    Subject: Re: Ceny serwisu
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <qgt9oe$jif$1@dont-email.me> <qgu7ao$421$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5d32e0f0$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    <qgunkf$c48$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5d32e521$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
    <qgup5t$cq0$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5d32ea47$0$17341$65785112@news.neostrada.pl>
    <qguq3f$dan$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5d32f775$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
    <qh128g$et2$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5d3443ba$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <qh1h02$lpb$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5d344c86$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    <qh1ipf$mgm$1$Cav@news.chmurka.net>
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Sun, 21 Jul 2019 15:10:18 +0200

    W dniu 2019-07-21 o 13:37, Cavallino pisze:

    > Owszem - można zostać oszukanym.
    > I nie ma to nic wspólnego z uczciwością takich oferentów.

    Ale też nie traktuj każdej oferty nieco droższej
    jako oszustwo.

    > Dlatego oszuści sobie wygodnie żyją.
    > Ale nadal to nie zdejmuje z nich łatki oszustów.

    Ale nie przypinaj tej łatki każdemu nieco droższemu oferentowi.

    > Nie - to jest wolny rynek, ale z całą masą oszustów, którzy chcą w rok
    > zarobić na Mercedesa albo w dwa na dom.

    Cała masa oszustów?
    Jest ich tyle samo co tych do bólu uczciwych.

    > I co w związku z tym?
    > Nadal oceniam to jako obronę przez oszustwami, a nie żaden tam wolny rynek.
    > Są mniej rozgarnięci, którzy mają prawo tacy być, w przeciwieństwie do
    > rzekomego prawa oszusta do dowolnego zawyżania ceny.

    Jeśli każdą droższą ofertę traktujesz jak oszustwo, to możesz to
    traktować jako obronę.
    Ale jest to normalny wybór na rynku.

    > Ale o nim mówimy.
    > Zorientowanego nie oszukasz.

    Ale spotkanie niezorientowanego z ceną z kosmosu, to nie jest
    przypadek standardowy na rynku.
    Poza tym niezorientowany nie ma najmniejszej szansy
    nawet ocenić czy zapłacił dużo, bo taka wybrał ofertę
    czy nastąpił skrajny przypadek (a Ty uważasz, że to norma)
    i został oszukany.
    Oszustów nie jest cała masa a tylko akceptowalny statystyczny procent na
    rynku.

    Rozumiem, że masz żal, bo parę razy przepłaciłeś,
    ale to nie powód, żeby wszędzie widzieć samych oszustów.
    Bardziej narzekałbym na brak fachowości i klasy przy
    wyjaśnianiu niepowodzeń swoich działań przez warsztaty samochodowe.
    To większy problem niż cena.