  • 61. Data: 2011-04-07 20:43:55
    Temat: Re: Co sadzicie o tej nawigacji?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 07-04-2011 o 20:16:10 r...@k...pl <r...@k...pl> napisał(a):

    > Powinien, jeżeli tunel jest dobrze oznaczony w mapie.

    Robi tak np. Navigon, gdy jedzie się z prędkością max. dopuszczalną
    dla danej drogi - pokazuje poprawnie zjazdy z autostrady w tunelu (np. w
    Wiedniu).

    Pzdr
    TG

  • 62. Data: 2011-04-07 20:46:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]

    >Robi tak np. Navigon, gdy jedzie się z prędkością max. dopuszczalną
    >dla danej drogi - pokazuje poprawnie zjazdy z autostrady w tunelu (np. w

    Gdzie masz w Wiedniu tunel dłuższy niż 5 km?

  • 63. Data: 2011-04-07 20:53:46
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-04-07 11:20, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Tomek" <k...@w...pl> napisał w

    > Osobiscie nie moge sie doczekac rozsadnego kompromisu - 17 calowy ekran,
    > mieszczacy sie do kieszeni :-)

    Najlepiej w postaci elastycznej folii, którą można by sobie na szybie
    przedniej nakleić. Taki przenośny HUD. ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 64. Data: 2011-04-07 20:54:46
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 07-04-2011 o 20:46:49 Cavallino <c...@k...pl>
    napisał(a):

    > Gdzie masz w Wiedniu tunel dłuższy niż 5 km?

    Wiedeń podałem jako przykład skrzyzowań w tunelach.
    We włoskich tunelach (niektóre miały 10 - 12 km) zawsze "prowadził" mnie
    poprawnie do końca. Gdy jechałem z odpowiednią prędkością bezbłędnie
    przełączał się z trybu nocnego na dzienny przy wyjeździe z tunelu.

    PS. Czujny jesteś :-)

    Pzdr
    TG

  • 65. Data: 2011-04-07 21:04:36
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 07 Apr 2011 20:53:46 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

    > Najlepiej w postaci elastycznej folii, którą można by sobie na szybie
    > przedniej nakleić. Taki przenośny HUD. ;)

    tylko po co? Przy kącie nachylenia przedniej szyby współczesnych aut
    wystarczy LCD leżący poziomo pod szybą i wyświetlający lustrzane odbicie.
    Zresztą tak działają HUDy fabryczne, np. w Citroenie C6

    http://www.youtube.com/watch?v=fZ2gBmQXwnM
    http://www.youtube.com/watch?v=hDXP_OLrNoA
    http://www.youtube.com/watch?v=2UJMfMlVQA4
    itp

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 66. Data: 2011-04-07 21:10:15
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 07-04-2011 o 21:04:36 Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):

    > tylko po co? Przy kącie nachylenia przedniej szyby współczesnych aut
    > wystarczy LCD leżący poziomo pod szybą i wyświetlający lustrzane odbicie.
    > Zresztą tak działają HUDy fabryczne, np. w Citroenie C6

    W C4 GP poszli jeszcze dalej. Tam się wszystko odbija w przedniej szybie
    nawet bez tego LCD.
    Doszło do tego, że nawet w tak pochmurny dzień jak dzisiaj jeżdżę w
    okularach z filtrem polaryzacyjnym.
    Wk..rwia mnie to jak mało co.

    Pzdr
    TG

  • 67. Data: 2011-04-07 21:10:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 7 Apr 2011 20:04:36 +0100, Waldek Godel wrote:

    >tylko po co? Przy kącie nachylenia przedniej szyby współczesnych aut
    >wystarczy LCD leżący poziomo pod szybą i wyświetlający lustrzane odbicie.
    >Zresztą tak działają HUDy fabryczne, np. w Citroenie C6

    Jasnosc (w dzien) i odleglosc obrazu.
    Najlepiej jakby obraz pozorny byl co najmniej o pare metrow odlegly.

    J.

  • 68. Data: 2011-04-07 21:16:50
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 07 Apr 2011 19:10:49 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

    >Powinien symulować przejazd, sugerując się np. średnią prędkością z
    >ostatnich 5 minut przed punktem utraty sygnału.

    a) w tunelu inne ograniczenie predkosci,
    b) i korki sie zdarzaja.

    W sumie to akcelerometry tanie sa, mozna by wsadzic w navi, kalibrowac
    na biezaco, i nie mylic sie znaczaco ..

    J.

  • 69. Data: 2011-04-07 21:27:58
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 07 Apr 2011 21:10:20 +0200, J.F. napisał(a):

    > Jasnosc (w dzien) i odleglosc obrazu.
    > Najlepiej jakby obraz pozorny byl co najmniej o pare metrow odlegly.

    taaa.. z pewnością w technologii HUD da się takie rzeczy zrobić... ech

  • 70. Data: 2011-04-08 01:12:59
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 07 Apr 2011 18:06:17 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

> [...]
    > szyby, daje lepszy pogląd niż gówniane 4,3 i ma lepszą moc
    > obliczeniową . A to wiadomo w navi jest ważne. Na lapku AM z
    > trasą 800 k m po polsce z 16 punktami pośrednimi trasę
    > przeliczała w 1-2 sekundy ... na małym urządzeniu mając tak
    > wprowadzoną trasę o szybkim przeliczaniu można tylko pomarzyć :)
    > . A używając traffica w AM z ciągłym przeliczaniem - nic tylko
    > moc obliczeniowa i moc obliczeniowa. A tak się składa jakoś
    > dziwnie, że im coś ma większy ekran, tym większy procek jest w
    > środku. No chyba, że będziesz mi udowadniał, że są 4,3 szybsze

    tak, w zasadzie tak, bo moc obliczeniowa jest niewiele mniejsza a dużo
    lepiej wykorzystana. Oczywiście mam na myśli 4.3 w postaci np. HTC Desire
    HD :-)
    Google Maps na czymś takim chodzą świetnie i równie dobrze pozwalają
    wyszukiwać różne objazdy.
    Co więcej są nawigacje, które robią to automatycznie - w takim TT daję
    tylko polecenie - korek przez kilometr, omiń i on liczy w kilka sekund.