  • Data: 2014-10-13 09:03:38
    Temat: Re: Ceny samochodów w roku 1989 - ciekawostka
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5437ecf4$0$12641$6...@n...neostrad
    a.pl...

    > Z tym zze tak mi chodzi po glowie, ze wtedy standardowo dawano cos milion
    > kredytu. Dzis przecietny Polak nie ma takiej zdolnosci kredytowej :-)
    > Procenty byly toche nizsze, czy w ogole jakies preferencyjne, wiec nawet
    > tych 20 lat mniej bolalo.

    Teraz z odsetkami też nie jest tak źle - stopy procentowe są najniższe w
    historii więc kredyt nie boli tak bardzo jak jeszcze 10 lat temu.

    > Dawano, o ile domek mial ponizej 110m^2 ... dzis pelen przekroj od 80 do
    > 200 w ofertach.

    Zgadza się był jakieś ograniczenia stąd sporo domów "kostek" gdzie parter ma
    2,2m wysokości i nazywa się "przyziemie" bo wtedy nie liczył się do
    powierzchni. Ale czy to było potrzebne do kredytu czy w ogóle było takie
    ograniczenie by dostać pozwolenie na budowę to nie pamiętam.

    > Ale jak zona pracowala, to 3/4 zostawalo.

    To tak jak teraz :-)

    > No tak, tylko jak w takiej sytuacji mieso drozeje, to nie powinno byc
    > zamieszek.
    > A wybuchly.

    Ale to był praktycznie _jedyny_ wydatek. Skoro ludzie nie mieli samochodów,
    elektroniki, a jedyne meble jakie dało się kupić to były meblościanki
    kupowane raz na 20 lat. To większość domowego budżetu szła na jedzenie.
    Dlatego nie byłoby problemu gdyby podrożały samochody, ale właśnie dlatego
    że podrożało mięso to uderzyło w szerokie masy.

    Pozdrawiam
    Ergie