    From: LEPEK <n...@n...net>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Cejrowski - Bezpłatne parkowanie w miastach
    Date: Thu, 14 Feb 2013 08:13:15 +0100

    W dniu 2013-02-14 00:04, John Kołalsky pisze:

    > To trzeba wolnego miejsca a nie rotacji.

    Wolnego miejsca więcej nie ma. Po prostu nie ma. Co zrobić, żeby więcej
    ludzi mogło zaparkować na tym samym miejscu? Można zmniejszyć samochody,
    wybudować piętrowy parking, albo ludzie muszą parkować samochody na
    zmianę. Czyli rotacja. Jak wymusić rotację? Wprowadzając opłaty.

    > Raczej odwrotnie, ale generalnie nie da się powiedzieć by ktoś był
    > ważniejszy.

    Urzędnicy pracują na rzecz petentów. Sprzedawcy sprzedają kupującym.
    Nauczyciele uczą dzieci. Itd. Jeśli tych drugich nie ma - znikają ci
    pierwsi.
    W większości przypadków jeśli w okolicy sklepu nie będzie miejsca do
    zaparkowania, to ilość klientów dramatycznie spadnie.

    > Bo tak się organizuje urzędy. Każdy ma, kwestia jak daleko.

    Chyba żyjemy w równoległych rzeczywistościach...

    > To musicie to zmienić. Rotacja nie pomoże.

    Otóż właśnie pomaga. Bo miejsca postojowe w okolicy urzędu nie są
    zawalone samochodami pracowników od 0800 do 1600, tylko stają tam
    petenci na czas załatwienia sprawy. I aż trudno mi uwierzyć, że tego nie
    rozumiesz, ale to jest tak, jak z kolejką do okienka w tym urzędzie:
    urzędnik [miejsce postojowe] jeden [jedno], a obsłuży [posłuży jako
    miejsce do zaparkowania] dla kilkunastu osób [samochodów] dziennie.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm