  • Data: 2006-07-04 04:12:35
    Temat: Re: Co robicie z klientami wysylajacymi spam ?
    Od: b...@n...pl szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz T. Ciaszczyk wrote:

    > I sa (mniej lub bardziej kompletne):
    > dynablock.njabl.org
    > dynamic.dnsbl.rangers.eu.org (chwilowo wylaczone).
    > itd.
    >
    > Powoli standardem jest nie przyjmowanie maili z dynamicznych IP bez
    > autoryzacji.

    W zasadzie jest standardem. Nikt nie stawia serwera pocztowego na
    dynamicznym IP. W regulkach mam accept po autoryzacji, a nastepnie
    odwalenie wszystkiego z IP dynamicznych. Z roznych powodow (ale ten dosc
    istotny) mam dziesiatki tysiecy odwalek dziennie. Sporo RBL-i listuje
    adresy dynamiczne.

    Niestety rekordzistami w wysylce spamu nie sa neo, tylko internet DSL, ktore
    sa adresami stalymi, ale juz coraz wiecej osob ma pomysly blokowania tego
    po domenie. Dzis w senderbase, miedzy innymi dzieki DSL tpsa miala pierwsze
    miejsce.

    --
    Nie odpowiadaj na adres b...@n...pl
    Pisz na a...@o...pl