  • 1. Data: 2019-07-15 19:11:26
    Temat: Ceny serwisu
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czy wszędzie jest tak strasznie drogo, czy to tylko mój mechanik zrobił się
    taki drogi?

    Pojechałem z Kią Sportage II na okresowy przegląd. Olej, filtry i co się
    jeszcze znajdzie. Zapłaciłem w sumie 450 zł za części i 570 za robociznę.
    A zakres nie był jakiś straszny:

    - wymiana oleju
    - wymiana filtra oleju, powietrza, kabinowego
    - ozonowanie klimy
    - wymiana sworznia wahacza
    - wymiana tulei met-gum wahacza
    - diagnostyka komputerowa układu hamulcowego (ABS mi głupiał)
    - czyszczene złaczy na pompie ham.

    Nie kłócę się z cenami cześci i materiałów, ale każda jedna usługa kosztuje
    teraz 30-50 zł, a np. diagnostyka stówkę.

    Czy to są teraz normalne ceny? Warsztat jest dobry, nigdy mi niczego nei
    spieprzyli, myślą... ale te ceny.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2019-07-15 20:24:24
    Temat: Re: Ceny serwisu
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2019 o 19:11 Maciek <d...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > teraz 30-50 zł, a np. diagnostyka stówkę.
    >
    > Czy to są teraz normalne ceny? Warsztat jest dobry, nigdy mi niczego nei

    Wg mnie normalne - ale to mocno zależy od regionu. Ja płacę w nie ASO, ale
    bdb serwisie rodzinnym średnio 150-200 za roboczogodzinę. Mają cennik na
    typowe operacje - ale wynikają one ze stawki godzinowej.
    Jeszcze rok - dwa i będziesz wspominał z nostalgią takie ceny, od jakiegoś
    czasu obserwuję znaczny wzrost stawek na wszelkiego rodzaju usługi...

    TG

  • 3. Data: 2019-07-15 21:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

> [...]
    > godzinowej. Jeszcze rok - dwa i będziesz wspominał z nostalgią takie
    > ceny, od jakiegoś czasu obserwuję znaczny wzrost stawek na

    Nie pindol, ministry mowia ze nie ma inflacji... ;-P

    Z rzeczy które zrobiły na mnie ostatnio wrazenie:
    - ceny obsługi klimy (to juz pisałem ale uzupełnienie klimy - ponad
    300zł.)
    - wymiana swoznia - 15 minut roboty - 100zł.
    - wymiana opon - przez dwa lata cena skoczyła od 50 do 120zł (cena z
    mojego warsztatu)

    Jak to kurwa nie jest inflacja, to mozemy mowic inflacja na czyjegos
    wacka!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,

  • 4. Data: 2019-07-15 22:39:36
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia 15 Jul 2019 19:59:58 GMT, Budzik napisał(a):

> [...]

    Trzeba będzie zacząć samemu grzebać chyba.

    > Z rzeczy które zrobiły na mnie ostatnio wrazenie:
    > - ceny obsługi klimy (to juz pisałem ale uzupełnienie klimy - ponad
    > 300zł.)

    Ja nawet nie uzupełniałem.

    > - wymiana swoznia - 15 minut roboty - 100zł.

    Otóż to. Następnym razem robię sam.

    > - wymiana opon - przez dwa lata cena skoczyła od 50 do 120zł (cena z
    > mojego warsztatu)

    U mnie 80 zł, u starej daty gościa, który robi porządnie.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 5. Data: 2019-07-15 22:45:22
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Maciek pisze tak:

    > Czy wszędzie jest tak strasznie drogo, czy to tylko mój mechanik
    > zrobił się taki drogi?

    W Polsce wszystko będzie wynaturzone. Byłeś biedny będziesz chytry.
    Ucieczka galaktyk. Ludzie bogaci (łatwo przyszło łatwo poszło)
    uciekają od tła i nakręcają ceny.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 6. Data: 2019-07-16 01:17:41
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-15 o 22:45, PiteR pisze:

    > W Polsce wszystko będzie wynaturzone. Byłeś biedny będziesz chytry.

    Skąd? Masz 500+ to oddaj :]

    > Ucieczka galaktyk. Ludzie bogaci (łatwo przyszło łatwo poszło)
    > uciekają od tła i nakręcają ceny.

    Skąd? Stać Was na wincyj to dajcie wincyj:]

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 7. Data: 2019-07-16 16:29:52
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-07-2019 o 19:11, Maciek pisze:

> [...]
    > teraz 30-50 zł, a np. diagnostyka stówkę.
    >
    > Czy to są teraz normalne ceny? Warsztat jest dobry, nigdy mi niczego nei

    Zapłaciłeś nieco więcej niż kosztuje standardowo sam przegląd w ASO,
    czyli w sumie i tak taniej, bo trochę Ci zrobił ponad przegląd.
    Jeśli mechanik dobry, to nie bardzo można to podważać.

  • 8. Data: 2019-07-16 16:31:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-07-2019 o 21:59, Budzik pisze:
> [...]
    > - wymiana swoznia - 15 minut roboty - 100zł.
    > - wymiana opon - przez dwa lata cena skoczyła od 50 do 120zł (cena z

    Klima kilkadziesiąt zł + czynnik, wymiana opon z grouponem jakieś 60 zł.
    Za lenistwo i korzystanie z najbliższego punktu widać płaci się dodatkowo.

  • 9. Data: 2019-07-16 19:40:58
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 15 lipca 2019 22:00:00 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

    > Jak to kurwa nie jest inflacja, to mozemy mowic inflacja na czyjegos
    > wacka!

    Godne wynagrodzenie należy się nie tylko nam, gdy do południa jesteśmy w pracy, ale
    również tym, od których kupujemy coś po południu.

  • 10. Data: 2019-07-16 19:43:09
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 15 lipca 2019 22:39:36 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > Trzeba będzie zacząć samemu grzebać chyba.

    Teoria i doświadczenie uczy, że lepiej się wychodzi, gdy się samemu również podniesie
    cenę.