  • 91. Data: 2019-07-10 13:12:20
    Temat: Re: Ceny klimatyzacji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 09.07.2019 o 15:17, J.F. pisze:

    >Z tego co pamiętam, bardzo małe - tylko150 atmosfer

    To w tlenie nieskroplonym.
    W skroplonym moze byc do 50 atm.

    Punkt krytyczny R-134a to 101C i 40at - ale raczej nam takie
    temperatury nie groza, wiec cisnienie bedzie mniejsze ... i co
    wazniejsze - klima normalnie znosi nawet wieksze ..

    >Nie mam pojęcia w jakiej postaci jest ten czynnik, faktem jest że

    Skroplony. Inaczej nie byloby sensu robic go czynnikiem :-P

    >ciśnieniem rozpieprzył chłodnicę,

    Albo przypadek. Albo jeszcze inna usterka.

    >inny warsztat znowu bał się trzeciego podejścia dopełniania klimy na
    >oko do oporu ze względu na ryzyko uszkodzenia instalacji.

    To nie mieli maszyny, ktora naleje tyle, ile trzeba ?

    >Problemem może być też to że ten czynnik to nie sama ciecz, zwłaszcza
    >w sytuacji gdy robi się to po amatorsku.

    Moze byc, ale cos tam powinnien uzupelnic i raczej nie za duzo.

    J.

  • 92. Data: 2019-07-12 12:19:11
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 10.07.2019 o 12:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Trybun M...@j...ru ...

    > Jeszcze nie byłem na ustawianiu geometrii z którego nie dostałbym
    > wydruku...

    Zapraszam wobec tego do warsztatów z miasta Słupca i okolic. ;-)

  • 93. Data: 2019-07-12 12:21:11
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 10.07.2019 o 13:12, J.F. pisze:

> [...]
    > temperatury nie groza, wiec cisnienie bedzie mniejsze ... i co
    > wazniejsze - klima normalnie znosi nawet wieksze ..

    Trochę pracowałem w tlenowni, ale pamięć już chyba nie ta aby oponować.
    Choć jeszcze wczoraj przysięgałbym że chodzi o ciśnienie tlenu skroplonego.

    Co do tych czynników w układach klimatyzacji to nie mam nawet pojąca w
    jakim one są stanie - ciekłym czy gazowym. jednak to nie zmiana faktu że
    dopełnianie na oko może uszkodzić instalację ze względu na ciśnienie.

    Skoro tak piszesz... Wszyscy zainteresowani sądzili że to za sprawą
    ręcznego dopełniania chłodnicę szlak trafił.

    > Skroplony. Inaczej nie byloby sensu robic go czynnikiem :-P

    A niby dlaczego, nazwa "czynnik" jest zarezerwowana dla cieczy? I zaraz
    zaraz - słyszałem o jakichś zamiennikach zwykłego chłodziwa, ktoś gadał
    o jakimś gazie, ale możliwe że i tu chodzi o gaz w formie płynnej.

    > Albo przypadek. Albo jeszcze inna usterka.

    I to jest możliwe. W dawniejszych czasach przecie mało który warsztat
    miał urządzenie do serwisu klimatyzacji, a jakiegoś armagedonu nie było.

    > To nie mieli maszyny, ktora naleje tyle, ile trzeba ?

    Tu akurat maszynę mają, nie mają tylko programu do tego auta. Jak
    zresztą i w innych okolicznych warsztatach.

    > Moze byc, ale cos tam powinnien uzupelnic i raczej nie za duzo.
    >

    > J.

    Alternatywą jest wizyta u butlarzy, raczej na pewno wyjdzie taniej.

  • 94. Data: 2019-07-12 12:35:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]

    >Co do tych czynników w układach klimatyzacji to nie mam nawet pojąca
    >w jakim one są stanie - ciekłym czy gazowym.

    Klima zazwyczaj dziala dzieki skraplaniu i odparowywaniu czynnika -
    wiec w obu naraz :-)

    >jednak to nie zmiana faktu że dopełnianie na oko może uszkodzić
    >instalację ze względu na ciśnienie.

    No wlasnie nie bardzo. Widziales, zeby ktos mierzyl cisnienie w butli
    LPG ?

    > Skroplony. Inaczej nie byloby sensu robic go czynnikiem :-P

    >A niby dlaczego, nazwa "czynnik" jest zarezerwowana dla cieczy?

    Klima chlodzi dlatego, ze zamiana cieczy w gaz (parę) wymaga duzo
    ciepla.

    Co prawda rozprezanie gazu tez wymaga ciepla, ale widac za malo - i
    wiekszosc chlodziarek odparowuje czynnik, a potem go skrapla ..

    >I zaraz zaraz - słyszałem o jakichś zamiennikach zwykłego chłodziwa,
    >ktoś gadał o jakimś gazie, ale możliwe że i tu chodzi o gaz w formie
    >płynnej.

    Raczej tak. Tzn jest nam potrzebny gaz, ktory w temperaturze ok 30-60
    stopni C mozna skroplic zwiekszajac cisnienie.
    Ewentualnie odparowac w temperaturze 0-10C, zmniejszajac cisnienie

    Jest takich gazow sporo, niestety wszytkie maja wady.

    A skoro sie tak wygodnie skrapla, to transportuje sie skroplony w
    malej butli pod cisnieniem.

    J.

  • 95. Data: 2019-07-12 14:00:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun M...@j...ru ...

    > Zapraszam wobec tego do warsztatów z miasta Słupca i okolic. ;-)

    Słupca niedaleko Konina?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z