    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Wed, 30 Aug 2017 07:09:02 -0700 (PDT)
    <a...@g...com>
    <4...@g...com>
    <8...@g...com>
    <onrgrg$7c5$1@node1.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <onrrhk$hnr$1@node1.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <ontnlk$h5t$1@gioia.aioe.org>
    <b...@g...com>
    <oo4qu3$b9c$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Co jest nie tak z C++ (było: Rust)
    From: Adam M <a...@m...com>

    On Tuesday, August 29, 2017 at 6:47:32 PM UTC-4, AK wrote:

    > Nie. Nie byla. Przyspieszenie nowego/zoptymalizowanego emulatora bylo rzedu kilku
    procent w
    > stoosunku do dostarczanych
    > z kompilatorami (TC i MS C).
    > ..a o COCOMie nie ucz Ojca dzieci...
    No nie wiem - moze te pre procent przyspieszenia bylo potrzebne - moze nie - wszystko
    zalezy od potrzeb - czlowiek jest zawsze madrzejszy po fakcie.

    > Nieprawda, Jest dokladnie odwrotnie.
    > My starzy dobrzre wiemy ze prawdziwy handicap daje algorytm.
    > Top Wy mlodzi swiecie wierzycie w sprzet/procesor.paiec
    > My (a przynajmniej ja) starzy, rozwiazujac skomplikowana numeryke na takiej
    > Odrze1325 z 32kBslow dobrze wiedzielismy ze nie ma co liczyc na sprzet ale na
    > rozwiazanai/algorytmy/pomysly.
    > To Wy jestescie obciazenie GHz i GB

    Milo mi slyszec że naleze do tzw młodego pokolenia bo komputerami zajmuje się od 1982
    ;-).
    Osobiscie nie mialem doczynienia z Odra (chociaz koledzy chwalili sobie ten system)
    and pracowalem na MERA-300 i MERA-60 a pozniej na PDP-11, HP2000 i HP3000.
    A co do obciazenia GHz i GB to programuje systemy czasu rzeczywistego (MCU i DSP) na
    ktorych RAM mierzy sie KB (czasami 64KB RAM to wszysto) i wiekszosc procesorow jest
    jedno-rdzeniowa (lub ma dodatkowe co-porocesory wymagajace spcjalizowanego
    programowania w assemblerze) a predkosc mierzy sie w MHz - czasami 200MHz to juz
    bardzo szybko.
    Dodaktowo wymaganiem jest wysoka niezawodnosc oprogramowania - polecam poczytac MISRA
    C i MISRA C++ standard.

    > Powiedz to Googlowi, Facebookowi (Tornado: https://pypi.python.org/pypi/tornado/).

    Nie wiem jak inni ale wydawalo mi sie ze Facebook uzywa wlasnego , wysoko
    zoptymalizowanego PHP.
> [...]
    > W sensie/swiecie multitaskingu nie wszytsko watkami stoi, a nawet GIL (gdy ktos sie
    zna i umie)
    > nie jest tez nieprzekraczalna bariera, a ostatnio asyncio (w rozmnych odmianach -
    nastepca i
    > kontynuator
    > Twisted-a) wymiata.
    > W dodatku wielo(mikro)watkowo pisze sie tak jak sekwencyjnie a nie
    callbackowo/zdarzeniowo
    > jak w innych jezykach/technologiach.
    >
    > PS: Masz dokladnie 0-we pojecie o Pythonie. Errata. No nie., Jakies tam maasz - "z

    Skoro ten Python jest taki dobry do wszystkiego i taki szybki to dlaczego nie
    uswiadczysz go na MCU/DSP albo nawet na wiekszosci SOC (i prosze nie wyciągac mi tu
    Raspberry Pi - nikt zdrowy na umysle i traktujacy swoich klientow powaznie nie uzyje
    RPi do zastosowan profesjonalnych - dodatkowo jako test proponuje napisac program w
    Pythonie na RPi obslugujacy 8 do 16 portow szeregowch z predkoscia transmisji 1.5MB
    na kazdym porcie i praktycznie ciaglym naplywem danych - a nastepnie powtorzyc to
    cwiczenie w C++ lub C)