  • 1. Data: 2019-06-29 17:13:19
    Temat: Manometr do sprawdzenia wakupompy
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    Witam.

    Nareszcie chyba natrafiłem na dobrego mechanika samochodowego, który
    stwierdził, że prawdopodobnie w aucie mam uszkodzoną vakuum pompę i musi
    ją sprawdzić. Podłączył do układu manometr o zakresie od -1 do +5 czy +6
    barów, a wskazówka w nim "poszła" do oporu na minus. Stwierdził, że ten
    manometr jest "za słaby" :) i musi być taki, żeby miał zakres
    przynajmniej od -3 barów do +3 lub +6 barów, bo podciśnienie może
    schodzić nawet do -3 barów i więcej.

    Pytałem w miejscowym sklepie zajmującym się hydrauliką siłową, który się
    reklamuje w radiu, że są najlepsi. Pani sprzedawczyni poszukała na półce
    i stwierdziła, że ma obecnie tylko takie z zakresem od -1 bara, ale jak
    potrzebują większy to mi sprowadzi, bo z tego co pamięta to nawet mieli
    kiedyś takie od -6 barów. :)

    No i teraz mam problem, czy wystarczy mi taki od -3 barów czy lepiej od
    razu zamówić taki od -6 barów, albo może jeszcze większy zakres? :)

    Wobec tego mam pytanie do mechaników grupowych (ale tylko do mechaników,
    bo reszta to się na tym nie zna ;), gdzie mogę kupić taki manometr i
    jakich manometrów sami używają do takiej diagnostyki? Może się znajdzie
    tu kilku dobrych mechaników, którzy pomogą?

  • 2. Data: 2019-06-29 18:10:59
    Temat: Re: Manometr do sprawdzenia wakupompy
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 29 Jun 2019 17:13:19 +0200, Uzytkownik napisał(a):

    > gdzie mogę kupić taki manometr

    Nigdzie. Nie jest możliwe ciśnienie mniejsze niż 1 bar (z drobnym
    przybliżeniem).
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2019-06-29 19:41:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

  • 4. Data: 2019-06-29 21:39:53
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Nigdzie. Nie jest możliwe ciśnienie mniejsze niż -1 bar (z drobnym
    > przybliżeniem).

    No co Ty? Mechanik twierdził, że jest, a on chyba lepiej się zna. Pani w
    firmie z hydrauliką siłową także twierdziła, że są, ale nie ma od ręki
    tylko musi zamówić :)

    To co siejesz zamęt? Się nie znasz i tyle ;)

  • 5. Data: 2019-06-29 22:51:29
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Uzytkownik" <a...@s...pl> wrote in message
> [...]
    > lub +6 barów, bo podciśnienie może schodzić nawet do -3 barów i więcej.

    podciśnienie to siła przeciwdziałająca ciśnieniu otoczenia w przypadku ziemskiej
    atmosfery jest to około -1bar max większe podciśnienie możliwe jest np do
    wytworzenia pod wodą lub w układach zamkniętych o podwyższonym ciśnieniu. W
    opisanym przypadku vacuum pompa nie wytworzy większego podciśnienia niż ok -1bar
    i tyle. Jeśli to jest dobry mechanik to ja nie chcę wiedzieć jakich ty wcześniej
    odwiedzałeś...

    Pzdr
    Piotrek

  • 6. Data: 2019-06-30 12:24:24
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2019-06-29 21:39, Uzytkownik wrote:

> [...]
    > tylko musi zamówić :)
    >
    > To co siejesz zamęt? Się nie znasz i tyle ;)

    1 bar to około jednej atm, czyli w przybliżeniu ciśnienia powietrza,
    które mamy wokół siebie. Spróbuj od tego odjąć ciśnienie większe, niż
    ciśnienie atmosferyczne.

  • 7. Data: 2019-06-30 12:47:30
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 29.06.2019 o 17:13, Uzytkownik pisze:
    Opadają ręce, nogi i nawet cycki.
    Kiedyś w szkole podstawowej uczono o ciśnieniu atmosferycznym, a jak
    ktoś miał minimalnie lepiej wyposażoną pracownię fizyczną i nauczyciela,
    który nie jest leniem to nawet pokazywał doświadczenie Torricellego.
    Teraz to nie wiem, czego uczą w szkołach, może technik masturbacji?
    Jacek

  • 8. Data: 2019-06-30 12:57:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Jun 2019 12:47:30 +0200, Jacek napisał(a):
> [...]
    > który nie jest leniem to nawet pokazywał doświadczenie Torricellego.
    > Teraz to nie wiem, czego uczą w szkołach, może technik masturbacji?

    Przy uzyciu wakupompy ?

    No coz ... jak widac bez wiedzy o cisnieniu mozna zyc,
    a masturbacja sie wszystkim przydaje :-)

    J.

  • 9. Data: 2019-06-30 13:28:10
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2019-06-30 12:47, Jacek wrote:
> [...]
    > który nie jest leniem to nawet pokazywał doświadczenie Torricellego.
    > Teraz to nie wiem, czego uczą w szkołach, może technik masturbacji?

    Pozostaje pytanie, jeżeli rzeczywiście istnieją manometry pokazujące -3
    bara, jak interpretować taki wynik?
    ;)
    Piotr

  • 10. Data: 2019-06-30 13:55:03
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-06-30 13:28, Uncle Pete wrote:
    [...]
    > Pozostaje pytanie, jeżeli rzeczywiście istnieją manometry pokazujące -3
    > bara, jak interpretować taki wynik?
    IMO chińskie manometry bez problemu mogą pokazywać chińskie bary. :-)