    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Chińskie podróbki samochodów
    Date: Tue, 01 Sep 2015 19:45:05 +0200

    On 2015-08-31 11:18, Pawel "O'Pajak" wrote:
    > Powitanko,

    > Tylko co kogo obchodzi korupcja w prywatnej firmie? Nie moja kasa - nie
    > moja sprawa. Robia w zwiazku z korupcja cos zle/za drogo, to ide do
    > konkurencji. W przypadku urzedu nie moge pojsc do konkurencji.

    Tak powiadasz? Przypomnę tylko, że sprawa dotyczy "skorumpowanej"
    pieczątki w dowodzie rejestracyjnym wbijanej na... prywatnej stacji
    diagnostycznej:P

    Reszta zagadnień korupcyjnych dotyczących sektora prywatnego też nie
    jest wcale taka nie za twoje pieniądze, bo korumpuje się zwykle osoby
    związane z zamówiniami publicznymi, a przecież zamawiać trzeba i ktoś te
    przetargi rozstrzygać musi. No i pozostaje co prawda nie korupcja wprost
    a np zamawianie pokoi w hiltonie przy okazji przetargów.

    Do tego dochodzi taka drobnostka, że spora część sektora prywatnego (a
    już zwłaszcza duzi gracze, przez co ci bardziej dochodowi) to oligopole,
    więc czy chcesz czy nie chcesz to na te łapówki się zrzucasz - bo chyba
    nie jesteś tak naiwny, żeby sądzić, że jak jest trzech graczy, to
    łapówki daje tylko dwóch, a trzeci konkuruje jakością;)

    Także gratuluje dobrego samopoczucia "że to nie twoja kasa".

    Shrek.