  • 81. Data: 2019-07-09 15:03:57
    Temat: Re: Ceny klimatyzacji
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 03.07.2019 o 00:07, Jarek pisze:

    > A było też uzupełnienie spryskiwaczy? ;)

    Jasne.

  • 82. Data: 2019-07-09 15:08:16
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 02.07.2019 o 10:08, Cavallino pisze:

    > Nic.
    > Wydawało mi się po prostu.
    > W Grecji wyrabia.
    > Ale jak wyłączysz na 5 minut to w samochodzie od razu sauna.

    A u mnie z tego wszystkiego nawet nie zapytałem ile dopełnił. Z tego
    wszystkiego wynikła awantura,. Łajza przez telefon mówił o sztywnych
    150zł, tymczasem skasował 250, i to jeszcze z bezczelną uwagą że jeszcze
    nie za wszystko policzył.

  • 83. Data: 2019-07-09 15:09:24
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    > Wszyscy wiemy że sprężarka jest smarowana czynnikiem R134A więc nic
    > się nie stanie. A nowoczesne sprężarki potrafią sprężać nawet ciecz!
    > Także jak przeleje i kapilara albo elektroniczny zawór rozprężny nie
    > wydoi, to nic się nie stanie :-)

    A jakie ciśnienie może być w butli z skroplonym tlenem? W butli z
    czynnikiem na pewno też nie jest atmosferyczne. A "partyzanci"
    podłączają taką butle do instalacji bez żadnego reduktora. O ile stary
    Passat brata miał jakiś zawór bezpieczeństwa na instalacji to on
    najwyraźniej zawiódł bo po ręcznym "dopełnieniu" z butli musiał wymienić
    chłodnicę.

  • 84. Data: 2019-07-09 15:17:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 05.07.2019 o 21:45, Mateusz Bogusz pisze:

    >A jakie ciśnienie może być w butli z skroplonym tlenem? W butli z

    Po to skraplasz, zeby bylo male.

> [...]
    >stary Passat brata miał jakiś zawór bezpieczeństwa na instalacji to
    >on najwyraźniej zawiódł bo po ręcznym "dopełnieniu" z butli musiał

    Akurat tutaj czynnik w butli tez jest skroplony i cisnienie zalezy
    tylko od temperatury - ale jest umiarkowane.

    I musi pasowac do instalacji, w ktorej tez jest skroplony czynnik.

    Ale czy taki "scroll" kompresor potrafi sprezyc ciecz ?
    Tylko ze nawet po niewielkim przelaniu nie bedzie w nim samej cieczy,
    to pewnie da rade ...

    J.

  • 85. Data: 2019-07-09 15:18:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 lipca 2019 15:01:50 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:

    > problem możne być to w tym że okoliczne warsztaty mają urządzenia które
    > nie mają programu do obsługi tego auta, stąd też serwis jest robiony "na
    > oko".

    Cała filozofia to znać ilość czynnika
    A te dane SA dostępne w necie i wtedy serwisant może ręcznie w urządzeniu wpisać
    ilość czynnika i taka ilość dokładnie urządzenie wpompuje.
    Tu filozofii nie ma

  • 86. Data: 2019-07-09 15:20:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 lipca 2019 15:08:16 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:

    > A u mnie z tego wszystkiego nawet nie zapytałem ile dopełnił.

    A praktycznie każda w miarę nowa maszyna robi wydruk ile dopełniła czynnika itp.

  • 87. Data: 2019-07-10 11:26:56
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 09.07.2019 o 15:18, Kris pisze:

    > Cała filozofia to znać ilość czynnika
    > A te dane SA dostępne w necie i wtedy serwisant może ręcznie w urządzeniu wpisać
    ilość czynnika i taka ilość dokładnie urządzenie wpompuje.
    > Tu filozofii nie ma

    Podobno, tymczasem jak już pisałem w przypadku unikatowych aut serwisant
    jest zmuszony uprawiać partyzantkę. Istotnie - filozofia to myślenie,
    tymczasem zabieg jest robiony na zwyczajne chybił trafił.

  • 88. Data: 2019-07-10 11:27:26
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 09.07.2019 o 15:20, Kris pisze:

    > A praktycznie każda w miarę nowa maszyna robi wydruk ile dopełniła czynnika itp.

    Tylko że okoliczni mechanicy nie maja w zwyczaju dawać pokwitowań za
    zleconą pracę. "Z urzędu" nie dostaniesz wydruku nawet z obowiązkowego
    przeglądu pojazdu, ustawiania geometrii, czy diagnostyki wtrysków, a co
    tu dopiero mówić o serwisie klimy...

  • 89. Data: 2019-07-10 11:30:30
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 09.07.2019 o 15:17, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Po to skraplasz, zeby bylo male.

    Z tego co pamiętam, bardzo małe  - tylko150 atmosfer

> [...]
    >
    > Ale czy taki "scroll" kompresor potrafi sprezyc ciecz ?
    > Tylko ze nawet po niewielkim przelaniu nie bedzie w nim samej cieczy,

    Nie mam pojęcia w jakiej postaci jest ten czynnik, faktem jest że
    ciśnieniem rozpieprzył chłodnicę, inny warsztat znowu bał się trzeciego
    podejścia dopełniania klimy na oko do oporu ze względu na ryzyko
    uszkodzenia instalacji.

    Problemem może być też to że ten czynnik to nie sama ciecz, zwłaszcza w
    sytuacji gdy robi się to po amatorsku.

  • 90. Data: 2019-07-10 12:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun M...@j...ru ...

> [...]
    > obowiązkowego przeglądu pojazdu, ustawiania geometrii, czy
    > diagnostyki wtrysków, a co tu dopiero mówić o serwisie klimy...

    Jeszcze nie byłem na ustawianiu geometrii z którego nie dostałbym
    wydruku...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie