    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Sat, 26 Aug 2017 04:20:06 -0700 (PDT)
    <0...@g...com>
    <f...@g...com>
    <d...@g...com>
    <5...@g...com>
    <a...@g...com>
    <4...@g...com>
    <8...@g...com>
    <onrgrg$7c5$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Co jest nie tak z C++ (było: Rust)
    From: "M.M." <m...@g...com>

    On Saturday, August 26, 2017 at 12:00:17 PM UTC+2, AK wrote:

    > Bo to szczera prawda :)

    W C++ też można pisać ładny kod, podobny do Javy. Można do
    minimum ograniczyć preprocesor, przeciążanie operatorów, można
    używać dużo metod wirtualnych i jakiś tam mądrych wskaźników :)
    Problem jest w ludziach. Gdy piszą w C++ to się martwią że
    jakiś tam procesor ma jakiś tam rejestr i jak nie zrobią
    dziesięciu zagnieżdżonych/zapętlonych #ifdef, to jakaś wersja
    kompilatora się nie domyśli sam jak ten rejestr wykorzystać.

    > Zauwazyles czy "wydumales" ?
    Zauważyłem.

    > Programisci zaczynajacy od C++ sa tak skrzywieni niesionnymi przez lata
    > krzyzami, ze z najwiekszym trudem odnajduja sie w innych jezykach.
    > Ciagle kurczowo trzymaja sie rozwiazan/sposobow znanych z C++.
    Ale ja nie mówię o programistach kompulsywnych bez motywacji :)
    Mówię o programistach którzy chcą programować w innych językach.
    Mogę przyznać jedynie odrobinę racji, że gdy programują w Javie i
    coś zamula, to myślą, że w C++ by to zoptymalizowali - a nie po
    to biorą Javę.

    > Moze sie pobawimy ? Zadania trywialne (nie trzeba stosowac nic poza samym
    jezykiem).
    > Zobaczymy jak sie odnajdziesz w pythonie.
    >
    > 1. Sprawdz w petli w C++ i w Pythonie czy wszystkie elementy kolekcji
    > sa > 3.4 i <= 56.8.
    > 2. Znajdz w petli w C++ i w Pythonie pierwszy element kolekcji > 3.4 i <= 56.8.
    > 3. Znajdz w petli w C++ i w Pythonie wszystkie element kolekcji > 3.4 i <= 56.8.
    >
    > (kazde w/w to osobne zadanie).

    Hmmm może moje słowa "lepiej i szybciej odnajdowali się" brzmią trochę
    jak "znali składnię innego języka bez nauki", ale na pewno nie to
    miałem na myśli. Chodziło o to, że jak ktoś w C++ przebrnął przez
    różne dziedziny programowania, a potem uczy się Pythona lub innego
    Rubiego, to znacznie łatwiej i szybciej ta nauka postępuje. To trochę
    tak jak z grą na skrzypcach, niby zupełnie nie ma nic wspólnego z
    naukami ścisłymi. A podobno Einsteinowi dzięki grze na skrzypcach
    wyrósł kawałek mózgu, który potem ułatwił lub wręcz umożliwił mu
    opracowanie teorii względności.