  • 1. Data: 2006-07-03 12:22:24
    Temat: Co robicie z klientami wysylajacymi spam ?
    Od: "Tom" <g...@i...pl>

    Zapewnie w kazdej sieci istnieje problem wysylanego spamu. Rozwiazanie z
    filtrowaniem wiadomosci wychodzacych z sieci znam. Jednak chodzi mi bardziej
    co nalezy zrobic z takimi osobami. W umowie miedzy firma a abonentem nic na
    ten temat nie ma (jest wzmianka o dzialania na szkode innych osob
    kozystajacych z internetu wiec mozna sie pod to podpiac). Aktualnie jesli
    dostaniemy informacje z spamcopa lub innego takiego serwisu o wysylanym
    spamie z naszej adresacji (kazdy klient ma swoj ip publiczny) to poprostu
    blokujemy taka osobe do czasu usuniecia badziewia z komputera. Niestety
    czesc klientow albo sobie nie radzi z problemem albo nie chce sobie radzic
    wiec jest notorycznie wlaczana i wylaczana. No i co z takimi osobami robic ?
    Jak sie ma prawo w stosunku do takich osob ? Prowider zapewnie musi
    informowac klienta o takich zdarzeniach ?(co robimy wylaczajac internet i
    umieszczajac informacje przy probie wejscia na strony www). A moze nie musi
    ? Moze ktos wie co z takimi osobami robi tpsa ? Wszelkie informacje i uwagi
    mile widziane :)
    pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2006-07-03 13:30:03
    Temat: Re: Co robicie z klientami wysylajacymi spam ?
    Od: "Maciej Przyboś" <m...@i...com>

    Zablokuj opornym port 25 i niech wysylaja poczte przez WWW

    MAciej

  • 3. Data: 2006-07-03 14:12:24
    Od: Tomek Kruk <f...@p...pl>

    Mon, 3 Jul 2006 14:22:24 +0200, użyszkodnik "Tom" <g...@i...pl>
    napisał:

    > Zapewnie w kazdej sieci istnieje problem wysylanego spamu.

    u mnie w osiedlówce jest zablokowane wszystko wychodzące na port 25 za
    wyjątkiem serverów SMTP dostawców gdzie użyszkodnicy mają konta
    (interia, wp, hołmnet). Rozwiązanie proste i skuteczne.

    Z bardziej wyrafonowanych (jak będę miał czas i chęci to zrobie) jest
    limitowanie ilości docelowych adresów IP z którymi dany szkodnik może
    nawiązać połaczenie w jednostce czasu. W praktyce 5 na godzine czy
    nawet na dobe powinno zadowolić każdego normalnie korzystającego z
    poczty poprzez SMTP, a robactwa z własnym silnikiem SMTP przestaną
    rozsyłać śmieci po sieci.

    Rozwiązań zastosowanych przez jedną z warszawskich
    kablówek,polegających na odcinaniu ludzi od Internetu i zmuszaniu do
    biegania po BOKach (prasa o tym pisała jakiś czas temu) odradzam,chyba
    że ma się zagwarantowany po wsze czasy monopol na danym terenie.

  • 4. Data: 2006-07-03 14:18:37
    Od: "Mr.FX" <m...@w...pl>

    > Zablokuj opornym port 25 i niech wysylaja poczte przez WWW
    [...]

    Tak przy okazji, jak na dzień dzisiejszy wygląda obsługa
    SMTP SUBMIT (TCP/587) na najpopularniejszych polskich
    serwerach pocztowych?

    --
    Mr.FX [ myryfykysy ]

  • 5. Data: 2006-07-03 15:53:11
    Od: Robert Rędziak (prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce) <s...@s...plukwa.net>

    On Mon, 3 Jul 2006 16:18:37 +0200, Mr.FX <m...@w...pl> wrote:

    > Tak przy okazji, jak na dzień dzisiejszy wygląda obsługa
    > SMTP SUBMIT (TCP/587) na najpopularniejszych polskich
    > serwerach pocztowych?

    Z krótkiego spojrzenia wynika że:

    interia nasłuchuje,
    wp nasłuchuje,
    gmail nasłuchuje,
    onet nie,
    gazeta nie,
    tlen też nie.

    r.
    _____________
    robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
    klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
    List otwarty przeciwko DRM: http://list.7thguard.net/

  • 6. Data: 2006-07-03 15:58:32
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.pl>

    Tom napisał(a):

    > wejscia na strony www). A moze nie musi ? Moze ktos wie co z takimi
    > osobami robi tpsa ? Wszelkie informacje i uwagi mile widziane :)

    odpowiedź brzmi: tepsa nic nie robi :)

    u mnie w sieci sutaliliśmy, że starczy możliwość wysłanie 300 maili na
    dobę/komputer. Więcej raczej nikt nie wysyła. Ew. może się zgłosić,
    wtedy najczęściej to świadomy user i nie zacznie pluć spamem.

