  • 11. Data: 2009-04-14 15:07:34
    Temat: Re: Castrol Power Racing 4T -10W50 full syntetyk
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-04-14 16:59:06 +0200, Arni <a...@N...SPAM> said:

    > no ale wlasnie o tym mowa: w zimie nie ma zanczenia czy to jest W40 czy
    > W50. Wiadro odnosił sie do 10W50 i napisał ze ze wzgledu na chlody
    > wolałby 10W40 i jest w mylnym błedzie bo powinno byc 5W40 albo 5W50

    A to oki, obaj piszemy mniej-więcej o tym samym, widać źle odczytałem
    Twoje stwierdzenie o "spornej kwestii".
    BTW: 10W to -25 stopni C (za Wiki, bo AFAIR u mnie w serwisówce to było
    cosik cieplej, ale to pewnie zależy też od konkretnego silnika).

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 12. Data: 2009-04-14 15:12:16
    Od: Arni <a...@N...SPAM>

    de Fresz pisze:

> [...]
    > BTW: 10W to -25 stopni C (za Wiki, bo AFAIR u mnie w serwisówce to było
    > cosik cieplej, ale to pewnie zależy też od konkretnego silnika).

    jak kto lubi poczytac to tu gosciu niezle popłynął:
    http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=20056&c=0&f=1
    7&orderby=asc&hq=syntetyk%20VS%20p%C4%82%C5%82%C4%B9
    %20syntetyk&start=20

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 13. Data: 2009-04-14 16:51:41
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "Arni" <a...@N...SPAM> wrote
    > ale sporna kwestia jest w liczbie PO literce W

    A tego w cytowanym kawalku nie bylo.
    A calego wontka to mi sie szukac nie chce.
    Jak ktos zle cytuje to otrzymyuje glupie odpowiedzi.

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 14. Data: 2009-04-14 17:03:43
    Od: Arni <a...@N...SPAM>

    Spider A.J. pisze:
    > "Arni" <a...@N...SPAM> wrote
    >
    > A tego w cytowanym kawalku nie bylo.

    no coz, wieksze literki se ustaw :)

    > A calego wontka to mi sie szukac nie chce.

    prosze:

    Wiadro:
    "chociaż wolałbym 10w40 (zamiast 10W50, dopisek mój) bo ja czasami jak
    bałwanek buli pomykam w
    chłodniejsze dni wzbudzając PODZIW I SZACUNEK"

    na to K.M.C:

    "z tego co wiem to parametr _po_ "W: mowi nam o zachowaniu sie oleju w
    wysokich temoeraturach, czyli z jazdą w chlodne dni nie ma nic wspólnego
    bałwanku ;-)"

    czyli ma racje :)

    > Jak ktos zle cytuje to otrzymyuje glupie odpowiedzi.

    no nie bede sie spierał kto jest głupi:)

    on pisze o liczbie PO, Ty mu odpisujesz ze nie ma racji ale
    argumentujesz liczbe PRZED literką W wiec... ;))

    --
    Sławomir Żurawski - Arni
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 15. Data: 2009-04-14 17:34:49
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "Arni" <a...@N...SPAM> wrote

    > no coz, wieksze literki se ustaw :)

    ???

> [...]
    > bałwanek buli pomykam w
    > chłodniejsze dni wzbudzając PODZIW I SZACUNEK"

    tego postu Twoj serwer nie zapodal na moj ekran

> [...]
    > "z tego co wiem to parametr _po_ "W: mowi nam o zachowaniu sie oleju w
    > wysokich temoeraturach, czyli z jazdą w chlodne dni nie ma nic wspólnego

    Owszem parametr po W mowi to co napisal, ale podany byl
    caly indeks lepkosci czyli 10W40

    > no nie bede sie spierał kto jest głupi:)
    > on pisze o liczbie PO, Ty mu odpisujesz ze nie ma racji ale argumentujesz
    > liczbe PRZED literką W wiec... ;))

    Wiec nadal nie wiem czemu mnie bijesz, napisal ze po W to
    cos znaczy a w danym wypadku chodzilo o to co przed W
    a byl podany _caly_ indeks a wiec...?

    Jakbym widzial caly watek to moze bym odebral to inaczej
    nie wiedzialem ze kluca sie pomiedzy 10w40 a 10w50
    z cytatu to nie wynikalo.
    Zreszta czy to wazne?
    :-)
    na zdrowie

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 16. Data: 2009-04-14 19:10:10
    Od: "(pj)" <j...@g...com>

    Mario46 pisze:
    > witam mam pytanko odnośnie tego oleju do Hayabusy - słyszałem że
    > podobno najlepiej się sprawdza...jakieś opinie doświadczenia

    Power _1_ Racing

    --

    pozdr
    pj

  • 17. Data: 2009-04-14 19:13:29
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    Spider A.J. pisze:

    > Jakbym widzial caly watek to moze bym odebral to inaczej
    > nie wiedzialem ze kluca sie pomiedzy 10w40 a 10w50
> [...]
    z cytatu nie, ale z tytulu posta na ktory odpowiedziales to wynika :-)
    zreszta nadal jest on nie zmieniony :-)
    Ja to juz sie boje pisac, bo sie jeszcze jakis flame z tego zrobi.

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com

  • 18. Data: 2009-04-14 19:17:17
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    Jacek Czerwinski pisze:

    > Z pomykaniem w zimie to chyba nie ma dużo wspólnego (o ile zapali
    > oczywiście). I tak szybko temperatura silnika robi się mocno dodatnia i
    > W nie ma już dużego znaczenia.

    ma, ale ta liczba/cyfra przed "W"- okresla bowiem w jakich temperaturach
    olej traci plynnosc. W zawiazku z tym nawet jesli moto zapali, moze sie
    po prostu zatrzec, nim olej odzyska plynnosc wraz ze wzrostem temp silnika.

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com

  • 19. Data: 2009-04-14 21:36:14
    Od: Arni <a...@N...SPAM>

    Spider A.J. pisze:
    > "Arni" <a...@N...SPAM> wrote

    > ???

    no zeby lepiej widziec ale skoro literek wogole nie blo to ta rada jest
    do dupy:)

    > tego postu Twoj serwer nie zapodal na moj ekran

    a widzisz, dzis odkryłem brak jeszcze kilku, cos mi ta tepsa
    badziewieje, musze alternatywnego feeda znalezc

  • 20. Data: 2009-04-14 23:42:32
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-04-14 17:02:11 +0200, de Fresz <d...@n...o2.pl> said:

    > W serwisówce do Sevenki (której nie mam akurat pod ręką), jest taka
    > ładna tabelka z zależnościami tego co przed i po W, a temperaturą w
    > jakiej użytkowany jest motocykl. Prosto, łatwo i przystępnie, bez
    > zagłebiania się we wzory.

    O, taka:

    http://picasaweb.google.com/deFresz/Olej?pli=1&gsess
    ionid=OZu9N8Hy_SyW4Z1VW8SjDA#5324694629975460786

    Niby

    to dla silnika studzonego wiatrem z chłodnicą oleju, ale nie sądzę aby
    przy wodniakach były jakieś kolosalne różnice.