  • Data: 2018-01-07 22:30:39
    Temat: Re: Co jest nie tak z C++ (było: Rust)
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Co do istoty, iteracja nie jest bardziej wydajna, niż rekurencja,
    > bo iteracja jest tylko specjalizacją rekurencji.

    Ale ja do ich uruchomienia używam nie "istoty", tylko procesora. A tam iteracja
    działa szybciej.

    > Dobrze jest to wyjasnione w "Strukturze i Interpretacji Programów
    > Komputerowych",

    A jeszcze lepiej w dokumentacji procesora.

    > Rekurencja natomiast zarówno może więcej (jest mniej wyspecjalizowana),
    > jak również jest prostsza (w sensie złożoności) od iteracji.

    Tego nie pokazałeś. Moja iteracyjna definicja przodka była prostsza od Twojej
    rekurencyjnej. Moja iteracyjna metoda wyboru elementów z listy też była prostsza.

    > W przypadku podanego przez Ciebie przykładu, zrozumienie zapisu x[[1 ;; ;; 2]]
    > wymaga odwołania do dokumentacji

    Tak.

    > W rozwiązaniu Kaya jedyna przypadkowa złożoność
    > jest w nazwach. Ale w tej kwestii z pomocą przychodzi nam dorobek
    > Burstalla,

    I teraz zrozumienie Twojego przykładu wymaga odwołania się do dorobku Burstalla. Nie
    przekonałeś mnie, że jest to prostsze. A mój zapis dalej jest krótszy. Co więcej,
    jeśli będę chciał mieć nie co drugi element, tylko co dziesiąty, to zmienię 2 na 10 i
    działa: x[[1;; ;;10]]. Złożoność tego zapisu się nie zmieniła. Co musisz zmienić w
    swoim przykładzie, żeby wybrać z listy co dziesiąty element?