  • Data: 2017-05-21 01:06:33
    Temat: Re: Ciekawostki o Wanklu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 20 May 2017 15:47:22 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
> [...]
    > daja sie cieniej rozsmarowac bez zerwania filmu. Jak ciensza
    > warstwa to zakazdym suwem pracy mniej sie oleju ze scianki cylindra
    > spala. Ale czesc sie spala. Nie moze spalic sie caly bo tlok do
    > gory by szedl na sucho i by tloka i pierscieni wystarczylo na pol
    > godziny pracy. W im gorszym stanie silnik tym grubosc warstwy oleju
    > wieksza i wiecej sie go spala. Nie istnieje opcja ze silnik jak
    > pracuje to oleju nie zuzywa. Przez zuzyte zawory, prowadnice i
    > uszczelki na prowadnicach ponad pol litra na tysiac potrafi ubyc.

    To masz zlom a nie silnik.
    Normalny silnik przez tysiac km zuzywa niezauwazalnie malo, wlewasz 4
    litry i przez 10, 15 czy 20 tys nie dolewasz.

    Inna sprawa ze sierra brala mi duzo oleju ... a 100 tys km pozniej
    nadal brala duzo oleju :-)

    > Widze a ulicach te igielki co oleju nie biora, tylko z czego im sie
    > dymek z rury pokazuje. Nie wiem ile mi bierze oleju. Malo jezdze i
    > olej wymieniam co jakies dwa lata, w miedzyczasie cos dolewam.

    czy "cos" oznacza pol litra co tysiac km ?

    J.