    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ceny serwisu
    Date: Sun, 21 Jul 2019 15:05:08 +0200
    <qgt9oe$jif$1@dont-email.me> <qgu7ao$421$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5d32e0f0$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    <qgunkf$c48$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5d32e521$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
    <qgup5t$cq0$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5d32ea47$0$17341$65785112@news.neostrada.pl>
    <qguq3f$dan$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5d32f775$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
    <qh128g$et2$1$Cav@news.chmurka.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <qh1ell$kq4$1$Cav@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <qh1j4d$mo3$1$Cav@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>

    > Piszesz jak osoba, która nigdy sama i nie prowadziła żadnego biznesu.

    Mylisz się - do tego też jestem programistą, więc wiem o czym mówisz.
    Ale nadal uważam, ze w cenach dyktowanych przez wszelkiej maści Prokomy,
    tak z 90% to ich nieuzasadniony realiami zarobek (kosztów łapówek też
    nie wliczam i też traktuję jako oszustwo).

    Naprawdę prezes nie musi i wręcz nie powinien zarabiać miliona zł
    miesięcznie.

    > To nie jest "bo coś tam" - to są realne koszty, które mogę ponieść w
    > związku z tym zleceniem.

    Jak nie poniesiesz, to mu oddasz?
    Czy jak już złapałeś jelenia, to go ostrzyżesz do cna?

    Informuję klienta, że u mnie wymiana w tym
    > modelu kosztuje 5k i potrwa 3 dni. Nie muszę przy okazji obdzwonić pół
    > województwa aby poinformować klienta ile wynosi średnia za sprzęgło w
    > regionie.

    Nie musisz, bo dobrze wiesz że to 500 zł.
    I jak zaproponujesz 5000, bez informacji że 4500 to twoje widzimisie, to
    go po prostu naciągasz, choćbyś nie wiem jak teorię do tego dorabiał.

    > Dokładnie tak samo robię w IT - informuję, że taka
    > procedura/skrypt/program u mnie kosztuje  5k i będzie za tydzień
    > (ponoszę ryzyko dotrzymania ceny i terminu). Nie interesuje mnie ile
    > inni za to biorą - ja swoją pracę i czas w tym zleceniu wyceniam na 5k.

    Ale zawsze 5k, czy czasem 5k a czasem 5k/10?

    > Wg Ciebie jestem oszust bo inni robią "to samo" za 500 zł.

    Zależy jacy to inni - jak studenci, bez kosztów, to 5k może być realne.
    Jak większość Twojej konkurencji robi to jednak za 500, i 90% Twojej
    ceny to Twój zysk - to tak - jesteś oszust.

    > Na szczęście czasy na "ceny urzędowe" bezpowrotnie mineły...

    I dlatego naciągacze robią co chcą.

    > A jak zostało wycenione to pierwsze "100" - wg średniej z regionu? -
    > każdy ma inne koszta, jeden jest na rynku 50 lat inny dopiero zaczyna.
    > Jeden ma sieć 100 warsztatów, inny naprawia w garażu u teścia..

    No i co, masz koszty na 900 zł (albo chociaż 700-800) w jego przypadku
    czy nadal 100?

    Ja nie mówię, że ceny muszą być takie same, tylko o ich uczciwym wyliczaniu.
    Tak jak piszę - 50% marży, po uwzględnieniu WSZYTSKICH realnych kosztów,
    to jest ta granica.
    Można dyskutować o 10 czy 20 procenta w obie strony.
    O kilku tysiącach procent, już nie - to czyste oszustwo.

    Ten z
    > siecią ma rabat na częściach sięgający 70% ceny jaką płaci "garażowiec"

    No to oszukuje ktoś inny, ale to nadal jest tylko 70% ceny i może
    zaistnieć (sam to już tu pisałem), a nie 1000% ceny.