    monitoring jest stały i co 6 godzin admin dostaje info o próbach wysyłki
    - rekordzista w ciągu jednej dniówki próbowął wysłać pocztę ponad 120
    tysięcy razy !
    W takim przypadku user ma natychmiast dropnięty port 25 i info na www,
    że ma usunąc wirusa. Na razie nie było recydywistów, ale dziennie
    pojawia się 2-3 nowych userów mających po kilka tysięcy prób ...

    wojtek

  • 7. Data: 2006-07-03 16:08:17
    Od: "Tom" <g...@i...pl>

    Użytkownik "Tomek Kruk" <f...@p...pl> napisał w wiadomości

    > u mnie w osiedlówce jest zablokowane wszystko wychodzące na port 25 za
    > wyjątkiem serverów SMTP dostawców gdzie użyszkodnicy mają konta
    > (interia, wp, hołmnet). Rozwiązanie proste i skuteczne.

    A jak ktos ma 10 kont po jakis dziwnych serwerach ? Ktos ma konto w pracy ?
    Przy kilkudziesieciu osobach w sieci mozna tak dzialac ale przy kilkunastu
    tysiacach to juz nie ma szans dzialac.

> [...]
    > nawet na dobe powinno zadowolić każdego normalnie korzystającego z
    > poczty poprzez SMTP, a robactwa z własnym silnikiem SMTP przestaną

    Ciekawe rozwiazanie, faktycznie nikt normalny nie uzywa wiecej niz kilku
    serwerow smtp.

> [...]
    > biegania po BOKach (prasa o tym pisała jakiś czas temu) odradzam,chyba
    > że ma się zagwarantowany po wsze czasy monopol na danym terenie.

    Biegac nie musza wystarczy ze zadzwonia ze maja usunietego wirusa i internet
    jest wlaczany od razu.
    dzieki za odpowiedz

  • 8. Data: 2006-07-03 16:10:58
    Od: "Tom" <g...@i...pl>

    Użytkownik "crazy bejbi" <t...@n...ma.pl> napisał w wiadomości

    > odpowiedź brzmi: tepsa nic nie robi :)
    Tak tez myslalem. Ciekawe jak dlugo jeszcze nic nie beda robic (taki
    uzyszkodnik neostrady moze zapisac dluuuga historie IP w roznych serwisach
    antyspamowych)

    > u mnie w sieci sutaliliśmy, że starczy możliwość wysłanie 300 maili na
    > dobę/komputer. Więcej raczej nikt nie wysyła. Ew. może się zgłosić, wtedy
    > najczęściej to świadomy user i nie zacznie pluć spamem.
    Tez niezly sposob. Ale wolalbym nie limitowac nic nikomu. W koncu kupil
    lacze i niech robi co chce byle zgodnie z prawem.

> [...]
    > ma usunąc wirusa. Na razie nie było recydywistów, ale dziennie pojawia się
    > 2-3 nowych userów mających po kilka tysięcy prób ...

    No u mnie dziala to podobnie tyle ze blokada jest calkowita i mozna tylko
    obejrzec nasza strone wraz ze stosownym komunikatem za co sie jest odcietym
    (platnosci,spam,wirusy typu saser/blaster itd )

  • 9. Data: 2006-07-03 19:53:59
    Od: Tomek Kruk <f...@p...pl>

    Mon, 3 Jul 2006 18:10:58 +0200, użyszkodnik "Tom" <g...@i...pl>
    napisał:

    > Tak tez myslalem. Ciekawe jak dlugo jeszcze nic nie beda robic (taki
    > uzyszkodnik neostrady moze zapisac dluuuga historie IP w roznych serwisach
    > antyspamowych)

    w serwisach antyspamowych powinny być wpisane na stałe wszystkie klasy
    dynamicznie przydzielanych adresów IP

  • 10. Data: 2006-07-03 20:01:47
    Od: "Tomasz T. Ciaszczyk" <c...@i...pl>

    Tomek Kruk [f...@p...pl]
    na: pl.internet.polip napisał/ła:

    > w serwisach antyspamowych powinny być wpisane na stałe wszystkie klasy
    > dynamicznie przydzielanych adresów IP
    I sa (mniej lub bardziej kompletne):
    dynablock.njabl.org
    dynamic.dnsbl.rangers.eu.org (chwilowo wylaczone).
    itd.

    Powoli standardem jest nie przyjmowanie maili z dynamicznych IP bez
    autoryzacji.

    Pozdrawiam,
    Ciacho

    --
    .: JID ][ Im mniej wiesz, tym lepiej śpisz. :.
    .: c...@j...org ][ -- Gabrysia :.