  • 21. Data: 2017-07-14 19:50:37
    Temat: Re: Ceny samochodow w salonie a cennik
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 13 lipca 2017 16:37:47 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:

    > Marketing.
    > Względnie dla jeleni którzy się nie targują.
    >
    > Ale to zależy od marki - bywa że nie dostaniesz więcej niż kilka procent
    > upustu.

    Jeden cennik jest po to, aby był jeden cennik i nie ma ryzyka, że praktykant pomyli
    cenniki i sprzeda coś za tanio.
    Poziom cen w takim cenniku jest odpowiedni do pokrycia kosztów zabawy z jednym
    marudzącym, detalicznym klientem, który wstąpił do sklepu w czasie spaceru. Cała
    reszta klientów dostaje różne rabaty.
    Takie zwyczaje handlowe spotykałem często w firmach w Niemczech a było to kiedyś
    zupełnie niezrozumiałe dla ich potencjalnych polskich klientów, często hurtowników,
    którzy po wysłaniu anonimowego (bo w Polsce ludzie chronią swoją prywatność i często
    nawet imienia i nazwiska nie piszą) zapytania: "a ile to u was kosztuje", otrzymywali
    taki cennik i rezygnowali, bo "panie, to pierońsko drogo".

  • 22. Data: 2017-07-15 09:55:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 14 Jul 2017 10:50:37 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Jeden cennik jest po to, aby był jeden cennik i nie ma ryzyka, że
    > praktykant pomyli cenniki i sprzeda coś za tanio.

    A przy upustach sie nie pomyli ?

    > Poziom cen w takim cenniku jest odpowiedni do pokrycia kosztów
    > zabawy z jednym marudzącym, detalicznym klientem, który wstąpił do
    > sklepu w czasie spaceru. Cała reszta klientów dostaje różne rabaty.

    Tylko musi se upomniec

> [...]
    > nawet imienia i nazwiska nie piszą) zapytania: "a ile to u was
    > kosztuje", otrzymywali taki cennik i rezygnowali, bo "panie, to

    no i poszli do konkurencji. I tam kupili.
    A sprzedawca z awersja do anonimow nawet nie mial okazji rabatu
    przedstawic.

    Czy sie myle i teraz wiecej klientow jest swiadomych, idzie tam, gdzie
    uslyszeli najdrozej i zaczynaja od rabatu :-)

    Czy sie myle, i sprzedawca dobrze stoi, bo on nie sprzedaje 1 sztuki,
    tylko 100, z wlasciwym rabatem ...

    J.

  • 23. Data: 2017-07-15 12:40:55
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 15 lipca 2017 09:55:40 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Fri, 14 Jul 2017 10:50:37 -0700 (PDT),@gmail.com

    > A przy upustach sie nie pomyli ?

    Nie, bo nic o nich nie wie. Jak się ktoś zapyta o cenę, to pokazuje cennik, który mu
    szef dał.

    > Tylko musi se upomniec

    Tak. Życie dorosłego człowieka jest strasznie upierdliwe.

    > no i poszli do konkurencji. I tam kupili.

    Nie poszli, bo całe Niemcy tak handlują.

    > Czy sie myle i teraz wiecej klientow jest swiadomych, idzie tam, gdzie
    > uslyszeli najdrozej i zaczynaja od rabatu :-)

    Już chyba nie boją się cennika a to już dużo.

    > Czy sie myle, i sprzedawca dobrze stoi, bo on nie sprzedaje 1 sztuki,
    > tylko 100, z wlasciwym rabatem ...

    Ile firm, ich produktów i klientów, tyle sposobów na wielkość rabatowania i robienia
    okazji.

  • 24. Data: 2017-07-16 21:21:57
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2017-07-12 o 21:45, Kris pisze:
    > W dniu środa, 12 lipca 2017 20:21:48 UTC+2 użytkownik Marcin napisał:

    > Ale tak jest wszędzie
    > W "budowlance":
    > Przewody elektryczne- rabat 67% od ceny katalogowej
    > Wełna mineralna 50%rabatu
    > Grzejniki 43% rabatu
    > Dachówki brass też coś koło 30 % rabatu na dzień dobry od cen "katalogowych"
    > Ceny katalogowe to dla frajerów chyba;)

    To jest trochę inna sytuacja. Jak ostatnio kupowałem kocioł to na
    stronie producenta/importera była cena katalogowa. Oprócz tego w każdym
    sklepie była zupełnie inna cena (niższa niż katalogowa). W przypadku
    samochodów na stronie importera jest cennik a na stronach salonów jest
    dokładnie ten sam cennik. Dopiero jak się bliżej klient zainteresuje to
    można dostać rabaty.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 25. Data: 2017-07-16 21:26:37
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2017-07-13 o 16:37, J.F. pisze:

    > Scenka sprzed 15-20 lat w salonie Daewoo:
    > -macie panstwo cennik
    > -prosze
    > -czy to aktualny cennik
    > -tak
    > -a sa jakies upusty
    > -o tak, od tego modelu 1500, od tej wersji 2000, od tej 3000, ....
    >
    > Upusty reklamowane w TV.
    > Podejrzewam, ze jakbym nie spytal, to i tak bym upust dostal gdzies przy
    > zamowieniu/umowie.

    Rabaty reklamowane w TV czy innych mediach to zupelnie inna sprawa.
    Takie rabaty dostaniesz w kazdym salonie od razu, nawet na stronach
    importera czy dealera sa cenniku uwzgledniajace takie rabaty.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 26. Data: 2017-07-20 18:56:58
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 13 Jul 2017 16:37:46 +0200, Cavallino
    <c...@k...pl> wrote:

    >Ale to zależy od marki - bywa że nie dostaniesz więcej niż kilka procent
    >upustu.

    Kiedyś tak miała Toyota. Mieli sztywne ceny cennikowe i nie było
    żadnego targowania. ZTCW to teraz się u nich zmieniło na plus.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 27. Data: 2017-07-20 19:03:21
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-07-2017 o 18:56, j...@i...pl pisze:

    > Kiedyś tak miała Toyota. Mieli sztywne ceny cennikowe i nie było
    > żadnego targowania. ZTCW to teraz się u nich zmieniło na plus.

    Nie bardzo chyba, też za wiele nie mieli do zaproponowania.
    Ale np. w Dacii pozostało.