB-Video ... no, moze i nic wiecej nie
    trzeba, dosc szeroki zakres.
    A propos - winda cos do pokazywania video ma standardowo ?
    Klasa USB_video ponoc ok XPsp2 jest, jakis interfejs programowy pewnie
    tez jest, ale tak zeby podejrzec co z kamery leci .. to chyba nie ma.

    >Ja nie chce na starcie sie ograniczac, po co?
    >Plytka z atomem to koszt <200, do tego ~500 zl za monitorek i masz
    >podstawowy zestaw audio/video.

    Ale duze to, nieporeczne i ukradna :-)
    No chyba ze dla tatusiow, zeby miec z tylu dwa monitory :-)

    >Jak odpalic - on sie wlacza (rozhibernowuje) przy przekreceniu stacyjki.

    No to w zimie nie odpalisz :-)
    Ale w domu trzeba wlaczyc zeby sie polaczyc :-)

    A propos - laczenie internetem do urzadzenia mobilnego to nie takie
    proste, chyba ze modemowe (GSM CSR).

    >Dlaczego nie - wczoraj widzialem nowego lełona - mimo, ze telefon nie
    >mial wybierania glosowego, to on po bt pobral sobie ksiazke tel i mowie:
    >call przemek i dzwoni....

    Nie uwierze. Owszem, moze byc taki sprytny i polaczyc z Johnem, Hansem
    czy Linusem, ale zeby z pshemekiem ? :-)

    J.